Recenzie “Divergent” de Veronica Roth

An apariție : 2014
Editura: Corint
Nr. Pagini: 448
Publicată la 26.07.2018
Recenzie “Divergent” de Veronica Roth
5 (100%) 1 vote

Veronica Roth a reușit să mă cucerească definitiv cu seria “Divergent” și deși mai am două cărți de parcurs, sunt sigură că acestea nu se vor compara cu prima, cea care poartă și numele seriei. Știu că probabil mulți ați văzut și filmele, dar trebuie să vă spun că evident, cartea este mult mai bună, cu mai multe amănunte, descrieri și întâmplări.

Lumea este împărțită în 5 facțiuni: Abnegația, Neînfricarea, Candoarea, Prietenia și Erudiția, iar la vârsta de 16 ani, fiecare copil este supus unui test în urmă căruia află în ce facțiune se încadrează. Fiecare persoană este aleasă cu grijă și are trăsături distincte: cei modești, care cred că lăcomia și invidia au pus bazele eșecului din lume sunt în Abnegație, cei care disprețuiesc minciuna sunt în Candoare, cei pașnici și buni la suflet sunt în Prietenie, cei însetați de cunoaștere sunt în Erudiție și cei curajoși, avizi după adrenalină și care urăsc lașitatea sunt în Neinfricare. Există și oameni fără facțiuni, izolați de lume, ce trăiesc în sărăcie, din ajutoarele altora. Există și divergenti, care sunt considerați un pericol pentru comunitate, care trebuie vânați și omorâți.

Imagine similară

Beatrice Prior – Tris este eroina noastră, o fată care simte că nu face parte din comunitatea în care trăiește într-un Chicago distopic. Atunci când face acest test și rezultatele sunt neașteptate, Tris trebuie să ia o decizie. Să ascundă pentru totdeauna faptul că este divergență, compatibilă cu mai multe facțiuni, sau să investigheze ce înseamnă acest lucru și să lupte pentru ceea ce crede ea că este drept. A simțit întotdeauna că este diferită, dar acum acest lucru îi este confirmat. Pleacă de lângă familia sa și se alătură Neinfricatilor, o facțiune complet diferite de modul ei de viață de până acum. Dorește să își țină temerile în frâu, dar această facțiune o să îi schimbe mai mult decât personalitatea, chiar viață. Începând de acum, Beatrice nu mai există, Tris luându-I locul. Aici îl întâlnește pe Four (Tobias Eaton), un curajos și misterios instructor, care reușește să îi facă zilele foarte dificile, dar să și trezească în ea sentimente nebănuite. Deși Four la început este neînduplecat de suferințele lui Tris în cadrul acestei facțiuni, acesta o ajută pe ascuns și între ei se va naște o poveste de dragoste, greu încercată. Ulterior, aflăm că un secret mare îi unește.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Veronica Roth.

Imagine similarăCartea este foarte complexă și pentru cei care nu au văzut filmul, va rog să o citiți înainte. Veronica Roth are un mare talent în a descrie cu lux de amănunt lumea pe care a creat-o și chiar dacă nu ai o imaginație foarte bogată, tot reușești să îți creionezi în minte un univers unic. Atenția acordată personajelor și evoluției lor este de asemenea foarte bine gestionată de autoare. Tris trece prin transformări și perioade grele, specifică evoluției unei eroine. De la naivitate și frică, își explorează calitățile și reușește să facă față unor evenimente dure, care ne aduc în atenție o fată curajoasă, cu o inimă frumoasă. Four este și el un personaj misterios, despre care dorim să știm cât mai mult și pe care îl descoperim alături de Tris. Sigur o să vă îndrăgostiți de el, pentru că este un mix foarte interesant între iubire și ură, diferit de eroina noastră, dar care împreună, fac o super echipă.

Sunt foarte mulțumită de carte și de lumea pe care am descoperit-o, pentru că Veronica aduce ceva diferit, dar foarte pe gustul meu. Nu degeaba toată lumea spune că filmul nu oferă nici 50% din capacitatea cărții, iar Divergent mi-a demonstrat încă o dată că așa este. Insurgent, vin acum 🙂