Recenzie ”Biblioteca de la Miezul Nopții” de Matt Haig

de | iul. 19, 2022 | Ficțiune, Literatură Contemporană, Recenzii cărți

Biblioteca de la Miezul Nopții de Matt Haig  mi-a arătat cât de fragili suntem în fața provocărilor vieții, cât de ușor cedăm înainte de a lupta, cât de repede spunem că este imposibil să fim declarați învingători în război cu propriile  sentimente și scenarii din mintea noastră. Povestea Norei, personajul principal al romanului, în jurul căreia se întâmplă totul, îmbină mai multe teme – de actualitate: frica de succes și de eșec, dependența, singurătatea, tristețea, sinuciderea și moartea.

Nora este și un mesager în roman,  dar nu are scopul de a transmite tristețe, ci dimpotrivă. Prin intermediul Norei Seed, suntem invitați să punem accent asupra percepției umane. Astfel, înțelegând fiecare dintre noi,  cât timp și energie se irosește în momentul în care ne concentrăm pe ceea ce e negativ – situații, emoții, oameni, trecut. Doamna Elm o va ajuta pe Nora să descopere anumite taine din Biblioteca de la Miezul Nopții, dar hai să vedem cum anume ajunge Nora într-un asemenea loc.

Când pe Nora Seed nimic nu o  mai poate bucura, când trecutul ei înseamnă doar regrete și oportunități pe care nu le-a fructificat, singura soluție pe care o mai are la îndemână  este supradoza și așteptarea inevitabilului. Oare dacă ar fi știut că rezultatul nu e deloc cel așteptat, ci o întâlnire de gradul zero cu trecutul – toate relele din viața ei și efectele produse de ele, făcea aceeași alegere?

Nu știe ce se întâmplă, dar pașii o conduc prin necunoscut. Ajunge în locul unde doar puțini au mai făcut-o înaintea ei. Odată ce deschide ușa, descoperă cât de curioasă este de tot misterul ce o înconjoară.

Întâlnirea cu doamna Elm îi este de un real ajutor – i se dezvăluie unde se află și ce șansă unică  i s-a oferit. Nora nu este o persoană ghinionistă, ea poate face una dintre cele mai importante alegeri.  Biblioteca de la Miezul Nopții are mii de cărți. Și toate sunt despre viața protagonistei. Care-i va fi prima alegere, știind că este prima și ultima oară când poate face asta?

În Biblioteca de la Miezul Nopții viața Norei se poate schimba – are parte de acest privilegiu. Retrăiește fiecare etapă importantă a trecutului și poate alege să rămână acolo unde e cel mai fericită.  Face o călătorie în timp și poate să-și răspundă singură la ceea ce mulți am spus măcar o dată în viața asta: ”Cum ar fi fost dacă?”, căci fiecare etapă din viața ei se încheie brusc,  nu pentru că vrea, ci pentru că apare câte o piedică de fiecare dată.

Biblioteca de la Miezul Nopții e magicul de care are nevoie pentru a înțelege adevăratul sens al vieții, pentru a percepe valoarea neprețuită a acesteia. Oare a găsit Nora fericirea până la urmă?

Tu câte cărți ale vieții tale ai deschide dacă ai ajunge în Biblioteca de la Miezul Nopții?

Eu nu aș fi citit cartea nici până acum, dar fiind membră într-un blookclub online, a fost votată, citită și foarte frumos discutată în cadrul activității lunare. M-am bucurat de o carte extrem de interesantă, scrisă de autorul care a descoperit Câteva motive să iubești viața.

E o lectură potrivită pentru zilele în care simți că nimic nu merge bine în viața ta, că ești singur în fața valului vieții și vei fi înghițit, căci nu ai putere să te arunci și să înoți prin ape tulburi. Citește, iar apoi răspunde la această întrebare:  Meriți să trăiești înainte să mori? și atunci de ce aștepți momentul în care nu vei mai putea face nimic?

Titlu: BIBLIOTECA DE LA MIEZUL NOPȚII
Autor: Matt Haig
An apariție : 2020
Editura: NEMIRA
Nr. Pagini: 304
Gen Literar: Fantasy
Vizualizari recenzie: 14943

Alte recenzii de la Matt Haig:

Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy
Recenzie ”Pasagerul” de Cormac McCarthy

Cu toată bravada mea și cu toate că mă bat cu pumnul în piept că nu mă las influențată, n-am avut încotro și m-am aliniat și eu printre entuziaștii cititori ai lui McCarthy, stârnită de isteria din online la apariția pe piața românească a dipticului romanesc Pasagerul...

Recenzie ”Grădinile Finzi-Contini” de Giorgio Bassani

Grădinile Finzi-Contini este considerat deja un clasic al literaturii italiene, o poveste de dragoste (o dragoste adolescentină, cu fluturi în stomac, cu treceri repetitive de la clipe abisale pline de lacrimi amare la clipe de extaz absolut udate cu stropi de...

Laura Elena Apetroaie este redactor Booknation.ro de 8 ani, 12 luni, 4 zile și a scris până acum 32 articole. Se află pe poziția 10 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Laura Elena Apetroaie aici. Laura Elena Apetroaie are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.