Recenzie: “TU” de Caroline Kepnes

Titlu: Tu
Autor: Caroline Kepnes
Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 464
Publicată la 20.05.2019

Vreau să vă prezint o carte pe care doresc de mult să o citesc însă parcă niciodată nu i-a venit momentul. Este o carte care beneficiază și de o adaptare sub formă de serial, însă clar conținutul său este mult mai interesant și mai în amănunt decât ceea ce vedem la TV. Îmi place să citesc povești de succes, însă nu în momentul în care sunt în plină promovare. Aștept să se ducă hype-ul și după aceea o savurez, chiar dacă în momentul în care toată lumea vorbește de ea eu dau din umeri nevinovată.

“TU” de Caroline Kepnes m-a atras într-un mod extrem de dubios și m-a ținut lângă ea până în ultima secundă. Am avut mixed feelings în ceea ce o privește pentru că are abordări diferite și este precum acel proverb “una caldă, una rece”. Vorbește despre cărți, despre biblioteci, despre o poveste de dragoste, dar se duce și în cealaltă extremă și tratează teme precum obsesia și hărțuirea. Îmi plac foarte mult poveștile de dragoste, însă această carte este depaaaaarte de tot ceea ce înseamnă o carte soft despre iubire.

Joe și Guinevere Beck  pare că s-au ales. Doar pare 🙂 Joe este un bibliotecar extrem de șarmant, la care poate multe fete visează. Are totuși și o latură întunecată, pe care sentimentele pentru Guinevere o scot 100% la lumină. Aleasa inimii sale este o studentă care adoră cărțile și în momentul în care întră în bibliotecă, în mintea lui Joe se produce în declic. Nu pot spune că este doar obsesiv, este și extrem de inteligent, plin de scenarii și tot felul de idei pentru a o avea pe Guinevere pentru totdeauna. Mulțumesc Libris.ro pentru carte, dar si lui Caroline Kepnes pentru măiestrie.

Dacă vorbeam despre o carte cu un subiect sănătos, poate m-ar fi încântat acest lucru, însă aici obsesia este la cote maxime și mi-a făcut părul de găină. Cred că autoarea Caroline Kepnes a avut muuuuult de muncă la capitolul documentare despre psihologia umana, pentru că l-a croit pe Joe într-un mod genial de înfricoșător. Gelozie, obsesia, dragoste și ură, toate “locuiesc” în mintea sa, punând rând pe rând stăpânire pe personalitatea lui.

Ce mi-a plăcut? Mesajul evident cu semne de exclamație asupra vieții private, asupra gesturilor care uneori se pot interpreta greșit și asupra intimității în social media. Nu spun că după ce am citit această carte nu voi mai ieși din casă sau nu voi mai posta niciodată pe Facebook, însă sigur se aprinde un semnal de alarmă pe care neapărat trebuie să îl urmez și să ascult. “TU” este o carte cu un context actual dar cu un mesaj vechi, explorat și exploatat de mulți autori. Caroline Kepnes a reușit să ii dea un twist interesant și înfricoșător, ce sigur va beneficia de o continuare, pentru că este o idee bună, numai bun de adus în atenția publicului, iar 🙂