Recenzie “Framed” de Ronnie O’Sullivan

Autor: Ronnie O'Sullivan
Editura: Orion Publishing Group
Nr. Pagini: 347
Publicată la 21.03.2018
Recenzie “Framed” de Ronnie O’Sullivan

ACUM GĂSEȘTI FRAMED DE RONNIE OSULLIVAN PE:

Atunci când nu câștigă campionate de snooker, face break-uri maxime, aleargă, sau joacă box, Ronnie O’Sullivan scrie romane polițiste! Da, cel mai talentat jucător de snooker și-a descoperit o nouă pasiune și aparent se descurcă foarte bine. Romanul său de debut se numește “Framed” și este inspirat mare parte din trecutul lui tumultuos, adaptat evident pentru a oferi cititorului o experiență 100% captivantă.

Personajul principal se numește Frankie James, un tânăr cu o viață foarte grea. Conduce un club de snooker, tatăl său este în închisoare, mama i-a părăsit din copilărie și fratele său, Jack, este alcoolic, mereu certat cu legea și având probleme serioase cu mafioții din Soho. Atunci când acestuia i se înscenează o crimă pe care nu a comis-o, Frankie trebuie să plece pe urmele vinovatului și să își ajute fratele să își recapete libertatea. Urmează un drum anevoios, presărat cu multe încercări, dar care fac deliciul fanilor genului polițist.

Fie că ești sau nu fan Ronnie, trebuie să recunoști că această poveste are potențial. Însuși Ronnie a recunoscut că trecutul lui Frankie este inspirat din viața lui, din greutățile pe care le-a avut odată cu dispariția tatălui și mamei din peisaj. Pentru cei ce nu știu, Ronnie a crescut fără tată de la vârsta de 15 ani, atunci când acesta a fost condamnat la închisoare pentru ucidere din culpă. Toată perioada adolescenței a fost marcată de această absență și personajul Frankie a fost la fel de afectat ca și Ronnie. Într-un interviu pe care l-am ascultat recent, Ronnie a recunoscut că nu a avut niciodată o problemă să vorbească despre acest lucru în biografiile sale, însă “Framed” l-a ajutat să dezvăluie chiar mai mult, lăsând ficțiunea să îi ducă personajele în direcții unde poate să povestească fără strângere de inima anumite detalii mai personale. Ronnie și Frankie au reușit să facă unele momente mai suportabile prin pasiunea pentru snooker, care este menționată de foarte multe ori în carte. Fundalul în care acesta plasează acțiunea este și el foarte interesant, Soho, și Ronnie pare că știe foarte multe despre el, despre confruntările gangsterilor și despre specificul zonei.

Unde exista loc de îmbunătățire? Aș fi vrut să îl văd pe Frankie mai uman, cu defecte, cu dependențe, mai complex.. Acesta a știut să facă față oricărei provocări într-un mod perfect, știe să se bată, să rezolve dileme, să pună evenimente complicate cap la cap și uneori pare puțin forțat, pentru că trebuie să recunoaștem, în viața reală nu prea există un om bun la orice. Poate aici Ronnie trebuia să “doneze” puțin din zbuciumul și complexitatea lui, pentru a face un personaj în care unii se regăsesc. Per total însă, o carte foarte interesantă, ușor de citit și de abia aștept să văd ce idei mai are Ronnie pentru următoarele cărți. Enjoy 🙂