Recenzie “Amurg” de Stephenie Meyer

by | May 27, 2021 | noaff, Recenzii cărți

Midnight Sun' is the new 'Twilight' book from Edward's perspective - CNN

Probabil nu sunt prima persoană care afirmă acest lucru, însă este 100% adevărat – dragostea mea pentru lectură a început cu “Twilight” și restul chiar pot spune că este istorie. Acum 13 ani a fost un mare hype cu filmele Twilight însă mulți adolescenți au început să citească și cărțile. Îmi aduc aminte cum mă trezeam super dimineață pentru a mă duce la librărie pentru a prinde un exemplar din cărțile următoare din serie. A fost o aventură, ce pot să zic? Însă mi-a plăcut foarte mult, pentru că era o comunitate foarte strânsă, care știa aproape pe de rost citatele din cărți și se identifica cu personajele principale. Fie că voiai să fii Bella sau erai îndrăgostită de Edward sau Jacob, era loc pentru toată lumea, indiferent de preferințe.

How old are you?
Seventeen, he answered promptly.
And how long have you been seventeen?
His lips twitched as he stared at the road. A while, he admitted at last.

Dacă nu ai apucat să îți completezi seria originală, te anunț că sunt foarte puține exemplare rămase pe piață și acestea se găsesc mai ales în anticariate, sau sub formă de ediție de buzunar, care nu este foate încântătoare pentru citit, având scrisul foarte mic. Cei de la Paladin s-au gândit la fanii de ieri și de azi a seriei “Amurg” și au început să re-editeze seria, publicând volumul 1 acum câteva luni. Au păstrat coperta originală, pentru că le mulțumesc, eu neavând-o în bibliotecă sub această formă, doar ca ediție ție in. Mulțumesc Libris.ro pentru carte.

Could Twilight Be Recut For Midnight Sun To Make a Movie From Edward  Cullen's Perspective? - CINEMABLEND

Bella Swan ajunge în întunecatul și ploiosul Forks pentru a locui cu tatăl său. Nu este foarte încântată de ideea, mai ales că nu îi priește vremea și nu iubește schimbările, însă momentan, aceasta o să fie casa ei. Nu este extrem de sociabilă și faptul că trebuie să se integreze și să poarte conversații cu noii colegi o sperie – școală nouă, colectiv nou, practic totul nou. La o oră de biologie îi atrage atenția un băiat cu părul zbârlit și ochii de topaz, Edward Cullen, care are o atitudine ciudată față de ea, aproape respingătoare. Nu înțelege exact de ce și acest lucru o supără destul de mult. Trecând de la acel moment, Bella ajunge să fie foarte atentă la mișcările lui Edward și multe lucruri care se întâmplă în jurul său o să îi atragă atenția. Acesta o intrigă dar o și fascinează, sentiment care nu a mai încercat-o până acum. Atunci când începe să bănuiască ceva cu privire la Edward, lucrurile se complică și mai mult… Stephenie Meyer susține că a visat intriga acestei cărți și sincer pot spune că o invidiez, pentru că după aspectul lui Edward, probabil ești o persoană foarte norocoasă dacă ai un asemenea vis.

And so the lion fell in love with the lamb… he murmured. I looked away, hiding my eyes as I thrilled to the word.
What a stupid lamb, I sighed.
What a sick, masochistic lion.

Am vrut să păstrez un secret identitatea lui Edward, de parcă nu 99.99% din cititori știu ce anume este acesta și ce secret ascunde în spatele înfățișării fascinante. Cartea este clar pentru adolescenți, dar povestea de dragoste este una destul de atipică, puțin diferită de modul în care filmul a conturat-o. Evident, există elementul de interzis, dar au fost mai multe aspecte atunci când autoarea a conturat povestea. Bella și Edward sunt total diferiți, atât prin fire cât și prin natura existenței lor, dar indiferent ce ar face, tot împreună ajung. Ce intrigă foarte mult este rezistența de care Edward dă dovadă atunci când decide să stea departe de Bella, noi văzând clar cât de mult îl afectează. “Amurg” nu este doar despre o poveste interzisă, tratează teme precum prietenia, datoria de a face lucrul just și loialitatea, petru că în această carte toate gândurile și trăirile sunt folosite în acel sens, într-un sens care educă și te face să fii mai conștient de necesitatea lor în viața ta.

The First 'Twilight' Script Had FBI Vampire Hunters and a Track-Star Bella  Swan

Eu am citit-o cu sufletul la gură, mi-a plăcut povestea de dragoste în ciuda dramei și a diferențelor vizibile între lumi. M-am atașat foarte mult de personajele secundare, mai ales de familia Cullen – Carlisle, Esme, Rosalie, Emmet, Jasper și Alice. Consider că acest simt de apartenență, de familie și de spirit de sacrificiu este foarte bine dezvoltat mai ales la ei, cu unele mici excepții, dacă știți la cine anume mă refer. Îmi pare tare bine că Editura Paladin a decis să re-editeze cartea, pentru că îmi doresc ca și alte generații să se bucure de această serie, exact cum aceasta ne-a bucurat pe noi acum mulți ani. Nu cred că o să mai provoace aceeși isterie, însă dacă reușesc măcar pe jumătate, mă declar mulțumită.

About three things I was absolutely positive. First, Edward was a vampire. Second, there was a part of him-and I didn’t know how potent that part might be-that thirsted for my blood. And third, I was unconditionally and irrevocably in love with him.

Titlu: Amurg
Autor: Stephenie Meyer
Editura: PALADIN
Nr. Pagini: 456
Gen Literar: Actiune, aventura
Publicată la 27.05.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Recenzie “Jumătatea dispărută” de Brit Bennett

Jumătatea dispărută, lansată în vara anului 2020, a câștigat primul loc la secțiunea de ficțiune istorică din cadrul Goodreads Choise Awards 2020 și a fost publicată deja și în română de Editura Trei. Este o poveste despre schimbare, despre avantajele și...

Recenzie “Să reîncepem să visăm” de Papa Francisc

"Să reîncepem să visăm" este o carte ce face parte din genul Literatură creștină. Dar ar putea fi la fel de bine încadrată și la genul Literatură motivațională. Este scrisă de Papa Francisc, conducătorul din prezent al Bisericii Catolice de la Vatican, în colaborare...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1602 zile și a scris până acum 394 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.