Recenzie ” Billie” de Anna gavalda

Autor: Anna Gavalda
Editura: Polirom
Nr. Pagini: 216
Recenzie de Cristian Cărpenaru
Publicată la November 3, 2017
Recenzie ” Billie” de Anna gavalda

” Billie” nu are cum să nu-ți transmită căldura molipsitoare a inocenței care, cu ajutorul umorului și al realismului, atât senzorial, cât și caracteriologic, ambele dozate într-o optimizare justă, fără a fi mercantilistă, dă naștere unei povești plină de o mireasmă aparte în care definirea și redefinirea anumitor concepte, pe care le descoperim sau le redescoperim, capătă valențe pline de o lumină revigorantă.

Prin intermediul unei comprimate literaturi în care sensul cuvintelor au o simbolistică bifurcată, Anna Gavalda face din simplele întâmpinări ale existențelor ordinare o maree de cuvinte explozive, vii și multicolore, smulse parcă din parada nemărginitului cer.

Respectându-și rețeta, nu ca un șablonardism, ci ca exprimarea unui crez literar și asumare a unui bine întemeiat punct de vedere, Anna Gavalda nu trișează, în ciuda ușurinței frazeologice și a facilismului aparent al creației, pentru că scriitoarea franceză, adresându-se simplu și totuși penetrant, reușește să comunice cu lejeritate o anumită corespondență, o afinitate la marea majoritate a palierelor socio-culturale.

Povestea lui Billie și Franck, poate fi povestea oricui, singura cheie fiind îndrăzneala. Nu nesăbuința, ci doar îndrăzneala, ca o descoperire a potenței dăruirii senzoriale dezinteresate dar, mai ales, ca o necesare remodelare a sufletului prin intermediul unei dependențe a ființei care nu admite niciun iz mercantilist, o ființă capabilă să întâlnească beatitudinea simțirii.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Anna Gavalda.

Cu siguranță că Anna Gavalda este un subtil magician al cuvintelor, un zămislitor de universuri care, între macro și micro, înșiruie lumini de existență și brazdele firii umane cu îmburuienări și rod îndestulător.

Nu neapărat miracolele înfrumusețează viața, ci prețuirea clipelor mărunte.

Poate mai multă vervă în ritmul stilului ar fi binevenită.