Recenzie „Călătoarea” de Diana Gabaldon

by | Jun 4, 2017 | Dragoste, Fantezie, Ficțiune, Istorie, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Romantism, Suspans

ACUM GĂSEȘTI CARTEA CĂLĂTOAREA CU REDUCERE PE cartepedia

Sunt o mare fană a poveștilor istorice și trebuie să recunoaștem, dacă nu ai citit seria Outlander, înseamnă că nu iubești suficient acest gen. Primul volum din această serie aparent “fără sfârșit” scrisă de Diana Gabaldon se numește “Călătoarea” și sunt sigură că după primele pagini veți fi prinși iremediabil de povestea de dragoste dintre Claire și Jamie.

Claire Randall, infirmieră, a văzut cum ororile războiului schimbă vieți și marchează destine. Asistă în fiecare zi la scene oribile, care o impresionează și o fac să viseze la o lume mai bună. Dorind să lase pentru puțin timp totul în urmă, călătorește cu soțul ei, Frank, în Scoția. Totul pare idilic, liniștitor și aceasta este șansa lor de a avea o a doua luna de miere superbă. Între cei doi există anumite probleme, în principal cauzate de perioade mari de despărțire din cauza războiului, însă amândoi doresc să își salveze căsnicia și Scoția pare cea mai bună idee,cu peisaje frumoase și o atmosferă încântătoare. Totul se schimbă atunci când Claire vizitează pietrele de la Craigh Na Dun și se întoarce în timp. DA, ați auzit bine. Din anul 1945, Claire călătorești tocmai în 1743, într-o lume pe care a cunoscut-o doar în cărți. Scoția în această perioadă este măcinată de revolte, lupte pentru pământ, putere și poziție socială înaltă.

De aici pornește aventura ei printre oameni cu mentalități învechite, unde clasa și stilul sunt lăsate în urmă pentru a face loc raboiului și luptelor sângeroase. Aici Claire ajunge să-l cunoască pe Jamie Fraser, un tânăr scoțian cu care o  să împartă mai mult decât crede. Împreună cu Jamie înfruntă multe și la sfârșitul călătoriei sale va avea mari îndoieli dacă dorește să se întoarcă sau nu în epoca sa. Nu dezvăluie nimănui de unde vine, acesta fiind secretul ei. Singura armă pe care se poate baza sunt cunoștințele pe care le posedă despre această Scoția, despre medicină și plante, care o ajută de multe ori printre oameni ignoranți sau limitați în resurse din cauza perioadei în care se află.

Un lucru impresionant în această poveste este modul în care aceste personaje au fost conturate. Claire a fost pentru mine o eroină deosebită, cu o tărie de fier, independentă și neînfricată. Nu i-a fost frică să își spună punctul de vedere indiferent de societatea în care se află, luptă până la sânge pentru ce iubește și demonstrează o tărie de caracter deosebită. Începe o relație de prietenie cu Jamie, care se dezvoltă în ceva frumos și interzis, deoarece Claire în 1945 este căsătorită cu Frank. Jamie are și el un trecut pe care dorește să îl lase în urmă și asemenea lui Claire, luptă aprig pentru ceea ce își dorește, chiar dacă uneori miza este chiar ea:) Împreună sunt de neoprit și au mult de luptat într-o societate care adesea le este împotrivă. Deși amândoi încearcă să se împotrivească, destinul îi aduce din ce în ce mai aproape și se încăpățânează să le demonstreze că deși aparțin unor perioade diferite, se pot regăsi oricând prin lucrurile pe care le au în comun.

Cartea, deși destul de lungă, ne relatează o poveste presărată cu multe elemente istorice, precise și foarte detaliate. Am apreciat documentarea Dianei în recreerea acestei epoci și modul în care a reușit să o transpună pentru că noi, cititorii, să fim fascinați de ea.

De la costume, la obicieiuri, la descrierile peisajelor, la dialect, totul a fost perfect îmbinat. Cartea are și scene cu un puternic impact emoțional, care au stârnit controverse atât pe partea de război cât și pe cea romantică, ce însă până la urmă, redau realismul de care ai nevoie într-o poveste de acest gen. Este clar, această carte este destinată unui public mai matur, însă merită din plin timpul acordat.

Recomand cu căldură această poveste pentru toate elementele care o fac unică, fiind convinsă că frumosul cuplul Claire – Jamie o să vă ajungă la inimă:)

Titlu: Călătoarea
Autor: Diana Gabaldon
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 800
Publicată la 4.06.2017

Recenzie „Unde ai dispărut, Bernadette?” de Maria Semple

De mult timp nu am citit un roman atât de ingenios și de ciudat, în același timp. Unde ai dispărut, Bernadette? este un roman al cărui nume te poate induce în eroare. Poate trimite la multe genuri literare, cum ar fi dragoste, dramă sau roman polițist. În ceea ce mă...

Recenzie ”În armonie cu natura” de Andreea Ilie

Despre autor: Andreea Ilie este o adolescentă de doar 15 ani, care a debutat anul acesta, în plină pandemie, cu romanul pentru copii ”În armonie cu natura”. Ea a fost dintotdeauna fascinată de magia și farmecul pădurii  care au inspirat-o să scrie această carte...

Recenzie “Orbi” de Petronela Rotar

Recenzie “Orbi” de Petronela Rotar

Spre rușinea mea de cititor, Petronela Rotar este primul autor român pe care îl citesc. 🙂 Nu mă întrebați de ce nu am dat până acum literaturii noastre o șansă, nu am răspuns, însă vă pot spune că de acum înainte voi vedea lucrurile altfel și voi face o schimbare în...

Ramona Alexandra Popa este redactor Booknation.ro de 1256 zile și a scris până acum 342 articole. Se află pe poziția 4 din 142 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popa aici. Ramona Alexandra Popa are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.