Recenzie “Ultimul înger trist” de Alexandru D. Lazar

de | dec. 3, 2021 | Fantezie, Literatură Contemporană, Literatura Română, Mister, Recenzii cărți

🔥 CARTEA ULTIMUL ÎNGER TRIST ARE REDUCERE PE:

Cu ce ne mai poate surprinde un autor de carte în oceanul de informație care circulă în zilele noastre cu atâta viteză? Este întrebarea scriitorului Alexandru D. Lazar, autorul volumului de eseuri Ultimul înger trist. Replica este: citiți cartea, veți găsi în ea răspunsuri fascinante.

Personajele centrale din Ultimul înger trist sunt două ființe  nepămăntene care vin printre oameni pentru a le observa și analiza viața. Billy Boy și Sarah iau formă umană, împrumutând trupurile a doi pământeni. Când ajung printre oameni Terra este o planeta protejată, cu flora și fauna nealterate. Civilizația umană a ajuns la un nivel de dezvoltare ce îi permite să populeze alte planete din diferite universuri. Transportul oamenilor de pe o planetă pe alta se face prin teleportare.

Vânătorii de emoții

De-a lungul timpului, oamenii au descoperit posibilitatea de a transforma spectrul emoțional în informație. Tot treptat, oamenii au renunțat la hrana propriu-zisă. Pentru supravietuirie au folosit diferite categorii de energie, printre care și emoțiile. Progresul la care a ajuns omenirea nu a exclus actele de violență. Au apărut vânătorii de emoții. Aceștia foloseau  călătoriile în timp cu scopul de a jefui de emoții oamenii.

Cum poate fi perceput timpul?

Billy Boy explică faptul că timpul nu trebuie înteles ca liniar și unidirectional, ci ca un tot unitar aflat într-un infinit potențial. De ajutor este să ni-l imaginăm ca pe o țesatură deasă, unde fiecare iță și fiecare fibră care o compune sunt, de fapt, o linie temporală, o realitate obiectivă. Când o fibră o atinge pe cealaltă, omul are posibilitatea să urmeze cursul inițial sau să-l abandoneze și să pornească pe celălalt, care o să-l ducă la un alt final.

Ce se întamplă dincolo de moarte?

Billy Boy îi explică lui Sarah ce se întamplă cu oameni trecuți prin moarte: ca ființe înălțate, aceștia se transformă într-un fel de abur difuz fără formă definită. Pot rămâne în această stare indefinit dar dacă strâng suficientă informație utilă pot să se reîntoarcă la viață, într-un corp diferit de cel în care au trăit anterior. Cei ce reușesc să dobândească mai multe cunoștințe se transformă în Înalți demni, care pot evolua în Divini și în cazuri foarte rare în cei Vechi. Cei Vechi au puteri imense: pot crea sau manipula universuri întregi doar printr-un singur gând.

Cine pe cine a devorat?

Pe parcursul volumului, sesizăm o tensiune între Billy Boy și Sarah. Billy Boy a fost cândva om. După moarte, a trecut prin toate etapele prin care trec ființele înălțate. Acum este unul dintre puținii rămași, unul dintre cei Vechi. Ceea ce înseamnă că poate manipula universuri întregi. Doar că este un Vechi Întunecat. Scopul lui este să o doboare pe Sarah. A reușit Billy Boy ce și-a propus sau Sarah este mai inteligentă decât el?

Toate universurile ei făceau acum parte din el. Toată informația detinută de ea era acum numai a lui.

Aventuri, SF, mister, umor sunt elemente care nu lipsesc din  cele 14 povestiri conținute în volumul Ultimul înger trist. Scriitorul Alexandru D. Lazar provoacă cititorul  să-și imagineze viața și altfel decât s-a obișnuit. Cartea este publicată la editura Letras, iar alte două volume vor fi publicate în curând: Artizanii Întunericului și Ordinul Fleur de Lys. Aici puteți găsi interviul pe care scriitorul l-a dat colegilor de la Booknation.ro.

Ți-a plăcut recenzia cărții ULTIMUL ÎNGER TRIST?

👉 Vezi toată lista de cărți scrise de Alexandru D. Lazar

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ULTIMUL ÎNGER TRIST CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Ultimul înger Trist
Autor: Alexandru D. Lazar
Editura: LETRAS
Nr. Pagini: 187
Vizualizari recenzie: 284

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Recenzie ”Legendarii” de Tracy Deonn

Legendarii, o poveste despre legendele Arthuriene După ce mama Brianei Matthews moare, aceasta încearcă să facă orice pentru a uita de durere și de suferință. Așa că programul pentru liceeni de la colegiul din Carolina de Nord pare cea mai bună decizie pentru ca Bree...

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Recenzie „Achiziția” de TL Swan

Atunci când ai un feeling bun în legătură cu o carte sau cu un personaj, urmează acel feeling pentru că știe el ce zice. Exact așa am făcut și eu cu Tristan Miles, pentru că am simțit o chimie super puternică cu acesta atunci când citeam "Escala". M-a atras mult mai...

Recenzie „Semipur” de Jennifer L. Armentrout

Sunt doar cuvinte, iar cuvintele n-au nicio valoare. Numai faptele au valoare. După ceva timp, Jennifer L. Armentrout revine în rubrica mea de recenzii. În ultima perioadă m-am confruntat cu un reading slump cum nu cred ca am mai avut vreodată. Trebuia să știu că...

Alexandra Mircea este redactor Booknation.ro de 978 zile și a scris până acum 58 articole. Se află pe poziția 14 din 53 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Alexandra Mircea aici.