Recenzie ”Ultima vânătoare” de Jean-Christophe Grangé

by | Apr 7, 2021 | Ficțiune, Horror și Thriller, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA ULTIMA VÂNĂTOARE ARE REDUCERE PE:

Ultima vânătoare este a doua carte din seria Pierre Niemans și e caldă și abia scoasă de sub tipar la Crime Scene Press. Prima parte, Râuri de purpură a fost și ecranizată avându-l în rol principal pe Jean Reno, scenariul filmului fiind scris chiar de autorul cărții, care este scriitor, reporter internațional, scenarist. Deși nu e prima carte din serie dezvoltă un caz care nu are legătură cu romanul anterior și se poate citi fără probleme.Cu toate acestea o fiți curioși citiți și prima parte pentru a înțelege mai bine trauma personajului principal. Citind-o m-a dus cu gândul la Vânătorii de oameni a lui Adler-Olsen pe care am bifat-o recent. Ideea cărții este brutală și primitivă, dar n-o povestesc nimic despre ea ca să nu stric plăcerea lecturii.

Avem două personaje principale în persoanele a doi polițiști francezi, membri ai unui departament nou ce are ca misiune rezolvarea unor cazuri dificile în colaborare cu jandarmeria. Ambii au scheleți în dulap și încearcă, afundându-se în muncă, să lase durerea și trecutul în spate. Sunt detașați în regiunea franco-germană de frontieră dintre Alsacia și Pădurea Neagră, pe un domeniu străvechi al unei familii aristocratice foarte înstărite pentru a investiga moartea suspectă și violentă a moștenitorului averii. Modul în care a fost omorât, decapitat și măcelărit, indică reproducerea unui stil de vânătoare practicat în timpul vieții chiar de victimă pe propriul domeniu. Dar cine ar putea acționeze cu atâta cruzime și sălbăticie? E o răzbunare personală sau un mesaj ecologist împotriva violenței asupra animalelor?

Intriga se complică și în scenă apar din ce în ce mai mulți suspecți. Deși am bănuit de la început cine ar putea fi criminalul, nu mi-a stricat deloc plăcerea lecturii, iar suspansul a fost menținut la cote maxime. Informațiile despre Vânătorii Negri au fost foarte interesante. Nu auzisem despre această bandă de naziști aleși pe sprânceană din cele mai mârșave cercuri infracționale și metodele lor criminale de exterminare. Avem un capitol întreg dedicat lor în care este descris apogeul violenței, extrema extremelor ticăloșiei acestor bestii.

Detectivul Niemans, revenit din morți după un caz foarte greu, se vede nevoit renunțe la munca de teren și predea pentru câțiva ani. Dar nu se adaptează acestei sarcini monotone și îi este permis revină în poliție pe un alt post intr-un departament nou, un post marginal, mai mult de consilier și mediator. Oferă postul de asistentă Ivanei Bogdanovic, căreia i-a fost mentor și care încă se luptă cu traume din trecut: moartea brutală a parintilor, o lungă listă de centre de plasament și orfelinate vizitate, dependența de alcool și droguri și multe altele. Cei doi par fi dezvoltat o relație bizară, suficient de apropiată pentru a se suporta, dar destul de detașată pentru a nu se incomoda. Departamentul lor pare un proiect mort din fașă, dar li se potrivește mănușă celor doi inadaptați. Personajele au fost construite interesant, fără a fi idealizate, din contră. Eroii noștri fac câteva greșeli de novice, fiind nevoiți suporte consecințele propriilor fapte. Ciocnirea dintre rigoarea nemțească și impulsivitatea detectivului francez se lasă cu scântei, aplanate destul de greu de Ivana, care dezvoltă o pasiune pentru oficialul german cu care colaborează în desfășurarea investigației. Deși postul său este unul de consilier, Niemans nu se dezminte și vechea lui fire vulcanică continuă iasă la suprafață și să-l facă și piardă controlul, în timp ce Ivana, în rol de supraveghetor-dădacă, încearcă dreagă reputația poliției franceze, în general și a mentorului său, în particular.

Ceea ce află mergând pe urmele criminalului prin Pădurea Neagră le răscolește amintiri dureroase și le forțează toleranța psihică. Pentru unii, vânătoarea este un stil de viață și sunt antrenați pentru a deveni cei mai buni din copilărie, noțiunea de hobby este doar de suprafață și ascunde adevărata poveste. Este vorba de un instinct primar, al prădătorului și despre supraviețuire, este vorba despre legea celui mai puternic, o selecție în care omul oferă o mână de ajutor naturii; autorul face o analogie între naționalitatea victimei, naziști și ideologia rasei superioare. Cum vor reacționa cei doi puși în fața unor oameni pentru care vânătoarea, de orice fel, este o artă, o artă grotescă și care este motivul care a declanșat o acțiune atât de sângeroasă, veți afla doar dacă citiți cartea.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții ULTIMA VÂNĂTOARE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Jean-Christophe Grangé sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ULTIMA VÂNĂTOARE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Ultima Vânătoare
Autor: Jean-Christophe Grangé
Editura: CRIME SCENE PRESS
Nr. Pagini: 408
Publicată la 7.04.2021
Nota recenzorului: 8

Recenzie ”Mesagerii Mamei Pământ” de Eliana Corina Ioniță

Vă salut cu bucurie, dragilor! Sunt fericită că natura începe să ne îmbrățișeze iar călduros și, în curând, vom citi în aer proaspăt. Până atunci, mai vin spre voi cu recomandări de volume care merită citite. Săptămâna aceasta am descoperit o carte revelatoare....

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Recenzie “P.S: Îmi placi” de Kasie West

Ca orice adolescentă,Lilly About se confruntă cu drama de liceu. Atunci când pășește în curtea liceului ,singura sa dorința este să se teleporteze cât mai departe de Cade Jennings. Cade este cel mai popular băiat din liceu,chipeș dar arogant,joacă în echipa de...

Angela este redactor Booknation.ro de 817 zile și a scris până acum 174 articole. Se află pe poziția 4 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.