Recenzie „Cum să oprești timpul” de Matt Haig

de | iun. 18, 2018 | Beletristică, Dragoste, Fantezie, Ficțiune, Literatură Contemporană, noaff, Recenzii cărți

Am auzit multe vorbindu-se de Matt Haig, însă niciodată nu am găsit timpul necesar să îi citesc una dintre cărți pentru a-mi face o părere. „Umanii” este o carte de referință, cu un mesaj puternic, pe care îmi doresc din suflet să o citesc la un moment dat, însă am decis să explorez acest autor prin „Cum să oprești timpul”, deoarece are o intrigă mai pe gustul meu.

Tom Hazard aparent are 41 de ani, dar în realitate are 439. Suferă de o boală rară, numită anagerie, și față de alți oameni „normali”, îmbătrânește mai greu, la o scala de 1:15 ani. Boala sa îi schimbă radical viața și începe să se manifeste de la vârstă de 13 ani. Născut în Anglia, în 1581, într-o epocă plină de prejudecăți și oameni superstițioși, Tom rămâne orfan, după ce mama sa este omorătă sub acuzația de vrăjitorie. Extrem de afectat și marcat de evenimentele tragice, Tom fuge într-un sătuc de pe lângă Londra, unde întâlnește două surori orfane, Rose și Grace. Rose devine marea iubire a lui Tom, a cărei existență își va pune profund amprenta asupra lui. Se căsătoresc și din dragostea lor se naște Marion, o fetiță frumoasă ce aparent are același „dar” ca și Tom.

Atunci când viața familiei sale este pusă în pericol din cauza secretului său, acesta ia decizia să își părăsească cele două iubiri, pentru a le proteja. Rose moare între timp iar Tom nu știe unde este fetiță sa. Cu o mare durere în inimă, Tom devine practic o fantomă și încearcă din răsputeri să își găsească copilul. Ajunge să facă parte dintr-o comunitate ce unește oameni la el, în schimbul unor favoruri. Legea sub care este condusă această comunitate este strictă, nu ai voie să stai într-un loc mai mult de 8 ani. Așa că Tom adoptă diferite identități, dar nu mai mult de această perioada. Ultimele evenimente îl aduc înapoi în Londra prezentă, unde dorește să devină profesor de istorie. Doar că aici flacăra iubirii i se poate reaprinde în suflet și Tom trebuie să ia decizii importante, pentru a nu mai repetă greșelile din trecut.

„Cum să oprești timpul” de Matt Haig are o intrigă uluitoare, complexă și extrem de bine conturată. Cititorul beneficiază de o experiență completă, deoarece nimic nu rămâne fără răspuns. O carte cu capitole scurte, dar cuprinzătoare, cu flashback-uri sugestive ce conturează foarte bine trecutul lui Tom. Cel mai important element este emoția transmisă, care uneori te copleșește, dar am considerat că este un privilegiu să fiu martoră la evenimentele pe care personajul principal le-a trăit și mulțumesc Libris pentru acest lucru:)

Tom este un erou atipic, trecut prin multe secole de viață, care pe parcurs simte că și-a pierdut identitatea. Vede în boală sa doar un blestem, care i-a răpit mama și l-a îndepărtat de familie. Deoarece face parte din această comunitate, nu poate să prindă rădăcini nicăieri, nu poate avea o viață îndelungată într-un anume loc și acest lucru îl schimbă, îl face să se izoleze și să aștepte ca într-un final totul să fie gata pentru el. Perspectiva sa este destul de tristă și te face pe ține că cititor să empatizezi cu el, deoarece consideri că de multe ori ar fi preferat o viață scurtă, dar fericită, decât o viață lungă și lipsită de dragoste și căldură.

„Cum să oprești timpul” de Matt Haig este o carte pe care trebuie neapărat să o citiți, chiar dacă are acest element de supranatural, pune accent pe actualitate și realitate prin emoțiile transmise și prin mesajul important pe care dorește să îl aducă tuturor. Și încă ceva, cartea va beneficia în curand și de o ecranizare, cu Benedict Cumberbatch în rolul pricipal.

Vezi Top 100 cărți ale anului 2023
Titlu: CUM SĂ OPREȘTI TIMPUL
Autor: Matt Haig
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 368
Vizualizari recenzie: 2312

Alte recenzii de la Matt Haig:

Recenzie ”Îngerul meu secret” de Federica Bosco

Povestea unui înger păzitor: După ce Patrick a murit, Mia și-a dorit ca toată lumea ei să se sfârșească. Și aproape că a reușit să facă asta după ce s-a aruncat în marea care i-a răpit viața celui pe care îl iubea. A lăsat valurile să îi înconjoare trupul, însă ceva...

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

Recenzie ”Interzis” de Vi Keeland

O seară de poker, un show și o iubire interzisă... Ea este cea mai bună jucătoare de poker, el este un magnat arogant care, uneori, după o zi de muncă, preferă să joace poker cu niște prieteni vechi. Așa se întâlnesc Kate Monroe și Cooper Montgomery, într-o seară când...

Recenzie ”Femeile lui Lazăr” de Marina Stepnova

Am de mult timp cartea aceasta în lista de must read și habar n-am de ce mi-a luat așa mult timp să ajung s-o citesc având în vedere cât de mult mi-a plăcut. Am auzit multe lucruri bune prin online și de data asta chiar au fost pe bună dreptate deoarece a fost scrisă...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 2195 zile și a scris până acum 501 articole. Se află pe poziția 2 din 41 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.