Recenzie ”Autostrada Lincoln” de Amor Towles

de | oct. 20, 2023 | Beletristică, Ficțiune, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Suspans

La jumătatea secolului trecut, Emmett Watson revine acasă după ce a petrecut un an și jumătate într-un centru de reeducare pentru tineri acuzat de ucidere din culpă ca urmare a unui altercații soldată cu moartea unui adolescent. Emmett a locuit toată viața la o fermă împreună cu tatăl și fratele său mai mic. Mama băieților a dispărut din viața acestora de câțiva ani și nu au nicio veste de la ea. Tatăl său tocmai a decedat iar Emmett, eliberat mai devreme, revine acasă unde se vede obligat să vândă casa pentru a achita datoriile lăsate în urmă de nepriceputul său tată.

Because a farmer with a mortgage was like a man walking on the railing of a bridge with his arms outstretched and his eyes closed. It was a way of life in which the difference between abundance and ruin could be measured by a few inches of rain or a few nights of frost.

Dar Emmett, fără a avea habar, nu revine singur, ci întovărășit. În orășelul natal, fapta lui n-a fost uitată sau iertată de frații celui ucis și pentru a nu risca alt incident, cei doi frați decid de comun acord să plece la drum în căutarea mamei. Lucrurile se complică și deși toate indiciile (pe care Billy, fratele cel mic, le-a strâns cu grijă) le indicau să meargă spre California, cei doi, aflați la mâna destinului, își văd planurile date peste cap și se trezesc în New York, adică pe cealaltă coastă a Statelor Unite. Călătoria lor însă nu se termină aici.

Peripețiile sunt amuzante și pline de învățăminte, dar în același timp există un grad de pericol, suspans și profunzime, apar o multitudine de personaje de toate categoriile sociale, negative și pozitive, care le devin fie prieteni, fie dușmani și care își deapănă povestea vieții cu succese și necazuri, cu obstacole și așteptări, cu împliniri și nefericiri.

Accentul este pus pe relația dintre fratele mai mare și fratele mai mic. O legătură strânsă și specială datorată în mare parte nevoii de a proteja a celui mare și gradului de empatie și înțelegere a celui mic (un copil de opt ani remarcabil de matur și de bun observator al caracterului uman pentru vârsta sa). Emmett este prudent și protector, în timp ce Billy este curios, sociabil și absolut inocent. Pe lângă povestea celor doi frați, cunoaștem și alte personaje ale căror secrete au darul de a provoca răsturnări de situație imprevizibile și explozive și ale căror decizii neașteptate complică intriga. Femei și bărbați, albi sau negri, săraci sau bogați, educați sau inculți, fiecare își pune amprenta asupra celor doi frați și le influențează parcursul. Bineînțeles că am urmărit cu interes și emoție povestea celor doi prieteni, Duchess and Woolly, atât de diferiți, dar perfect complementari.

Amor Towles ne propune o plimbare de-a lungul Americii împreună cu patru adolescenți pe bancheta unei mașini vechi, timp în care explorează teme generale ca binele și răul și modul în care unii oamenii reușesc sa dezamorseze violența și să aducă zâmbete și soare prin politețe, empatie și bunăcuviință. Am regăsit același stil elegant și protocolar cu care m-a obișnuit deja în celelalte două cărți, cu toate că trebuie să recunosc cu sinceritate că aceasta nu se ridică la nivelul celorlalte, din păcate. Sunt multe situații care se repetă, multe personaje inutile la care aș fi renunțat fără părere de rău, mult prea multe planuri deturnate și finalul prea grăbit. Pare o călătorie făcută mai degrabă pentru ca Billy să descopere eroi de legendă și noi aventuri pentru a putea scrie o carte decât pentru a-și găsi mama.

For kindness begins where necessity ends.

Cu toate acestea, vă recomand să citiți măcar una dintre cărțile lui Towles deoarece are un stil deosebit. Preferata mea rămâne Un gentleman la Moscova, dar și Regulile jocului și povestea ei din anii ’20 m-au încântat.

Titlu: Autostrada Lincoln
Autor: Amor Towles
Traducător: Mina Decu
An apariție : 2023
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 715
Gen Literar: Fictiune
Nota recenzorului: 7.5 / 10
Vizualizari recenzie: 4214

Alte recenzii de la Amor Towles:

Recenzie „Punk 57” de Penelope Douglas
Recenzie „Punk 57” de Penelope Douglas

Așteptam de mult o carte scrisă de Penelope Douglas, dar care să fie diferită de seria ei de renume "Devil's Night", pentru că aveam nevoie de ceva mai soft și mai ales, ROMANTIC. "Punk 57" este o poveste pe care am citit-o acum mulți ani, dar pe care am recitit-o...

Recenzie ”Ceva în apă” de Catherine Steadman

Titlul cărții „Ceva în apă” de Catherine Steadman este promițător și te îndeamnă la investigații mai aprofundate. Sugerează o poveste plină de mister și tensiune. Și chiar de asta dai. Cartea urmărește povestea unui cuplu de tineri însurăței care se bucură de luna lor...

Angela este redactor Booknation.ro de 5 ani, 3 luni, 10 zile și a scris până acum 586 articole. Se află pe poziția 2 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.