Recenzie „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim

de | iun. 30, 2022 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA ȘASE COCORI STACOJII ARE REDUCERE PE:

Atunci când eram mică, obișnuiam să ascult multe povești la casetofon. Îmi aduc aminte clar când stăteam în bucătărie și mama îmi punea caseta și eu ascultăm fascinată. A fost modul în care imaginația mea s-a dezvoltat și modul în care am cunoscut lumi și personaje diferite care m-au marcat. Una dintre casetele mele preferate a fost mereu „Lebedele” de Hans Christian Andersen, cu prințesa Eliza și cei 11 frați ai săi transformați în lebede în urma unui blestem. Povestea a fost atât de frumos prezentată, încât și acum îmi aduc aminte vocea personajelor și muzică de pe fundal. Per total, este o experiență pe care o recomand tututor, indiferent de vârstă, pentru că o poveste frumoasă se poate ascultă oricând.

Revenind… „Lebedele” mi-a rămas în suflet pentru mesajul frumos, pentru spiritul de sacrificiu pe care Eliza l-a avut și pentru modul în care era gata să își dea viața doar pentru a nu o pune în pericol pe cea a fraților săi. Modul în care a împletit hainele de urzici cu multă suferință și devotamentul ei m-au cucerit. V-am spus că m-a marcat povestea de mică!!

Prințesa Shiori pornește în căutarea fraților ei, transformați în cocori, dar are surpriză să descopere o conspirație întunecată al cărei scop este îndepărtarea de la tron a familiei sale. Tânăra poate îndrepta lucrurile, dar, pentru a face acest lucru, trebuie să aibă încredere într-o pasăre de hârtie, un dragon incredibil de ager și chiar și în tânărul cu care a luptat atât de mult să nu se mărite. În plus, trebuie să accepte magia la care a fost învățată toată viața să renunțe, indiferent de prețul pe care îl are de plătit.

Pentru a ajunge unde voiam să ajung, cartea „Șase cocori stacojii” de Elizabeth Lim este un retelling după acest basm, însă cu influențe asiatice, care au făcut deliciul acestei lecturi, având un aer fresh și actual. Cartea mi-a plăcut foarte mult pentru că a fost alertă și deși este un retelling, are multe elemente originale și foarte interesante.

„Șase cocori stacojii” – un retelling de o esență rară

Shiori este personajul principal, o fată care este înzestrată cu magie într-o lume în care magia este interzisă. În momentul în care Shiori o să descopere anumite lucruri îngrozitoare despre mama ei vitregă, un blestem se va răsfrânge asupra ei și fraților săi. Exact ca în basmul original, Shiori va ajunge într-un loc necunoscut, fără a mai avea voce, iar frații săi se vor transforma în cocori ziua și își vor recăpăta forma umană noaptea. În plus, blestemată de magia mamei vitrege, Shiori nu poate fi localizată sau recunoscută de către cei dragi. Lucrurile par extrem de complicate și de aici începe aventura pentru ca aceștia să se reunească și să înfrângă răul ce s-a abătut asupra lor.

Pe lângă intrigă, m-a atras foarte mult modul în care personajul principal a evoluat și modul în care s-a dedicat fraților săi. Spiritul de sacrificiul, reziliența de a nu scoate o vorbă și modul în care a rezistat chinurilor supuse impresionează orice cititor. Față de fata pe care am cunoscut-o la început, Shiori este de nerecunoscut și acest lucru m-a făcut să mă atașez foarte multe de ea.

În plus, această disperare pe care am simțit-o atât din partea ei cât și a fraților m-a mișcat enorm și mi-am adus aminte fix de sentimentul din basmul original. Deși au fost introduse multe elemente originale, esența a rămas tot acolo și fiind o bună cunoascatoare a poveștii, am apreciat enorm acest lucru. În plus, elementele magice m-au impresionat și m-au lăsat uneori cu gura căscată, pentru că nu mi-a venit să cred imaginația autoarei și ce a putut să creioneze în această poveste cu adevărat încântătoare.

Ți-a plăcut recenzia cărții ȘASE COCORI STACOJII?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Elizabeth Lim

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ȘASE COCORI STACOJII CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Șase Cocori Stacojii
Autor: Elizabeth Lim
An apariție : 2022
Editura: CORINT
Nr. Pagini: 512
Gen Literar: Fantasy
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 8991

Recenzie “Prețul iubirii” de Svatie Baștovoi

Încă din introducere autorul ne spune că cartea de față este despre căutările eterne ale oamenilor și prețul pe care sunt nevoiți să plătească pentru a le avea. Această sintagmă m-a făcut curioasă să citesc cartea și să analizez ideile prezentate aici. Ca și în...

Recenzie “Fuga spre câmpul cu ciori” de Savatie Baștovoi

Luna Iulie a fost luna în care a prevalat autorul Savatie Baștovoi. Cei care îmi urmăresc recenziile, au observa mai multe cărți citite de mine de la acest autor, în total în Iulie - 7 cărți. Și dacă vă întrebați, ce-o fi cu ea? S-a îndrăgostit iremediabil de scrierea...

Recenzie “Confiteor” de Jaume Cabré

Recenzie “Confiteor” de Jaume Cabré

Atât de mult accent se pune în prezent pe dezvoltarea intelectuală a copiilor… Majoritatea părinților sunt preocupați să-și vadă odrasla în fruntea clasamentelor, primul la învățătură și activități extracuriculare. Dar prea puțini se axează pe fericirea propriilor...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2027 zile și a scris până acum 481 articole. Se află pe poziția 2 din 53 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.