Recenzie “Ronnie” de Ronnie O’Sullivan

by | Apr 13, 2021 | Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA RONNIE PE Books Express

Încă din clasa a 8-a am urmărit snooker-ul cu sufletul la gură. M-a intrigat foarte mult acest sport și am început să îl învăț singură, doar urmărind meciurile de la TV. Acum 15 ani, erau doar câteva turnee și snooker-ul nu cunoscuse încă faima la nivel global, deci am avut destul de puține surse care să mă ajute să înțeleg ce anume presupune. Evident, am avut și o persoană pe care am urmărit-o cu sufletul la gură și care mi-a plăcut foarte mult datorită atitudinii excentrice. Ronnie O’Sullivan este considerat un geniu al snooker-ului, cel mai talentat jucător care a pus mâna vreodată pe un tac. Cu o personalitate destul de schimbătoare, Ronnie este un exemplu pentru toți cei din jur, având în palmares aproape 40 de turnee de puncte câștigate și 6 Campionate Mondiale.

Cartea “Ronnie O’Sullivan” este o autobiografie și urmărește parcursul lui Ronnie în lumea snooker-ului, dar și foarte multe aspecte personale pe care nu le spune la TV. Ronnie a fost mereu o persoană destul de retrasă și deși are un temperament  “înflăcărat” și îți spune întotdeauna ce gândește, partea privată a ținut-o așa, doar pentru el și pentru cei dragi. Ronnie s-a născut în Essex, în 1975 și mai are o sora mai mică. Copilăria lui Ronnie a fost petrecută printre mesele de snooker în cluburi de acest fel, pentru că tatăl acestuia era convins că fiul său o să devină un campion mondial. Ce-i drept, pentru un copil, viața de club nu este cea mai bună și acest lucru și-a pus amprenta asupra copilăriei sale. Era destul de temperamental, agresiv cu alți copii, dar și foarte competitiv. În plus, faptul că tatăl său insista atât de mult ca Ronnie să învețe snooker a pus o extra presiune pe umerii lui, pentru că nu voia să îl dezamăgească. Avea masă de snooker acasă, însă în cluburile de snooker putea să se antreneze mai bine, pentru că acolo cunoștea alți jucători, cu renume astăzi, precum Ken Doherty sau Mark King. Unii l-au inspirat, alții l-au traumatizat pentru că îl băteau mereu, însă Ronnie a fost mereu acolo sus, cu un nivel extrem de ridicat pentru vârsta sa.

Totul s-a dus de râpă atunci când tatăl lui Ronnie a intrat la închisoare pentru omor, lucru care l-a devastat pe Ronnie. Mentorul său nu mai era lângă el și viață să profesională nu mai avea sens. Acesta a avut o copilărie destul de grea, lucru care l-a determinat să apeleze la anumite vicii pentru a rămâne pe linia de plutire. Atunci când și mama sa a fost închisă pentru evaziune fiscală, Ronnie a devenit responsabil pentru sora lui mai mică, lucru care l-a destabilizat complet și care l-a făcut să se piardă în droguri și băutură. Deși a fost cel mai tânăr jucător care să câștige UK Championship la vârstă de 17 ani, lui Ronnie i s-au retras câteva turnee în urma testului antidoping. Fără să aibă o persoană alături care să îl ghideze și să îl ajute, s-a luptat cu depresia și deși la masa de snooker era invincibil, în viața personală lucrurile scăpau de sub control.

Ronnie a avut și multe rivalități cu actuali/foști jucători – Mark William sau Stephen Hendry sunt doar 2 din lista destul de lungă cu care Ronnie a avut ceva de împărțit. Nu este chiar vina lui 100%, deși temperamentul sau nu l-a ajutat în nicio situație, însă prin această carte Ronnie își expune partea sa și explică, din punctul lui de vedere, motivele pentru care au existat neînțelegeri și chiar dispute între ei. Repet, totul este spus din perspectiva sa și i-am apreciat sinceritatea, uneori chiar amuzantă. Oricum, Ronnie a fost mereu un bărbat asumat din toate punctele de vedere și deși în lumea snooker-ului există o anumită eticheta, el a fost întotdeauna altfel, deosebit și puțin sărit de pe fix.

Recomand această carte tuturor, indiferent dacă urmăriți snooker-ul sau nu. Este o carte sinceră, despre viațatumultoasă a celui mai talentat jucător de snooker din toate timpurile, un erou pentru multe generații și probabil și pentru altele ce vor urma. Ronnie nu are nicio intenție de a se retrage, deși la 45 de ani, continuă să uimească lumea cu jocul său și sperăm să îl avem lângă noi cât mai mult timp.

Titlu: Ronnie
Autor: Ronnie O'Sullivan
Editura: ORION PUBLISHING GROUP
Nr. Pagini: 304
Gen Literar: Biografii si memorii
Publicată la 13.04.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie „Între două fronturi” de Oana David

La ceas târziu, înșir aceste rânduri de suflet fericit. Mă copleșește un sentiment de mândrie pentru simplul fapt că cunosc scriitori contemporani, contemporanii mei, care scriu bine. Și când zic bine, sunt în totalitate îndreptățită să îi declar oameni care au...

Recenzie ”Sărbătoarea continuă” de Ernest Hemingway

Am citit această carte după ce am citit Soția din Paris și a fost un avantaj deoarece eram deja familiarizată cu anumite evenimente și cu multe dintre personajele despre care Hemingway povestește. Soția din Paris este de fapt o replică la această carte în care...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1559 zile și a scris până acum 387 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.