Recenzie “Dispariția” de Dror Mishani

by | Oct 1, 2017 | Literatură Contemporană, Mister, Recenzii cărți

ACUM GĂSEȘTI CARTEA DISPARIȚIA PE targulcartii.ro

Image result for rapireLectura poliţistă m-a purtat în multe locuri, de la Suedia, Norvegia, Islanda, Anglia sau SUA, însă cu “Dispariţia” de Dror Mishani am călătorit pentru prima oară în Israel, unde am reuşit să descopăr multe locuri interesante şi oameni pe măsură.

Inspectorul israelian Avraham Avraham trebuie să dea de urma unui adolescent care a dispărut din suburbiile Tel Avivului. În cartierul lui Avraham infracţiunile nu sunt foarte grave. Aşa că, atunci când adolescentul de şaisprezece ani dispare şi un profesor al băiatului se implică în mod inexplicabil în anchetă, Avraham se vede nevoit să reconsidere tot ce ştia despre viaţă.

Ca orice roman poliţist, totul porneşte de la o dispariţie sau o crimă, în cazul nostru ne oprim asupra primei situaţii, însă elementul mai neobişnuit introdus aici este că focusul nu cade pe acţiune ci pe personaj. După semnalarea dispariţiei adolescentului, Avraham este în centrul atenţiei. Autorul a creionat un personaj destul de slab, nesigur pe el, cu o mare frică de greşeli şi care pune sub semnul întrebării orice acţiune pe care o face. Atunci când decide să se ocupe de această dispariţie, încearcă să se facă remarcat, însă drumul său va fi foarte dificil. Personal, sunt obişnuită cu detectivi capabili, siguri pe ei, dar văzându-l pe Avraham, m-am îndoit serios de competenţele sale.

Image result for rapireCartea este relatată din dublă perspectivă, cea a detectivului şi cea a vecinului Ze’ev. Ceea ce nu mi-a plăcut foarte mult a fost modul în care autorul s-a repetat în povestirea acţiunii, aceleaşi scene fiind relatată de ambele personaje, într-o manieră distinctă, însă cu acelaşi rezultat. Dinamică acestei cărţi este puţin inconstantă, cea mai bună parte fiind cea de final, unde totul se petrece alert şi toate părerile noastre despre acţiune sunt năruite. Doză de neprevăzut este bine primită, însă nu a reuşit să completeze perfect unele lipsuri ale cărţii, dând un uşor dezechilibru acţiunii.

Titlu: Dispariția
Autor: Dror Mishani
An apariție : 2013
Nr. Pagini: 328
Publicată la 1.10.2017

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur”  de Arina Avram

Recenzie ”Coincidență ca număr de aur” de Arina Avram

În prima zi de toamnă, am început să citesc un roman care începe tot cu o zi de toamnă. Ce surprindere cu romanul intitulat Coincidență ca număr de aur. Acum, când scriu, afară plouă și florile mele de pe balcon se deschid, parcă vor să mă îmbrățișeze cald. Când am...

Recenzie ,, Lupta” de Jennifer L. Armentrout

Acum că Seth nu mai poate schimba nimic, speriat de gândul că ar putea să o rănească pe Josie, el pleacă în Andros,  insula unde a copilărit, departe de toți cei la care ține. Dar nu s-ar fi așteptat la ceea ce avea să găsească acolo. Atunci când începe să înțeleagă...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 1333 zile și a scris până acum 353 articole. Se află pe poziția 4 din 150 de redatori, fiind astfel un 👑 Super Erou Booknation.ro. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Iubesc cititul, recenziile, meciurile de snooker si de tenis si serialul Supernatural. Ador cartile cu happy end, eroinele indrazneste si eroii misteriosi. Povestile de dragoste sunt specialitatea mea dar imi plac si cele politiste sau de suspans.