Recenzie “În spatele ușilor închise” de B.A. Paris

Autor: B.A. Paris
Editura: Editura Trei
Nr. Pagini: 301
Publicată la 15.01.2018
Acordă o notă

ACUM GĂSEȘTI ÎN SPATELE UȘILOR ÎNCHISE PE:

“În spatele ușilor închise” de B.A.Paris a avut parte de recenzii diferite din partea cititorilor și sincer, momentan nu știu în ce tabără să mă situez. Îmi place să citesc un thriller bun și după descriere, această carte părea perfectă, însă a avut câteva minusuri care nu o clasează printre cele mai bune lecturi de acest gen.

Jack și Grace sunt aparent un cuplu perfect, căsătoriți doar de câteva luni. Toată lumea îi iubește, îi invidiază și vrea să fie ca ei. Jack este un avocat de succes, carismatic și respectos, iar Grace este frumoasă, dulce și caldă. Ceea ce nimeni nu știe este că defapt Jack este un psihopat, ce o ține pe Grace într-o continuă teroare în casa lor, supunând-o la chinuri și traume cumplite. Grace are o soră ce suferă de sindromul Down și Jack se folosește de aceasta, amenințând că dacă nu se supune, sora ei va avea de suferit. Toată cartea povestește lucrurile pe care Grace pe trăiește alături de soțul ei, în spatele ușilor închise.

Ce consider că i-a lipsit cărții? În primul rând imprevizibilul. Deși acțiunea a fost alertă, prezentându-ne un Jack diabolic, nu a avut nimic surprinzător. Poate am citit eu prea multe cărți de acest gen, însă nu au fost multe momente care m-au ținut cu sufletul la gură și mi-au prezentat un rezultat neașteptat. Totul a părut liniar și se vede cum autorul s-a concentrat foarte mult pe Jack, pe personalitatea lui duală și acolo și-a folosit aparent, tot talentul. Nu a existat nici elementul surpriză, deoarece am aflat încă de la bun început ce fel de om este Jack și ce urmează să se întâmple cu soția sa. Suspansul a fost înlocuit cu violența conjugală, uneori folosită prea în abundență.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de B.A. Paris.

Un punct forte este modul fidel în care profilul criminalului a fost descris pentru noi, cititorii. Aici se vede gradul de documentare a lui B.A.Paris și detaliile surprinse au reușit să îl creioneze pe Jack foarte fidel. În plus, realismul din spatele poveștii este tulburător, deoarece am fost conștientă pe toată durata lecturii că aceste întâmplări au loc în și viața reală și fără să vrei, te marchează. O puteți considera o lecție puternică de viață și nicidecum o ficțiune, deoarece realitatea este cu totul și cu totul alta. Doar dacă ne documentăm puțin, putem vedea că la fiecare 30 de secunde, o femeie este bătută de soțul/prietenul ei.