Recenzie „Aleea cu licurici” de Kristin Hannah

Autor: Kristin Hannah
Editura: Litera
Nr. Pagini: 496
Recenzie de Andreea Stănărîngă
Publicată la 27.08.2019

🔥 CARTEA ALEEA CU LICURICI ARE REDUCERE PE:

Stilul lui Kristin Hannah m-a „câștigat” încă de la prima carte citită, „Aleea cu licurici”. Nu sunt genul de persoană care să plângă la o carte, dar aceasta are toate ingredientele unei povești emoționante: râsete, lacrimi, fericire, suferință și situații neprevăzute. Am citit cele aproape 500 de pagini cu sufletul la gură în două zile.

Tallulah „Tully” Hart este o fată crescută la bunici, care tânjește după afecțiunea mamei, o femeie dependentă de droguri care a părăsit-o de multe ori. Totuși, se mută pentru un timp pe Firefly Lane împreună cu ea. După o seară în care a fost agresată, Tully o cunoaște pe Kate Mularkey, viitoarea ei prietenă „pe vecie”. În ciuda diferențelor dintre ele, cele două fete chiar se împrietenesc.

Kate este fata liniștită, care respectă regulile, aspiră la o viață simplă, fără a vrea să iasă în evidență. A crescut sub tutela unei familii iubitoare, lucru care avea să devină idealul ei în viață. Tully este o fire rebelă, independentă, ambițioasă, capabilă de orice pentru a-și atinge scopurile. Astfel, se completează una pe alta și devin de nedespărțit, până când Tully se mută înapoi la bunica ei. Singurul contact cu noua ei prietenă este prin telefon sau scrisori.

După decesul bunicii, Tully este adoptată de familia lui Kate, urmând ca cele două să-și petreacă ultimul an de liceu împreună. În plus, vor urma aceeași facultate pentru a studia jurnalismul. Acest domeniu o pasionează cu adevărat doar pe Tully, care devine treptat, prin muncă și dedicare, o femeie de succes. În tot acest timp, Kate realizează că tot ce a făcut a fost să urmeze visul prietenei sale. Preferă să renunțe la cariera în producție, la postul TV unde lucra Tully, și să-și întemeieze o familie cu Johnny, șeful ei, pe care l-a iubit în secret timp de câțiva ani.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kristin Hannah.

Deși are toată faima pe care și-ar fi dorit-o cineva, Tully nu este fericită. Încă afectată de drama respingerii mamei, va încerca mereu să țintească tot mai sus. Își clădește o viață de succes, însă nu compensează lipsurile din copilărie. Un singur lucru îi lipsea: familia. Era singură, în timp ce Kate trăia viața simplă și liniștită pe care și-a dorit-o.

Există cu adevărat prietenie pe viață? Este întrebarea la care încearcă să răspundă această carte. Răspunsul îl aflăm doar cititnd de la început până la final. Prietenia celor două fete nu a fost lipsită de obstacole de-a lungul celor 30 de ani. În ciuda succesului lui Tully, cele două au ținut legătura, însă momentul când o trădează pe Kate le desparte și le supune relația de prietenie la un test complicat. Rămâne de văzut dacă îl vor trece.

Acțiunea romanului începe în anii ’70, atunci când are loc întâlnirea celor două fete pe Firefly Lane. Tully și Kate sunt două personaje conturate foarte bine, punându-se accentul pe trăirile, emoțiile și pe diferențele dintre ele, deși narațiunea este la persoana a III-a. „Aleea cu licurici” este o poveste nu doar despre prietenie, ci și despre viață, despre lucrurile mărunte pe care aceasta le oferă, despre visuri, despre alegeri și despre iubire. Este cadoul perfect pentru cea mai bună prietenă sau, de ce nu, o simplă lectură de relaxare. 🙂