Recenzie „Un bărbat și o femeie” de Jojo Moyes

by | Jun 17, 2020 | Beletristică, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

🔥 CARTEA UN BĂRBAT ȘI O FEMEIE ARE REDUCERE PE:

Un bărbat și o femeie este o poveste de viață și de dragoste realistă. Este povestea unei mame singure care face tot posibilul pentru a-și întreține cei doi copii. Cartea se citește destul de ușor, însă are foarte multe descrieri care încetinesc ritmul acțiunii. Stilul este specific lui Jojo Moyes, cu drame și bucurii de-a lungul lecturii.

Jessica Thomas este o mamă singură de douăzeci și opt de ani. Adolescentă rebelă, dornică de distracții, a rămas însărcinată de la șaptesprezece ani. Însă a refuzat să renunțe la fiica ei, Tanzie. Nick este fiul ei vitreg din partea soțului, Marty, care îi părăsește fără a-i ajuta. Jess este nevoită să aibă două joburi pentru a trăi decent. Lucrează ca ospătăriță și ca menajeră, însă nu este de ajuns. Din cauza unui simplu cercel cu diamant găsit prin așternuturi, Jess își pierde jobul de menajeră.

Tanzie este pasionată de matematică, cu rezultate foarte bune la școală. Profesorul ei îi oferă ocazia de a învăța la o școală bună, cu o bursă consistentă de merit. Chiar și așa, Jess nu ar reuși să-i plătească fiicei sale întregul an școlar. Olimpiada de matematică desfășurată în Scoția îi poate oferi lui Tanzie șansa de a studia la școala de elită. Asta dacă va câștiga premiul de cinci mii de lire.  Nick este un adolescent singuratic și gothic. Este agresat de către colegi la școală și singura lui scăpare este scrisul.

Când drumurile se întâlnesc

Ed Nicholls este un bărbat divorțat, care conduce o companie împreună cu prietenul lui cel mai bun. Tocilar în facultate, evitat de către fete, soarta îl pune acum la încercare. Deanna Lewis, o fostă colegă de facultate, îi apare în cale. Dar numai pentru a-l distruge. Iar Ed cade în capcana ei. Astfel, este acuzat pentru fapte de care este nevinovat și suspendat din funcție. Se retrage la casa de vacanță din Beachfront, la care Jess făcea curățenie.

Cei doi au o părere proastă unul despre celălalt de cum se întâlnesc. Jess își încalcă principiile de viață atunci când lui Ed i-au căzut niște bani din buzunar. Abia acum este momentul în care olimpiada lui Tanzie le sare în cale. Ed se oferă să-i ducă cu mașina până în Scoția, fără să știe în ce se bagă. Formula în care pleacă este mare: Ed, Jess, Tanzie, Nick și câinele lor. De-a lungul drumului, au parte numai de peripeții. Jess și Nick ajung să se cunoască, amândoi fiind măcinați de probleme proprii. Inevitabil, ajung să se îndrăgostească. Însă diferențele dintre ei sunt mari. Iar fapte din trecut ajung să le stea în cale.

Cartea este o reprezentare foarte bună a realității. Banii guvernează totul, dar nu toată lumea îi are. Uneori, este nevoie să facem sacrificii mari pentru a-i ajuta pe cei dragi. Cartea lui Jojo Moyes impresionează prin simplitate. Prezintă viața așa cum este ea, cu bune și rele. Dragostea nu ține cont de clasa socială. Întotdeauna o putem lua de la capăt dacă vrem cu adevărat. Este o carte ușor de citit, perfectă pentru călătorie sau o zi ploioasă.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții UN BĂRBAT ȘI O FEMEIE?

Vezi toată lista de cărți scrise de Jojo Moyes sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA UN BĂRBAT ȘI O FEMEIE CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Un Bărbat și O Femeie
Autor: Jojo Moyes
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 431
Publicată la 17.06.2020
Nota recenzorului: 9

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Recenzie “Sufocare” de George Arion

Sunt foarte interesante ideea și spațiul pe care George Arion ni le propune ca ambient pentru desfășurarea cărții sale. Barintown nu este un oraș pe care îl poți localiza pe harta, dar asta nu înseamnă că nu poate fi real. Și din moment ce autorul își scrie toate...

Recenzie „Acolo, chiar acolo” de Tommy Orange

Chiar dacă suntem generația Google, cea care în câteva secunde poate afla orice despre oricine, puțini dintre noi suntem cunoscători adevărați sau curioși să aflăm detaliile despre istoria unei societăți oarecum închise în fața lumii, protejați de stat în rezervații....

5 1 vote
Andreea Stănărîngă este redactor Booknation.ro de 649 zile și a scris până acum 82 articole. Se află pe poziția 7 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Andreea Stănărîngă aici.