Recenzie “Cercul de Piatra” de Diana Gabaldon

Autor: Diana Gabaldon
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 528

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE PE:

Nu ştiu dacă vouă vi se întâmplă, însă atunci când citesc o serie şi sunt foarte absorbită de acţiune, uit să delimitez cărțiile din seria respectivă pe părţi. Aşa mi s-a întâmplat şi cu “Cercul de Piatră” de Diana Gabaldon, ce a apărut la Editura Nemira în 2 părţi. Însă, eu voi face o recenzie întregii poveşti, pentru că mi-a fost foarte dificil să spun cu exactitate unde se termină un volum şi unde începe celălalt. Pot însă a spune că această carte a fost preferata mea de până acum pentru că a avut ceva deosebit şi am aşteptat-o cu sufletul la gură.

Ca un refresh, vă aduc aminte că Jamie şi Claire au fost despărţiţi la sfârşitul volumului 2, ca urmare a bătăliei de la Culloden. Jamie o “forţează” să se întoarcă în epoca sa pentru a-i salva viața şi drept urmare nu se vor mai vedea timp de 20 de ani. În plus, Claire este convinsă că Jamie a murit, deoarece ea ştie deja deznodământul tragic al acestei bătălii şi ştie că nu au existat supravieţuitori în tabăra scoţiană. Când află însă că acesta trăieşte, nu ezită să se întoarcă în timp să îl caute, dragostea pentru el nefiind ştirbită de trecerea a două decenii. În plus, are ceva foarte important să îi dezvăluie, ceva ce Jamie nu ştia atunci când a trimis-o înapoi acasă prin pietrele de la Craigh na Dun.

Cartea începe cu o dublă perspectivă, unde cititorii află ce au făcut Claire şi Jamie cât timp au fost despărţiţi. Evident fiecare a trecut prin multe evenimente care i-au schimbat şi marcat, însă mi-a plăcut enorm că timpul nu a şters din mintea niciunuia amintirea iubirii lor. Am fost foarte supărată pe Diana Gabaldon pentru intriga aleasă pentru carte, deoarece am suferit foarte mult că personajele mele preferate au fost despărţite 20 de ani.. Trebuie însă să recunosc, această intrigă a fost şi declanşatorul principal al curiozităţii mele şi al emoţiei continue pe care am avut-o cât timp am citit cartea. Totul porneşte de acolo, de la întrebarea “Când se vor regăsi Jamie şi Claire?”. Evident de acolo derivă altele precum : “Cum vor reacţiona când se vor vedea?”, “Vor fii din nou împreună?” etc, însă a meritat fiecare pagină citită şi credeţi-mă, au fost destule.. Cartea este foarte lungă şi la un moment dat ai uşoara tendinţa de a uita ceea ce ai citit, pentru că sunt multe detalii, personaje, întâmplări.

Aşa cum v-aţi obişnuit, Diana Gabaldon a pus accent din nou pe personajele noastre preferate şi ne-a arătat cum s-au schimbat ele în decurs a 20 de ani. A introdus foarte multe personaje secundare, care m-au bulversat puţin la un moment dat, pentru că nu mai puteam să mi le amintesc exact, dar au completat perfect peisajul. Acţiunea însă este foarte antrenantă şi alertă, ţinându-te în suspans aproape tot timpul. Evident există scene foarte emoţionante dar va las pe voi să descoperiţi care. Din nou, un mare bonus pentru cititori este stilul descriptiv al Dianei şi cred că am văzut la foarte puţini autori această putere de a te transpune în acţiune doar prin câteva cuvinte. Se vede cât de mult iubeşte Scoţia şi îţi insuflă şi ţie această pasiune, făcându-te să vrei să o vizitezi şi să o iubeşti la fel de mult. Au loc multe schimbări de scenariu, însă din nou, trebuie să descoperiţi voi la ce mă refer.

În concluzie, până acum, “Cercul de Piatră” a fost pentru mine cea mai bună carte din seria “Outlander” datorită suspansului acumulat şi nerăbdării de a-mi vedea eroii reuniţi. Acest lucru combinat cu descrierile, scenele intense de dragoste dar şi pasajele emoţionante, fac din volumul 3 o aventură fascinantă de care nu vei vrea să te dezlipeşti prea curand. Noroc pentru fanii seriei este că Diana nu are de gând prea curând să se oprească din scris.

Câștigă cartea săptămânii
Peste 8000 iubitori de carte s-au alăturat Tribului Booknation.ro și participă săptămânal la concursul Cartea Săptămânii, în care oferim ca premii multe 📖 foarte faine! Hai și tu! 👍

Descoperă cartea săptămânii