Recenzie „Un blestem sumbru și nimicitor” de Brigid Kemmerer

de | sept. 30, 2021 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA UN BLESTEM SUMBRU ȘI NIMICITOR ARE REDUCERE PE:

Există anumite zile în care nimic nu îți merge așa cum îți dorești și tot ce vrei este să oprești timpul sau să lași problemele să treacă pe lângă tine fără să te afecteze. Pot spune că în ultima perioadă am tot avut acest tip de zile și am dorit cu disperare să evadez în ficțiune. Pare cliseic, dar chiar asta mi-am dorit. Basmele au fost întotdeuna slăbiciunea mea, am crescut cu ele, mi-au dezvoltat imaginația și sincer, au reprezentat un refugiu în care am putut să mă simt mai liniștită, departe de cei care mă supărau. Din când în când, este atât de bine să crezi într-o lume perfectă.

Atunci când un basm este adaptat sau intriga este folosită pentru o carte, acea poveste urcă pe lista mea de priorități, pentru că am nevoie să știu despre ce este vorba acolo și să văd dacă autorul sau autoarea a păstrat acel vibe de poveste. Au fost adaptate multe idei și s-au folosit multe personaje asemănătoare celor din basme, însă mereu găsesc o carte de referință pe care să o recomand din această categorie. Ultima mea descoperire este  „Un blestem sumbru și nimicitor” de Brigid Kemmerer, o carte care m-a ținut cu sufletul la gură și care face parte dintr-o trilogie. Momentan, la noi a fost tradus doar primul volum, însă sunt convinsă că cei de la Corint se vor mișca foarte repede în continuarea seriei. Ideea de bază a cărții derivă din povestea „Frumoasa și Bestia”, dar doar esența ei, pentru că restul acțiunii și personajele sunt complet diferite.

Totul pornește de la un blestem – Prințul Regatului Emberfall, Rhen, după o noapte aprinsă, o respinge pe vrăjitoarea Lilith (aici nu a fost foarte originală autoarea) și aceasta aruncă asupra lui un blestem – trebuie să retrăiască la nesfârșit cel de-al 18 lea an de viață. Dacă găsește o fată să-l iubească, blestemul este rupt. Dacă nu, se transformă mereu într-o fiară și ciclul se repetă. Este o agonie pentru el și este disperat să găsească un răspuns la această viață fără sens și dureroasă. În fiecare sezon și-a pierdut fie familia, fie oamenii din regat și a rămas doar cu Grey, Comandantul Armatei Regale. Acesta o să îi fie alături mereu, fiind și el prins în blestem.

Harper este eroina noastră, o față care trăiește în Washington și are o viață foarte dificilă – mama ei este grav bolnava, tatăl a dispărut, fiind urmărit constant de oameni cărora le datora bani și fratele ei intră mereu in belele de pe urma acestui lucru. Pe lângă toate acestea, Harper se luptă și ea cu o boală care nu o lasă să trăiască așa cum își dorește – paralizie cerebrala, însă este o luptătoare și se pune mereu pe plan secund pentru a-și apăra familia. Într-o seară, salvează o femeie de la o tentativă de răpire și ajungea ea să fie victima prințului Rhen, care dorește cu disperare să găsească fata potrivită pentru el. Cam atât cu intriga, pentru că nu vreau să întru foarte mult în detalii.

Vibe-ul de „Frumoasa și Bestia” se simte în esență, însă a fost foarte frumos să îmi dau seama de elementele vechi ale basmului și de cele noi aduse acestei cărți. A fost o lectură puuuuțin dezechilibrată, în ideea în care acțiunea a început destul de greu, însă am fost cuminte și am continuat să citesc, pentru că știam că lucrurile se vor echilibra până la urmă. Nu pot spune că am avut 100% dreptate, tot o consider o lectură care putea să ofere mai mult dinamism, însă mi-a plăcut foarte mult ideea din spate și modul în care autoarea a vrut să aducă un aer fresh unei povești deja știute. Contează foarte mult să vii cu ceva în plus, pentru că cititorii o observă și apreciază originalitatea, dar și curajul. Nu este usor să fii curajos într-o lume artistică.

Mi-au plăcut foarte mult personajele, am oscilat mereu între Rhen și Grey, le-am căutat amândurora plusuri și minusuri, însă cred sincer că sunt în tabăra lui Grey momentan. Harper este o fată curajoasă, puțin nehotărâtă, însă loială, cu principii și cu o inimă curată. Au fost câteva scene romantice, însă în momentul in care am ajuns acolo, inima mi s-a topit, fiind foarte drăguțe și profunde. În plus, am găsit și un început de triunghi amoros și știu sigur că nu m-am înșelat acolo. Aștept să văd volumul 2 pentru a verifica suspiciunile mele, dar eu mizez pe intuiție.

Atunci când am descoperit acțiunea în adevăratul sens al cuvântului, am găsit situații nepravazute, persoanje foarte frumos contruite, răsturnări de situație și o atmosferă de poveste care mi-a mers la suflet. Mi-am dat seama cât de nedreaptă este viața cu unii dintre noi, dar cum și cele mai grele suferințe pot avea un rost, atâta vreme cât ești menit să descoperi persoane frumoase care să te facă să uiți de ceea ce ai trăit. În cazul lui Harper și Rhen, deși au cunoscut doar suferință, povestea lor a avut un sens și în momentul în care au realizat acest lucru, mi-a plăcut foarte mult ce am citit și cum s-a conturat dragostea lor. Fiind o romantică incurabilă, all I needed was love. 🙂 Continuam cu volumul 2.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții UN BLESTEM SUMBRU ȘI NIMICITOR?

Vezi toată lista de cărți scrise de Brigid Kemmerer sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA UN BLESTEM SUMBRU ȘI NIMICITOR CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Un Blestem Sumbru și Nimicitor
Autor: Brigid Kemmerer
Editura: CORINT
Nr. Pagini: 512
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 30.09.2021
Nota recenzorului: 9

Recenzie „Zahăr ars”, de Avni Doshi

Recenzie „Zahăr ars”, de Avni Doshi

„Zahăr ars” nu a fost deloc... dulce. Din contră, a mai lărgit hăul căscat de cărțile mediocre de care tot dau în ultimul timp. Romanul ne prezintă o relație mamă-fiică, trecut-prezent, un prezent tot mai șters și fad odată cu diagnosticul mamei, demență, care...

Recenzie “Bună seara, Melania” de Rodica Ojog-Brașoveanu

Revenim la Melania Lupu și la peripețiile ei. Și dacă în prima carte din serie, ne apărea drept o bătrânică aparent nevinovată, dar care ar fi devenit complice fără voia ei, aici ea este cheia acțiunii. Melania și Mirciulică (motanul ei) sunt cei care regizează și pun...

Recenzie “GOG” de Giovanni Papini

Recenzie “GOG” de Giovanni Papini

Lansată la începutul secolului trecut, cartea este scrisă cu măiestrie și poate fi citită cu plăcere și în zilele noastre. Giovanni Papini s-a dovedit un vizionar, iar sub masca sarcasmului a adus în atenția publicului subiecte profunde, care au preocupat omenirea din...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1763 zile și a scris până acum 421 articole. Se află pe poziția 2 din 42 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.