Recenzie “Poți să ții un secret” de Sophie Kinsella

de | dec. 9, 2021 | Beletristică, Chick Lit & Romance, Dragoste, Recenzii cărți

Acum două luni, cu reticențe de un kilometru, luam în mână o carte Sophie Kinsellla. Îi merge vestea acestei autoare că ar fi simplistă și că ar scrie doar pentru adolescenți. Ei bine, m-a relaxat și amuzat prima carte și deci am revenit în weekend din nou la Kinsella.

Voi combate opiniile care atestă că cărțile ei sunt doar pentru young adults. Cert este faptul că acest tip de cărți au mai puțin menirea de a instrui sau a-ți îmbogăți vocabularul cu cuvinte elevate, sofisticate și neologisme. Acest tip de lecturi, cum le numesc eu – de weekend, au drept scop să te relaxeze și să te scoată din rutină. Pe lângă acestea, cartea de față prin unele pasaje m-a făcut să rând în hohote. Deci, scopul a fost atins.

Emma este o fată obișnuită care lucrează în calitate de asistent marketing și visează la o promovare pentru a-și face mândri părinții. Ghinion sau nu, însă ea se trezește într-un avion alături de un necunoscut, și trăiește alături de acesta ceea ce credea ea a fi ultimile clipe din viața ei, atunci când avionul lor trece printr-o turbulență severă. Așa cum oamenii reacționează bizar când sunt stresați, Emma îi înșiră necunoscutului din avion toate secretele ei cotidiene. Însă, ei aterizează cu bine. Ironia sorții, luni dimineață, revenită la birou, Emma descoperă cu stupoare că cel care este în posesia tuturor secretelor ei, nu este altul decât “the big boss” – Jack Harper, fondatorul companiei în care ea lucrează.

Autoarea te va purta prin substraturile intrigilor de serviciu, bogate în bârfe, fățărnicie, frustrare, parvenire. Nu vor fi lăsate în umbră nici relațiile de familie unde micile secrete sunt la ordinea de zi. Un fel de istorie a Cenușăresei în variantă modernă. Intuiești deznodământul, nu ai parte de nicio surpriză. Însă, trebuie să recunosc că am întrezărit aici și câteva idei care mi-au dat de gândit.

Pe parcursul lecturii s-ar putea să vă apără și vouă câteva întrebări retorice: De ce simt oamenii necesitatea să-i mintă pe cei apropiați sau să păstreze mici secrete? Cum ar fi dacă într-o bună zi cei din jurul tău ar cunoaște absolut totul despre tine până în cele mai mici detalii? Până în ce punct trebuie să meargă sinceritatea în cuplu? Am rămâne la fel de atractivi și impozanți în fața celorlalți dacă ne-ar fi descoperite micile slăbiciuni?

Un roman care scoate în evidență importanța sincerității, a autenticității și libertatea de a fi liber în exprimare.

Everyone in the world should be more honest with each other. Everyone should share! Men and women should share, world leaders should share!

Titlu: POȚI SĂ ȚII UN SECRET
Autor: Sophie Kinsella
An apariție : 2003
Editura: TRANSWORLD PUBLISHERS
Nr. Pagini: 384
Limba: Engleză
Gen Literar: Young adult
Nota recenzorului: 8 / 10
Vizualizari recenzie: 1793

Alte recenzii de la Sophie Kinsella:

Recenzie „Glonțul care a ratat ținta” de Richard Osman

Nimic nu se compară cu acel sentiment de disperare pe care îl ai atunci când îți place ceea ce citești și continui o anumită serie. Așa am pățit eu cu seria lui Richard Osman, un englez care a reușit să mă facă să cred din nou în potențialul celor din UK pentru scris...

Taisia Crudu a fost redactor Booknation.ro și a scris 211 articole. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Taisia Crudu aici.
Mă numesc Taisia și sunt o cititoare înflăcărată! Citesc, pentru că este un mod agreabil de a petrece timpul liber și a îmbina utilul cu plăcutul. Îmi place lectura fiindcă îmi dă posibilitatea să evadez din realitate și să trăiesc mai multe vieți. Am oportunitatea să vizitez diferite locuri, să simt o multitudine de sentimente și senzații atunci când totul mă ține pe loc sau când cad în rutina zilnică. Și desigur, îmi place să cred că cu fiecare carte citită “cresc” un pic. Încerc să găsesc ceva “bun” în fiecare lectură. După fiecare carte devin mai curioasă și mai motivată să citesc mai mult, să descopăr lucruri noi și interesante. Este poate cel mai ușor mod de a te redescoperi și a te reinventa. Cititul e la modă!