Recenzie „Șoapte de iubire” de Jamie McGuire și Teresa Mummert

by | Apr 25, 2021 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ȘOAPTE DE IUBIRE ARE REDUCERE PE:

M-am întins spre ea, văzând deja ceea ce ea urma să vadă abia într-o fracțiune de secundă, când avea să fie prea târziu. Semaforul se făcuse deja roșu și mâinile i-au încremenit pe volan; se uita neputincioasă cum un camion se apropia de ea cu peste 60 de kilometri la oră. Fața i s-a schimonosit de oroare când sunetul de metal sfărâmat din cauza impactului a umplut aerul.

Jamie McGuire este autoare de romane de dragoste, axându-se în principal asupra genului Young Adult/New Adult. Cărțile sale se regăsesc pe listele unora dintre cele mai vândute publicații, romanul care i-a adus succesul fiind „Fericirea începe azi” (Beautiful Disaster). În ceea ce o privește pe Teresa Mummert, deși la rândul ei scriitoare de bestsellere New York Times, nu se bucură de o recunoaștere atât de mare în România, „Șoapte de iubire” fiind singura carte semnată de aceasta care se află în bibliotecile noastre.

Îmi făceam griji că renunțam prea ușor la oameni.

„Șoapte de iubire” este genul de carte pe care am iubit-o cu tot sufletul, doar ca la final să ajung să o urăsc. Este genul de carte care m-a făcut să râd și să plâng, doar ca la final să se mai joace o dată cu sufletul meu. Este genul de carte care te schimbă. Și da, dau dovadă de subiectivism, dar este prima carte care după mult timp m-a lăsat cu un gust dulce-amar după ce am terminat-o. O să rezum paragraful acesta aici și o spun atât: E o comoară!

Experiențele avute cu cărțile scrise de Jamie McGuire, mă refer aici la „Fericirea începe azi”, m-au făcut să nu am așteptări foarte mari de la acest roman. Credeam că va fi o simplă poveste de dragoste și speram din suflet să nu avem partea de un alt joc de-a șoarecele și pisica, așa cum se întâmplă în „Fericirea începe azi”. Mă bucur că nu a durat mult până să realizez că această carte se rupe de un tipar deja cunoscut și m-a făcut să mă îndrăgostesc iremediabil de Josh (paramedic) și de Avery (asistentă medicală). Ambii cu un trecut dur în ceea ce privește familia, dornici să-și închidă rănile și gata să se abandoneze unul în brațele celuilalt, sperând, poate, că aceasta este salvarea.

Povestea lor debutează cu un tragic accident de mașină în care, din fericire, Avery nu este rănită grav. După ce i se fac investigațiile necesare, ea este externată și pregătită pentru o nouă zi de muncă. Josh, pe de altă parte, este distrus de gândul că ar fi putut să o piardă chiar dinainte să o aibă, așa că hotărăște să facă tot posibilul să o cucerească. Lucru deloc ușor, dacă ținem cont de reputația bărbatului de 26 de ani, care, printre asistentele spitalului, are o poreclă ce nu îi aduce foarte multă cinste.

-Mănânci singură?

-Poftim?

-Mănânci singură? m-a întrebat din nou, de data asta vorbind răspicat.

-Da, i-am spus, un pic stânjenită de afirmația lui. Știu, e cam jalnic.

-Nu cred, a zis și s-a așezat pe scaunul din fața mea. Cred că e un pic romantic.

De la acest dialog, aparent simplu, ia naștere o poveste de vis. Josh reușește să o convingă pe Avery să iasă cu el în oraș și își propune să repare tot ce frumoasa femeie urăște în ceea ce privește viața. Urăște Crăciunul? Josh îi aduce Crăciunul în mijlocul verii. Urăște oamenii care vorbesc în sala de cinema? O duce într-un cimitir de mașini unde se pot bucura în liniște de un film bun. Nu trece mult până când se îndrăgostesc iremediabil unul de celălalt. Căsătoria dintre ei vine natural, la fel și sarcina lui Avery cu fetița lor, Penny.

Un bănuț pentru gândurile tale?

Acesta este momentul în care povestea începe să curgă pe un făgaș descendent și momentul în care toate așteptările noastre sunt puse la pământ. Nu voi da alte detalii, însă voi recunoaște faptul că finalul este unul memorabil. Este genul de final care îți face sufletul cioburi, dar este finalul perfect pentru o carte ca asta. Te lasă să-ți pui întrebări și să-ți creezi propriul univers. Se joacă cu tine până la ultimul cuvânt.

În ceea ce privește modul de scriere, cartea este narată din perspectiva ambelor personaje principale, la persoana 1, într-un stil ușor de urmărit, aerisit și plăcut. Personajele sunt bine conturate, dau dovadă de complexitate și se raportează la oameni reali, lucru care ajută cititorul să se identifice mai ușor cu ei.

Să spun că acest roman merită doar nota 10, ar fi o minciună. Pentru că este o carte pe care oricine trebuie să o citească.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții ȘOAPTE DE IUBIRE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Jamie McGuire sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ȘOAPTE DE IUBIRE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Șoapte De Iubire
Autor: Jamie McGuire
,
Teresa Mummert
Nr. Pagini: 336
Gen Literar: Romance
Publicată la 25.04.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie „Între două fronturi” de Oana David

La ceas târziu, înșir aceste rânduri de suflet fericit. Mă copleșește un sentiment de mândrie pentru simplul fapt că reușesc să cunosc scriitori contemporani, contemporanii mei, care scriu bine. Și când zic bine, sunt în totalitate îndreptățită să îi declar oameni...

Recenzie ”Sărbătoarea continuă” de Ernest Hemingway

Am citit această carte după ce am citit Soția din Paris și a fost un avantaj deoarece eram deja familiarizată cu anumite evenimente și cu multe dintre personajele despre care Hemingway povestește. Soția din Paris este de fapt o replică la această carte în care...

Laura Crețu este redactor Booknation.ro de 35 zile și a scris până acum 2 articole. Se află pe poziția 31 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Laura Crețu aici.