Recenzie „Demoni” de Laura Nureldin

Autor: Laura Nureldin
Editura: Herg Benet
Nr. Pagini: 264
Recenzie de Diana Daniela Macovei
Publicată la 18.12.2017
Recenzie „Demoni” de Laura Nureldin

După ce am fost captivaţi de volumele Regii timpului şi Eroare, unde Laura Nureldin ne-a propulsat în călătoria în timp şi iubiri ce transced temporalitate, suntem din nou prinşi în mrejele cu o poveste unde bine şi răul pot avea mai multe feţe. Uneori, din lumina strălucitoare se poate iţi răul, iar la adăpostul întunericului cineva te poate supraveghea şi îţi poate alunga temerile.

-Ca Lucifer?

-Ah, era absolut necesar să-l aduci în discuţie? El e doar- cum îi ziceţi voi?- marketing, micuţo. Am fost mai mulţi cei care am refuzat să executăm orbeşte ordine, nu doar el. Cu toţii am căzut, totţi rebelii. Unii au decis să lupte din răsputeri împotriva Tatălui nostru; lor le datorăm proasta reputaţie. Dar trebuie să ştii ceva, micuţo: nu toţi îngerii sunt buni şi nu toţi demonii sunt răi. Eu, unul, veghez asupra familiei tale de veacuri întregi.

Lisa a păşit în această lume gri în ziua în care a împlinit şaisprezece ani. Un medalion ciudat şi nişte vise ce păreau că vor să-i înghită esenţa şi să o spulbere în neant, o aruncă într-o altă realitate. Aceea unde ea este altfel, unde ea este Aleasa, locul unde ea devine Arma.

-Nimic nu este perfect, micuţă. Nimic. Totul este… nedesăvârşit.

Stăpână a elementelor naturii, Lisa se descoperă treptat pe sine. Şi nu s-ar grăbi aşa rău, dacă vocea din capul ei nu ar răsuna constant pentru a o ţine în gardă. Nu de alta, dar se pare că demonul Yadiel a aşteptat-o o eternitate pentru a-i veni în întâmpinare. Destinul de Aleasă nu vine la pachet doar cu nişte puteri vrăjitoreşti amplificate ci şi cu un duşman nevăzut al cărui ţel este să-i stirpească amintirea din aţa timpului.

Imperfecţiunea lasă loc schimbării. Ceva perfect este finit. Nu poţi adăuga sau răpi nimic perfecţiunii. În vreme ce imperfecţiunea permite creşterea, progresul. Viaţa.

Demoni acoperă axa vrăjitoriei, a căderii îngerilor, a delimitării binelui de rău. În jurul acestor teme oscilează puterile naturii: apa, focul, vântul şi pământul. La cele primordiale însă, se va mai alătura o putere. Dar pe aceasta o veţi descoperi păşind alături de Lisa în călătorie spre descoperirea de sine şi în lupta contrac răului. Alături de noi va fi şi demonul Yadiel. Care sunt planurile acestuia, unde s-a născut şi cum a ajuns să păzească linia de sânge a vrăjitoarelor Whelan, răspunsurile le vom descoperi printre pagini.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Laura Nureldin.

Raiul este cel mai frumos moment din viaţa ta, sau cel mai frumos moment pe care ţi-ai fi dorit să-l trăieşti. Iar iadul e durere. Vinovăţie. Lucrul care îţi apasă sufletul cel mai greu.

Laura Nureldin scrie o poveste cursivă, detaliată şi misterioasă pentru cititorii adolescenţi. Îi captează într-o vrajă misterioasă şi le ţine atenţia prinsă în mrejele magiei. Mie una, personal mi s-a părut cam statică. Mi-a lipsit sarcasmul şi aventura cu care eram obişnuită în poveştile Laurei Nureldin. Asta nu înseamnă că nu aştept următoarele dezvăluiri ale Lisei. Povestea rămâne una scrisă cursiv, frumos şi plină de semnificaţii.

…nu toţi îngerii sunt buni şi nu toţi demonii sunt răi. Era vorba despre alegeri. Mereu.