Recenzie “The Kiss Quotient” de Helen Hoang

Autor: Helen Hoang
Editura: ATLANTIC BOOKS LTD
Nr. Pagini: 304
Gen Literar: Romance
Publicată la 9.10.2018

ACUM GĂSEȘTI THE KISS QUOTIENT PE:

Imagini pentru the kiss quotientSunt o mare devoratoare de povești de dragoste de toate felurile și cu orice fel de personaje. Îmi doresc întotdeauna un final fericit, chiar dacă sunt conștientă că în viața reală nu este așa, însă îmi creez o bulă în care îmi doresc din suflet să stau mult timp atunci când citesc.  La fel am făcut și cu “The Kiss Quotient” de Helen Hoang, unde deși intriga mi s-a părut puțin “forțată”, am încercat să mă bucur la maxim de poveste și să cred că poate undeva. există oameni care trăiesc ceva asemănător și în viața reală.

Stella este o fată timidă, super smart, calculată, dar fără o viață socială activă, care dorește să fie încrezătoare și să se placă mai mult fizic. Știe că este timidă în fața bărbaților și din această cauză consideră că niciodată nu o să capete experiență și încredere în sine. Soluția? Apelează la Michael, o escortă, și îi cere ca timp de 3 întâlniri să o ajute să “înflorească”. Michael nu face acest lucru din plăcere, nevoile financiare l-au forțat să aibă această meserie, fiind nevoit să poarte de grijă familiei sale și mamei bolnave de cancer. Între cei doi se naște ceva foarte frumos, dar care va avea nevoie de timp pentru a se concretiza. Sunt foarte multe obstacole, de la banii pe care îi posedă Stella, la condiția financiară și profesia lui Michael.

Imagini pentru the kiss quotientCum mi s-a părut “The Kiss Quotient”? Foarte tare:) Nu am mai citit niciodată nimic de la Helen și am fost foarte impresionată de modul ei de relatare, de la scenele pasionale, la cele amuzante și drăguțe. Mi-a plăcut foarte mult cum a pus accent pe personaje și cum a conturat-o pe Stella, ca fiind un personaj cu nevoi speciale, având o formă de autism, asa cum are și ea în viața reală. Practic Stella este Helen, dar plasată într-un alt context. Aici ne-a arătat exact cu ce se confruntă o persoană care suferă de așa ceva, care îi sunt temerile, problemele și cum este percepută de cei din exterior. Michael, deși o persoană adânc marcată de copilărie, a reușit să o înțeleagă pe Stella și să o accepte întocmai, să îi scoată calitățile în evidență și să o iubească. Nu ai cum să nu te îndrăgostești de el, deși zbuciumat, a fost un personaj pe care am reușit să-l înțeleg și să îl accept, în ciuda profesiei cu caracter promiscuu.

Ce mi-a mai plăcut? Diversitatea culturală, nu prea am mai citit povești în care personajele sunt de origini diferite, dar care să aibă trăsături atât de frumoase încât sincer, nici nu are de ce să te afecteze. Totul a fost foarte frumos “îmbrăcat” și a avut o cursivitatea aparte, de la momentul în care s-au întâlnit, au acceptat să fie împreună, dar pur și simplu că elevă-profesor și până în faza în care au acceptat ceea ce simt unul pentru celălalt. Știu, sucker for love:)

Recomand din suflet “The Kiss Quotient” mai ales pentru acest mesaj frumos pe care dorește Helen să ni-l transmită prin intermediul Stellei, un personaj fragil, copilăros, aparent de neînțeles, dar cu un suflet extrem de mare și frumos.