Recenzie “Cartea Vietii”de Deborah Harkness

Editura: Litera
Nr. Pagini: 529
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 13.06.2019
Nota recenzorului: 8/10

ACUM GĂSEȘTI CARTEA VIETIIDE PE:

Partea pe care o urăsc cel mai mult este cea în care trebuie să mă despart de anumite personaje, mai ales de acelea cu care am petrecut foarte mult timp și pe care am ajuns să le cunosc extrem de bine. Această serie mi-a plăcut foarte mult și curios a fost faptul că am avut încontinuu întrebări, nelămuriri și o sete avidă de cunoaștere al acestui univers fantastic. Deși cărțile sunt mari, se parcurg foarte repede, având o fluență în acțiune care te face efectiv să nu realizezi când ai terminat jumătate de carte într-o răsuflare 🙂 Dar să luăm lucrurile pe rând.

“Școală Vieții” este ultimul volum din seria scrisă de Deborah Harkness și este fără îndoială minunată. Mi-a plăcut extrem de mult modul în care cărțile au fost construite și structurate, m-am simțit ca într-o parabolă. Prima carte te introduce în lumea minunată, a doua te ridică pe culmile istoriei și a treia te aduce cu picioarele pe pământ, în prezent, pentru a finaliza povestea dragă.

Cuvântul care clar definește această carte este “îndrăzneală” pentru că autoarea duce acțiunea pe culmile imaginației și dă naștere unui scenariu puțin ciudat, dar realizabil până la urmă în această lume. Dragostea dintre Matthew și Diana nu poate fi oprită și acest lucru se vede clar în ceea ce fac și deciziile pe care le iau. În afară acestui lucru, trecutul se răzbună din nou pe Matthew și da naștere unui conflict secundar foarte puternice, ce are implicații clare asupra tuturor participanților. Diana mai are foarte puțin să își îndeplinească destinul, însă momentan rolul ei de vrăjitoare este pus în plan secund de un rol mult mai important, dar no spoilers. Tocmai acest twist mi s-a părut puțin ciudat, însă la câte cărți am citit și câte variante am văzut, puține mă mai pot impresiona până la starea de șoc. Deborah Harkness se pricepe să se joace cu sentimentele noastre și o face fără remușcari.

În această carte strălucesc personajele principale dar și cele secundare, care sunt extrem de bine conturate și ies din umbră celor cu care ne-am obișnuit ceva. Diana și Matthew interacționează din plin cu mulți din ei și fiecare își croiește propriul drum în acest final capitol.

Deborah Harkness clar știe cum să scrie, clar s-a documentat și clar s-a distrat maxim jucându-se cu imaginația noastră. A dat naștere unei serii speciale, bazată foarte mult pe istorie și vrăjitorie, care pe mine m-a încântat, m-a acaparat și m-a făcut să visez. Interzisul nu își cunoaște limitele în această cărți și vă încurajez să îi dați o șansă pentru a vă testa imaginația.