Recenzie “Trădarea Câștigătorului”de Marie Rutkoski

Titlu: Trădarea Câștigătoruluide
Autor: Marie Rutkoski
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 400
Publicată la 29.05.2018

ACUM GĂSEȘTI TRĂDAREA CÂȘTIGĂTORULUIDE PE:

“Trădarea Câștigătorului”de Marie Rutkoski este volumul doi din îndrăgita trilogie despre care v-amvorbit cât de mult mi-a plăcut. Stilul autoarei este unul excepțional și admir gradul ei de documentare, deoarece se vede cât de mult a muncit pentru a aduce cititorilor săi un univers complex, dar și complet din toate punctele de vedere.

Dacă primul volum a fost reușit, acum trebuie să găsim un superlativ pentru partea a doua, deoarece Marie Rutkoski ridică super mult nivelul și scrie o carte care te ține cu sufletul la gură de la început până la sfârșit. Sentimentele trăite de mine în această carte sunt foarte greu de descris, dar voi încerca să le rezum.. În primul rând frustrarea este maximă, deoarece vrei să se întâmple atâtea lucruri cu personajele tale și evident nu ai parte de aceea ce îți dorești. Uneori vrei să intri în carte și să îi iei de mână și să stai cu ei acolo până când își rezolva problemele. Doi, tensiunea trăită este și ea la cote mari, deoarece ritmul cărții este acum mult mai alert și mi-a fost uneori greu să țin pasul cu întâmplările. Trebuie să fii atent și concentrat pe acțiunea, pentru a nu pierde ceva.

În linii mari, Kestrel trebuie să se mărite cu moștenitorul imperiului advers pentru a putea elibera herranii de sub sclavie. Evident ea nu dorește acest lucru și găsește această acțiune politică foarte nedreaptă. Atunci când libertatea lui Arin este în joc, trebuie să ia decizia de a se sacrifica sau nu pentru alesul inimii ei. De ce am zis frustrant?? Kestrel și Arin trebuie să învețe să comunice mai bine, eu preferam să îi închid într-o cameră, să îi las să vorbească, să își dezvăluie tot și după aceea să continuăm povestea într-o altă notă. Eh, nu a fost așa, dar am speranțe mari de la ultima parte.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Marie Rutkoski.

Cele două personaje au evoluat foarte mult, dar întotdeauna este loc de mai bine, mai ales cu Kestrel. Vreau să fie mai matură, mai deschisă în a comunica cu oamenii și mai directă în a exprimă ceea ce își dorește. Divizată între datorie și dragoste, trebuie să ia decizii importante, cu consecințe foarte mari pentru toată lumea. Viitorul ei soț îi va deveni un prieten apropiat și împreună trebuie să conducă oameni care au încredere în ei. Clar Kestrel are responsabilități mai mari, de unde și evoluția ei, dar de multe ori nu am fost de acord cu deciziile luate și am mustrat-o aspru. M-a întristat mult faptul că aceasta este singură, fără nimeni să o ajute sau să îi dea un sfat și cred că și de aici, confuzia ei în a lua anumite decizii bune.

Dinamică politică a evoluat și ea, acum avem o vedere mai bună a coloniilor, a relațiilor dintre oameni și armată, totul fiind că un joc meticulos și foarte bine organizat. Răsturnări de situație și momente șocante sunt la tot pasul, gata să vă ia prin surprindere și să vă facă să vă doriți din suflet ca deznodământul acestei serii să vină cât mai repede.