Recenzie „Ragdoll. Ultima ta zi” de Daniel Cole

de | ian. 9, 2018 | Beletristică, Ficțiune, Horror și Thriller, Mister, Mister, Recenzii cărți, Suspans

Cărțile polițiste sunt o pasiune veche și de fiecare dată când aud un titlu interesant, las de o parte tot ce am pe listă până în prezent și îl încep. Așa s-a întâmplat și cu „Ragdoll. Ultima ta zi” de Daniel Cole, despre care am citit numai lucruri bune. Deși mulți cititori m-au avertizat că este o lectură dură, nu am avut nimic împotrivă, deoarece acest gen nu poate îndulci în niciun fel evenimentele relatate, fiind vorba despre un thriller.

Acțiunea pornește atunci când un cadavru compus din părțile a 6 oameni este descoperit într-o zonă din UK. La fața locului este chemat detectivul William Fawkes, poreclit „Lupul”, împreună cu partenera lui, Emily. Deși acesta a fost suspendat din cauza unei izbucniri violente într-o sală de tribunal, polițiștii britanici au nevoie de oameni buni, experimentați, pentru a rezolva cazul. Scena crimei este brutală, însă nimeni nu îi poate da de cap. Atunci când Fawkes face rost prin intermediul fostei sale soții de lista a 6 viitoare victime, lucrurile se precipită și totul devine o cursă contra-cronometru. Dacă mai punem la socoteală și că ultima persoană de pe lista este chiar detectivul, cazul capătă o tentă personală și miza devine viață sa.

Intriga este extrem de inteligență și realistă, dar nu pot spune că este TOTAL imprevizibilă. Are anumite schimbări de situație care țin cititorul captivat până la final, însă în afară de ideea cadavrului compus din mai multe victime, pe nume Ragdoll („păpușă din pânză” în traducere din engleză), nu am găsit ceva extrem de original. Mi-a plăcut foarte mult umorul negru, britanic al personajelor, și nu mă așteptăm să găsesc acest element tocmai într-un volum polițist. Avem mai multe schimbări de cadre temporale, autorul ne arată și cazul din trecut pentru care Fawkes a fost suspendat din funcție, dar revenim destul de repede în prezent.

Ce șochează în acestă carte sunt detaliile generoase despre crimele comise și dacă sunteți mai slabi de înger nu o recomand, pentru că dacă nu știați, Daniel Cole a fost paramedic înainte de a se apuca de scris, deci la acest capitol excelează. Mai adăugăm intrigii un triunghi amoros interesant și o descriere a vieții personajelor principale, care sunt cât de poate de normale, având probleme cotidiene. Acest lucru te leagă mai mult de protagoniști, deoarece sunt oameni normali plasați în mijlocul unor întâmplări excepționale și trebuie să rezolve un caz extrem de complicat. Eșecul le poate aduce moartea

Titlu: RAGDOLL. ULTIMA TA ZI
Autor: Daniel Cole
Nr. Pagini: 456
Vizualizari recenzie: 1085

Alte recenzii de la Daniel Cole :

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 29 zile și a scris până acum 552 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.