Recenzie „Dincolo de stele” de Kristin Hannah

Autor: Kristin Hannah
Editura: Litera
Nr. Pagini: 416
Recenzie de Andreea Stănărîngă
Publicată la 5.11.2019

🔥 CARTEA DINCOLO DE STELE ARE REDUCERE PE:

Continuarea volumului „Aleea cu licurici” nu este nici mai bună, nici mai slabă decât prima parte. Este la fel de captivantă, emoționantă și bine scrisă, cu răsturnările de situație și momentele tensionante cu care ne-a obișnuit Kristin Hannah. În „Dincolo de stele”, (aproape) aceleași personaje se confruntă cu drama pierderii și cu dificultatea de a o lua de la capăt. În esență, tema cărții rămâne prietenia și tot ce înseamnă ea pentru oameni, toate încercările la care este pusă.

Mă întorc spre Kate, îi văd chipul radiind și ochii verzi splendizi. În ei, îmi văd toată viața. Tot ce am fost vreodată și tot ce mi-am dorit să fiu. Asta îți e prietena cea mai bună: o oglindă.

Tully Hart a fost mereu o persoană ambițioasă, care a luptat încă din timpul facultății pentru a ajunge jurnalistă, pentru a fi în lumina reflectoarelor. În aparență, este femeia puternică, ce nu se lasă doborâtă…până își pierde cea mai bună prietenă și este complet debusolată. În acest volum, avem o Tully mai vulnerabilă, mai sensibilă, pe care nu o găsim în „Aleea cu licurici”. Iar durerea este amplificată când familia lui Kate o îndepărtează și se vede singură, fără vreun scop pentru care ar putea trăi, fără cineva cu care să-și împărtășească suferința.

Marah Ryan, fiica lui Kate, este mult mai afectată, așa cum este orice om când pierde cea mai importantă persoană din viața sa. Se îndrăgostește de un băiat și intră în cercul lui vicios, renunță la facultate și pleacă de acasă, iar Tully se simte vinovată că nu a putut să o protejeze, așa cum i-a promis lui Kate. Iar subiectul maternității nu se oprește aici. Dorothy este personajul-cheie al acestui roman, mama lui Tully, cea care își spunea Cloud în primul volum.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kristin Hannah.

Ajunsă la bătrânețe, „Cloud” este dornică să facă o schimbare în viața ei, să renunțe la obiceiurile toxice și să recâștige încrederea fiicei sale atunci când aceasta se află în cele mai grele momente din viața ei. Dar mai este posibil, după ce a părăsit-o de nenumărate ori?

Vreau să repar lucrurile, vreau să le îndrept și să am șansa să fiu o altă persoană, un om mai bun.

Cartea este împărțită pe două planuri: unul care descrie momentele de după moartea lui Kate, iar celălalt în prezent. Kristin Hannah descrie perfect stările personajelor, fie că relatează la persoana I sau a III-a. Spre deosebire de primul volum, acesta cuprinde momente mult mai tensionante, dezvăluiri importante și o nouă „față” a personajelor cu care am făcut cunoștință în partea întâi: o față mai vulnerabilă, care le pune la încercare puterea de a ierta și de a merge mai departe.