Recenzie “Crucea de Foc vol.1” de Diana Gabaldon

Autor: Diana Gabaldon
Editura: Nemira
Nr. Pagini: 672
Publicată la 28.06.2018
1 (20%) 1 vote

ACUM GĂSEȘTI CRUCEA DE FOC VOL.1 PE:

Voi spune acest lucru de fiecare dată când am ocazia. Ceea mai bună serie pentru stârnirea apetitului de ficțiune istorică este Outlander. Fie că ai văzut înainte serialul, sau fie că ai auzit de serie și știi cât de faimoasă este, trebuie neapărat să o citeșți. Chiar dacă ți se pare că este prea lungă, cu prea multe pagini per carte, Diana Gabaldon face timpul să treacă într-un alt mod decât cel obișnuit. Stilul ei este impresionant, descriptiv, captivant și emoționant, făcând cititorul să se cufunde în intrigă și să rezoneze cu personajele, ce îți devin din ce în ce mai dragi.

“Crucea de foc” de Diana Gabaldon, este volumul 5, dar Nemira l-a împărțit în 2 părți. Volumul 1 a apărut relativ recent, iar eu am acum deosebita ocazie să vă povestesc despre el. Acțiunea se petrece înaintea Războiului de Secesiune atunci când are loc prima rebeliune împotriva taxelor impuse de englezi americanilor. Jamie încearcă să construiască un cămin pentru el și Clare aproape de Fraser’s Ridge și comunitatea lor devine din ce în ce mai are. Alături de Brianna și Roger formează o adevărată familie, dar evident, dacă totul ar fi frumos și vesel, seria s-ar termina aici. Jamie și Roger sunt chemați în armată, lucru ce deschide răni adânci pentru Jamie și aduc probleme în plus pentru Roger, fiind cel mai neexperimentat. Pe lângă aceste “probleme” Brianna devine mamă și întâmpină extrem de multe dificultăți, dar Clare este tot timpul lângă ea, ajutând-o. Au foarte mult timp de recuperat, deci dinamica dintre personaje se simte în fiecare pagină.

Imagini pentru outlander

Așa cum am menționat, Diana are un stil aparte, însă această carte a fost destul de greu de citit din cauza modului în care perspectivele alternează. O parte din capitole sunt spuse din punctul de vedere a lui Clare, la persoană 1, unele la persoana a 3, din perspectiva altor personaje, mai ales Roger. Devine puțin greoi și tinzi să te pierzi printre atâtea schimbări. În plus, consider că accentul a fost pus mai mult pe relația dintre personaje și pe modul în care acestea interacționează pe timp de schimbare și acomodare, decât să ne prezintă o intrigă, o acțiune, un fir narativ… ceva 🙂

Ce rămâne la fel? De la cartea 1 la cartea 5? Relația frumoasă din Clare și Jamie. Sunt la fel de înflăcărați, de pasionali, de jucăuși și de ironici unul cu altul ca in primul volum. Îi unește în continuare un trecut încărcat de dramă, dar și dragoste și respect, chiar dacă se șicanează și glumesc pe seama celuilalt, se înțeleg din priviri și comunică într-un mod care pe mine mă depășește. Jamie oricum pare din altă lume, pentru că nu am reușit să îi găsesc un defect sau o slăbiciune. Atât fizic cât și moral ai impresia că este perfect, bărbatul ideal, care există doar în paginile acestei cărți.

În câteva cuvinte, vă încurajez să citiți această serie de la cap la coadă, deoarece veți avea parte de personaje deosebite, cu trăsături puternice, care înfruntă viața într-un mod unic. Pe lângă acest lucru, modul în care Diana descrie este incredibil, arătând câte frumuseți există în lume și pe care le putem explora. De la Scoția, la Paris, la America, toate ținuturile sunt descrise fidel și această documentare impresionează cititorii. O adevărată lecție de istorie și de iubire.