Recenzie ” Sărutul dinaintea morții” de Ira Levin

Nr. Pagini: 253
Recenzie de Cristian Cărpenaru
Publicată la 23.10.2018
Nota recenzorului: 8/10
Acordă o notă

🔥 CARTEA SĂRUTUL DINAINTEA MORȚII ARE REDUCERE PE:

Romanul ” Sărutul dinaintea morții” al scriitorului american Ira Levin poate fi considerat unul dintre manualele didactice ale intrigii și al suspansului, personajele dintre coperțile acestei cărți fiind zugrăvite cu întreaga complexitate a unui incisiv spirit analitic care se pricepe să croșeteze destine, povești și personaje, picurând cinismul dezlănțuitei firii umane prin intermediul unor întâmplări magnetizante care prind cititori în mreje hulpave și terifiant de încarceratoare.

Bud Corliss este exemplul perfect al omului cinic, lipsit de scrupule care, dominat de avântul arivismului nu face absolut niciun rabat din a-și îndeplini visul înavuțirii, mințind și ucigând, trăind într-o bulboană a promiscuității senzoriale, lipsit fiind de absolut orice mustrare de conștiință, sufletul fiindu-i în mod iremediabil andorginizat de vântul otrăvitorului imbold lăuntric, împins de draconice senzații de omnipotență.

Ira Levin esre un maestru absolut în conceperea unor astfel de scenarii aparent neverosimile care, în ciuda izului holywoodian, nu devine simonic cu sfânta artă a literaturii și cu atât mai puțin cu desfășurarea actului creaționist, reușind, prin onestitate și totală implicare, să dea naștere unor romane uluitoare, de neignorat, care mereu reușesc să te țină cu sufletul la gură, hipnotizând, răspopind și ademenind cu efervescența stilului aflat într-un permanent crescendo, asemănător cu un zbor spre nemărginire al unei temerare păsări care prinde curaj odată cu fiecare metru de altitudine câștigat prin sudoarea propriului efort.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Ira Levin.

Romanul ” Sărutul dinaintea morții” este o carte captivantă, care și-se strecoară pe negândite prin crăpăturile sufletului sub o formă sau alta.

O carte sublimă!