Recenzie “Dulcea mea răzbunare” de Jane Fallon

Titlu: Dulcea Mea Răzbunare
Autor: Jane Fallon
Editura: Trei
Nr. Pagini: 424
Publicată la 29.06.2018
5 (100%) 1 vote

Într-o relație ideală întotdeauna dorești ca fiecare parte să ofere în mod egal. Unii reușesc, alții nu, deși acest lucru este destul de greu de cuantificat. Atunci când unii oferă prea mult și primesc puțin în schimb, poate avea loc o ruptură presărată cu frustrări, care cu greu se poate vindeca.

“Dulcea mea răzbunare” de Jane Fallon este o interesantă poveste de viață care scoate în evidență efectul negativ al sacrificiului în căsnicie, dar și trage un semnal de alarmă asupra modului în care femeia trebuie să se respecte, indiferent de încrederea pe care o are atunci în alesul inimii ei. Paula și Robert sunt într-o relație de mult timp, încă de pe vremea studenției. Paula rămâne gravidă mult prea devreme și din această cauză devine casnică, având grijă de cea mică, în timp ce cariera lui Robert înflorește, ajutându-i să se întrețină decent. Deși inițial a fost vorba că vor aștepta doar o vreme până când Paula își va încerca și ea norocul în actorie, timpul trece pe nesimțite și aceasta ajunge vânzătoare la o patiserie, supraponderală și extrem de nefericită de cursul pe care viața ei a luat-o. Își spune mereu că a făcut aceste sacrificii pentru bine familiei, însă atunci când găsește un SMS de la colegă de film a lui Robert, totul se năruie. Soțul ei o înșeală, în timp ce ea s-a lăsat constant pe ultimul loc…Ce este de făcut de aici încolo? Jane Fallon vă răspunde 🙂

Dacă stăm să ne gândim puțin, cele mai bune schimbări intervin în mod neplanificat, atunci când se întâmplă ceva ce ne trezește brusc la realitate. Așa i s-a întâmplat și Paulei. Mânată de setea de răzbunare, Paula începe să își dea seama de greșelile pe care le-a făcut și încearcă, chiar și în al 12-lea ceas, să le îndrepte. Pune mai mult accent pe aspectul fizic și face o strategie foarte amuzantă pentru a-l destabiliza pe Robert. Evident ițele complicate ale cărții se duc foarte în amănunt și am ras copios la ideile Paulei, dar și la confuziile, răutățile și gafele pe care le-a făcut. Este foarte haioasă, cu o intrigă lejeră. Mă bucur că mi-am luat această carte de pe Libris.ro, este cartea perfectă pentru un weekend în care doar dorești să lenevești și să citești.

Mi-a plăcut foarte mult mesajul cărții, deoarece foarte multe femei probabil se regăsesc în aceste întâmplări scrise de Jane Fallon. Deși inițial mânată de răzbunare, Paula reușește să se regăsească și să schimbe multe lucruri la ea care au măcinat-o mult timp. Drama prin care a trecut a fost un duș rece ce i-a spus că trebuie să fie mereu pe primul plan, să se iubească mai mult și să aleagă pe cineva care să o prețuiască, indiferent de anii de conviețuire.