Recenzie ”Un nou început” de Kristin Hannah

by | Oct 29, 2020 | Dragoste, Recenzii cărți

🔥 CARTEA UN NOU ÎNCEPUT ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

„Un nou început” de Kristin Hannah se poate asemăna foarte ușor cu un jurnal. Am început această lectură cu foarte puțin entuziasm, însă am terminat-o cu lacrimi în ochi. Nu știam la ce să mă aștept de la această autoare, deoarece nu citisem nici o carte scrisă de ea până acum. Însă, următoarele cărți din lista mea vor fi Aleea cu licurici, Privighetoarea, sau Drum în noapte. Evident, scrise de aceași autoare.

Leni este personajul principal al acestei povești. Ea și părinții ei, de fapt. Făcând parte dintr-o familie disfuncțională, Leni are parte de o copilărie grea. În primul rând, este martora abuzului din familie, tatăl ei fiind un veteran de război care își revarsă frustrările și nervii asupra soției sale. În al doilea rând, mama sa este singurul model pe care Leni îl are în viață, acest model fiind unul caracterizat de frică, supunere în fața bărbatului și lașitate.

Din dorința de a avea un nou început, familia lui Leni decide să se mute în Alaska, în Nemărginita Pustietate. Acolo viața este rudimentară. Sunt nevoiți să vâneze pentru a avea hrană, să învețe să trăiască fără minimul de utilități precum apa curentă sau baie în casă și să înfrunte iernile nemiloase și lungi. Toată acțiunea din carte se petrece într-un peisaj de vis. Cititorul are ocazia de a descoperi Alaska prin ochii locuitorilor ei. Însă, acest peisaj se poate transforma oricând într-unul dur și plin de pericole.

A trăi după propriile reguli pare o idee extraordinară însă, se transformă în curând într-un dezastru. Tatăl lui Leni devine din ce în ce mai violent cu soția sa, nu se poate integra în mica comunitate din satul Kaneq și îi transformă viața lui Leni într-un calvar. Mamă și fiică se văd prinse într-o situație fără ieșire, știind că legea nu este niciodată de partea unei femei abuzate.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Kristin Hannah

Leni este un personaj extraordinar de puternic. Mai puternic decât părinții ei. Ceea ce, pentru multe persoane poate fi de neconceput. Însă, tocmai această putere o ajută să treacă peste anumite situații limită. Leni se transformă dintr-o fată fricoasă de numai treisprezece ani, într-o eroină. I-am admirat această putere, deoarece Leni părea fragilă și vulnerabilă când a început să conștientizeze ceea ce se întâmplă cu adevărat între părinții săi. Sinceră să fiu, mă așteptam să cedeze în orice moment.

Kristin Hannah ne înfățișează în această carte iubirea în toate formele ei și modul în care aceasta ne poate salva, sau distruge. Descoperim iubirea inexplicabilă dintr-o relație abuzivă, iubirea unui copil pentru mama sa, iubirea unei întregi comunități pentru niște necunoscuți și, nu în ultimul rând, iubirea adolescentină, pură, care poate dăinui în sufletul omului de-a lungul întregii vieți.

De ce ,,Un nou început”? Pentru că este o lecție de viață. Pentru că ne ajută să conștientizăm că un război poate continua în sufletul unui om și după ce linia frontului a dispărut. Pentru că este o poveste despre sacrificiul făcut în numele iubirii. Pentru că fiecare om are șansa să spere la un nou început în viața sa. Niciodată nu este prea târziu.

Titlu: Un Nou început
Autor: Kristin Hannah
Editura: LITERA
Nr. Pagini: 454
Gen Literar: Romance
Publicată la 29.10.2020

De ce ,,Un nou început”? Pentru că este o lecție de viață. Pentru că este o poveste despre sacrificiul făcut în numele iubirii.

Recenzie “Mica enciclopedie Lykke” de Meik Wiking

Ca și "Mica enciclopedie Hygge", și "Mica enciclopedie Lykke" mi-a plăcut mult. Deși i-au lipsit ilustrațiile și pozele faine din prima. În fine, asta nu e o problemă. Cartea de dezvoltare personală a fost publicată în anul 2017 și autorul ei este Meik Wiking,...

Recenzie ” Northanger Abbey” de Jane Austen

Rezumat: Tânăra Catherine, de o condiție oarecum modestă, primește oferta făcută de un cuplu vecin, familia Allen, de a petrece împreună cu aceștia câteva săptămâni de vacanță la Bath. Ajungând acolo leagă, cu peripeții și emoții, relații de prietenie cu câțiva...

Recenzie ”Dominic” de Sorin Oprea

Recenzie ”Dominic” de Sorin Oprea

Bună să vă fie inima și sufletul în armonie! Ce se mai întâmplă prin viața voastră nou? Oare mai ieșim și noi la un ceai fizic în următoarele 3 luni sau tot din casă ne scriem? ☺ Dacă vi se pare înfiorătoare situația actuală, vă invit să cunoașteți cu adevărat o carte...

Diana Cornila este redactor Booknation.ro de 324 zile și a scris până acum 40 articole. Se află pe poziția 29 din 153 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Cornila aici.