Recenzie “Cartea oglinzilor” de Eugen Ovidiu Chirovici

by | Feb 2, 2017 | Beletristică, Horror și Thriller, Literatură Contemporană, Literatura Română, Mister, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA CARTEA OGLINZILOR ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

Cartea oglinzilor de Eugen Ovidiu Chirovici m-a pus iarăși în ipostaza, ipostază tot mai des întâlnită în ultimul timp, de a mă întreba unde anume am fost plecată atâta vreme. Cum și de ce am trecut cu vederea atâția autori români contemporani care au darul peniței. Oameni ce îți pot face cunoștință cu lumi noi, cu povești de neuitat.

De Eugen Ovidiu Chirovici mai auzisem, dar nu-l citisem. Știu că în peregrinările mele prin beletristică ”m-am împiedicat” de nenumărate ori de volumul Voodoo. Deși nu este singurul volum semnat Eugen Ovidiu Chirovici, îl menționez pe acesta deoarece religia voodoo are o doză de curiozitate în ceea ce mă privește și nu mă pot abține în a face cercetări.

Cu toate acestea însă, nu am citit volumul ce poartă semnătura acestui autor. După cum spuneam, în ”bula” în care am trăit atâta vreme, rar s-au strecurat și titluri semnate de autori români. O greșeală ce pe zi ce trece ține să-mi reamintească că o oglindă nu te va face să vezi dincolo ci doar să te vezi pe tine, o reflecție ce nu se poate răsfrânge și în exterior.

Despre Cartea oglinzilor sunt multe de spus, dar și mai multe de descoperit pe cont propriu. Încă din primele pagini ești aruncat în viață, psihologie și iluzie. Psihicul uman întotdeauna a fost o enigmă și mereu va fi o temă pentru ”acasă”. Eugen Ovidiu Chirovici merge mai departe și o transformă într-o temă ”extrașcolară”, o temă ce te va face să te pierzi, să te îndoiești de ceea ce vezi, de propria memorie, de propriile amintiri.

Agentul literar Peter Katz trage lozul cel mare și va fi purtat de aceeași sete de cunoaștere a tuturor lucrurilor într-o goană nebună a caracterelor, tipurilor de personalitate și, mai ales, rotițelor ce alcătuiesc psihicul uman. Ceea ce Richard Flynn stârnește, este o avalanșă de cercetări, îndoieli, secrete și mistere, ce sunt, sau nu, pregătite pentru a fi scoase la suprafață.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Eugen Ovidiu Chirovici

Ce este cu atât mai palpitant la Cartea oglinzilor? Nu faptul că avem o crimă rememorată după zeci de ani, nu lipsa identității unui autor, nu suspiciunile ce apar la tot pasul. Palpitant este modul de funcționare al psihicului. Felul în care mintea umană își schimbă percepția cu privire la persoanele din jurul său. Observi cât de ușor este să implementezi îndoiala în mintea unui individ și vezi cât este de ușor să ajungi să te îndoiești de persoanele din jur, cât de ușor este să introduci sămânța îndoielii în mintea cuiva și să o observi cum crește și face ravagii.

– Jocul lui preferat este să scormonească prin minţile celorlalţi, aşa cum scotoceşti printr-o casă necunoscută.

Cartea Oglinzilor m-a făcut să mă întreb cât la sută dintr-o persoană cu care interacționez ajung să cunosc și cât la sută rămâne doar o proiecție a imaginației mele. Câtă atenție acord cu adevărat lucrurilor cu adevărat existente și câtă atenție acord celor ce sunt plăsmuite de propria minte. Cartea Oglinzilor nu este o carte pe care trebuie să o citești. Eugen Ovidiu Chirovici scrie o carte pe care simți că trebuie să o citești, în care să te pierzi și din a cărei poveste să vrei să evadezi.

Richard Flynn- un student, Laura Baines- un mister ce-i trezesc primii fiori ai dragostei, și profesorul Joseph Wieder- mentorul în mecanismele psihicului uman. Treizeci de ani mai târziu, o Laura Baines rămasă amintire, un Joseph Wieder ucis de un autor necunoscut și un Richard Flynn ce i se refuză publicarea manuscrisului, un manuscris ce va trezi întrebări despre un caz de crimă rămas nerezolvat.

Acestea sunt minimul de informații ce trebuie să trezească curiozitatea fiecărei persoane ce ajunge față-n față cu volumul Cartea oglinzilor. Un thriller ce îți va trezi curiozitatea, îți va dărui mister, suspans, noi căi de a pătrunde în misterele propriului psihic și a înțelegerii de sine.

Deseori oamenii au nevoie de ajutor pentru a se înţelege mai bine pe ei înşişi, în primul rând. Trebuie să ştii cum să le dai acea mână de ajutor în absenţa căreia personalitatea lor ar începe să se dezintegreze.

Titlu: Cartea Oglinzilor
Autor: Eugen Ovidiu Chirovici
Editura: RAO
Nr. Pagini: 304
Publicată la 2.02.2017

Recenzie „O iubeam” de Anna Gavalda

Recenzie „O iubeam” de Anna Gavalda

Nu sunt mulți autori francezi pe care i-am îndrăgit. Nici cărțile care conțin doar dialog, fără altă narațiune sau descriere, nu sunt preferatele mele. Însă O iubeam de Anna Gavalda este o carte bună și relaxantă pe care o poți citi în maxim trei ore. Are aproape 180...

Recenzie „Cineva ca tine” de Cathy Kelly

A fost nevoie să citesc câteva cărți din colecția Chic ca să-mi dau seama că nu toate sunt simple ChickLit-uri. Pe unele le-am adorat, iar altele nu mi-au plăcut atât de mult. Evident, nu le putem încadra la capodoperele lumii. Însă nici nu le putem ignora. Cineva ca...

Recenzie ”20” de Claudiu Dumitrache

Recenzie ”20” de Claudiu Dumitrache

Un proverb mai vechi povățuiește “Spune-mi cu cine te aduni ca să-ţi spun cine eşti.” Cartea lui Claudiu Dumitrache este ca un Yin & Yang frumos împletit, format din talentul său artistic și întrepătruns cu frumusețea exterioară exprimată prin oamenii...

Diana Daniela Macovei este redactor Booknation.ro de 1896 zile și a scris până acum 270 articole. Se află pe poziția 5 din 142 de redatori, fiind astfel un Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Diana Daniela Macovei aici.