Recenzie “Aripi de argint” de Camilla Lackberg

by | May 24, 2021 | Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA ARIPI DE ARGINT ARE REDUCERE PE:

Îmi era foarte dor de un Thriller bun și de fiecare dată când nu am inspirație, mă duc la raftul din bibliotecă dedicat acestui gen și de cele mai multe ori plec cu o carte apărută la Editura Trei. Celebra “Serie Neagră” încă mă marchează, pentru că o citeam mult în facultate și așteptam să vină ziua de miercuri pentru a o cumpăra de la kioskurile de ziare. Dintre autorii scandinavi descoperiți atunci, Camilla Lackberg m-a super impresionat, pentru că are sânge rece și scrie foarte dur, dar realist. De atunci mi-am dat seama cât de diferiți sunt autorii scandinavi față de restul, fiind mai puțini comerciali, mai duri, mai impactanți și mai bine calculați în toate scenariile pe care le fac. Restul pot spune că este istorie.

Așa cum spuneam, am ales din bibliotecă “Aripi de Argint” de Camilla Lackberg, traducere din limba maternă de la “Lacrimi de argint”. Este partea a doua de la “Colivia de Aur” și am așteptat-o cu sufletul la gură, având o abordare ușor diferită față de restul cărților pe care le-am citit de la ea. Nu mă înțelegeți greșit, tot necruțătoare este, însă parcă a devenit puuutin mai comercială, vrând să se apropie de stilul altor autori mai cunoscuți. Nevermind, este tot Camilla și eu citesc orice scrie ea, fără să comentez sau să critic.

Tocmai când Faye Adelheim credea că problemele s-au sfârșit, întreaga sa existenţă e încă o dată în pericol. Și-a construit o viaţă numai a ei în străinătate, fostul său soţ, Jack, este la închisoare, iar Revenge, compania pe care a creat-o, se bucură de un succes uriaș. Însă când Revenge e pe cale de a fi lansată și în SUA, Faye se confruntă cu o ameninţare majoră la adresa companiei sale, așa că e nevoită să se întoarcă la Stockholm. Cu ajutorul câtorva prietene de mare încredere, Faye se luptă să salveze ceea ce îi aparţine – și totodată să se protejeze pe sine însăși și pe cei dragi ei.

Ne întoarcem acasă, în Suedia, unde Faye este nevoită să se întoarcă. Îmi era dor de aceste meleaguri și sincer, mă bucur că nu mai are loc acțiunea în SUA, fiind un context cu care eram super obișnuită din alte cărți. Suedia are ceva mai pitoresc, mai local și se vede cât iubește Camilla această țară. Mi-a adus aminte puțin de dragostea Dianei Gabaldon pentru Scoția și îmi place când văd autoare atât de implicate în modul de relatare și descriere. Mi-a plăcut să o văd pe Faye extrem de emancipată, plină de viață și i-am admirat modul în care încearcă cât de cât să îți reclădească viitorul. Începe să aibă iar încredere în bărbați și face câteva alegeri mai “picante”, însă e chiar ok. Și pe plan profesional, totul este super pentru ea și compania ei triumfă pe toate planurile. Într-un cuvânt, tot nu am aflat despre Faye în primul volum aflăm acum și nu toate informațiile sunt drăguțe și despre dragoste și prosperitate. Multe au legătură cu alegerile greșite din trecut pe care aceasta dorește să le lase în urmă, dar îi este foarte greu atunci când trecutul o ajunge cu pași repezi și riscă să îi pună viitorul în pericol. Faye este un personaj foarte bine construit și mi-a plăcut modul in care Camilla a făcut-o să fie imperfectă, cu bune și cu rele, exact ca un personaj din viața reală.

Așa cum am zis mai sus, se întoarce în Suedia și acolo are parte de ceva surprize, care vin în mare parte din trecut și din partea lui Jack, fostul soț, pe care presupun că îl cunoașteți. Nu voi spune mai departe ce se întâmplă, doar că Faye va avea multe lucruri de pus la punct și modul în care acțiunea se desfășoare nu lasă de dorit. Ce-i drept, am trăit mai intens în “Colivia de Aur” și pot spune că nu se compară din punct de vedere dramă. O să aibă loc un anumit lucru și de atunci o să simțim foarte accelerat ritmul, lucru care m-a încântat, dar m-a și durut puțin capul din cauza asta. Iubesc poveștile alerte și partea a doua din această carte a fost INTENSĂ, cu litere mari.

Recomand această carte, dar și seria completă celor care iubesc un roman polițist scris de o autoare care știe ce spune. Vă zic cu încredere, dacă vreți să încercați pentru prima dată acest gen, Camilla Lackberg este pentru voi.

📚 Ți-a plăcut recenzia cărții ARIPI DE ARGINT?

Vezi toată lista de cărți scrise de Camilla Lackberg sau...

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA ARIPI DE ARGINT CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Aripi De Argint
Autor: Camilla Lackberg
Nr. Pagini: 352
Publicată la 24.05.2021
Nota recenzorului: 10

Recenzie ”House of Hollow” de Krystal Sutherland

Am fost convinsă că va fi dragoste la prima vedere, probabil impulsionată de coperta extraordinară și de ratingul fabulos de pe Goodreads, dar ceva nu s-a legat între noi. Poate că totul mi s-ar fi părut mai interesant dacă autoarea alegea să meargă pe fantasy, în loc...

Recenzie “Jumătatea dispărută” de Brit Bennett

Jumătatea dispărută, lansată în vara anului 2020, a câștigat primul loc la secțiunea de ficțiune istorică din cadrul Goodreads Choise Awards 2020 și a fost publicată deja și în română de Editura Trei. Este o poveste despre schimbare, despre avantajele și...

Recenzie “Să reîncepem să visăm” de Papa Francisc

"Să reîncepem să visăm" este o carte ce face parte din genul Literatură creștină. Dar ar putea fi la fel de bine încadrată și la genul Literatură motivațională. Este scrisă de Papa Francisc, conducătorul din prezent al Bisericii Catolice de la Vatican, în colaborare...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1602 zile și a scris până acum 394 articole. Se află pe poziția 2 din 36 de redatori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.