Recenzie ,,Elias și Spioana Cărturarilor” de Sabaa Tahir

Nr. Pagini: 562
Gen Literar: Fantasy
Recenzie de Alexandra Dobandi
Publicată la 26.02.2019
5 (100%) 2 votes

ACUM GĂSEȘTI ELIAS ȘI SPIOANA CĂRTURARILOR PE:

În cadrul răsfoirii mele obișnuite prin biblioteca locală, în căutarea unei noi aventuri, am dat peste scriitoarea aceasta, Sabaa Tahir, de care nu mai auzisem până acum. Titlul cărții îmi atrăsese imediat atenția, așa că mi-am oferit cinci secunde pentru a o răsfoi, ca mai apoi să o împrumut imediat. Bineînțeles, mi-a plăcut atât de mult încât trebuia să o văd așezată în biblioteca mea! Însă n-am apucat să o cumpăr deoarece prietenii mei m-au auzit vorbind atât despre ea, încât mi-au făcut-o cadou. Pot spune astfel că se află în topul cărților mele preferate!

,,Elias și spioana cărturarilor” de Sabaa Tahir este o carte pe care nu o poți lăsa din mână, o devorezi pagină cu pagină. De obicei nu sunt de acord cu imagini prestabilite în interiorul cărților, îmi place să-mi las imaginația să zboare, însă pot spune că harta Academiei și a ținuturilor a fost de mare ajutor și chiar m-am bucurat că se afla acolo. Fiind o carte fantasy, care creează o lume cu totul nouă, ilustrațiile au ajutat mult la înțelegerea ei.

Sabaa ne prezintă o lume dură, în care lupta pentru libertate zace în secret în sufletul fiecărui om, fie el cărturar înrobit sau soldat al Academiei militare a Imperiului. Modul în care personajele din lumi diferite, Elias-cel mai bun soldat al Academiei Blackcliff și Laia-o cărturăreasă, se intersectează cu scopuri diferite dar cu aceeași dorință de libertate, captivează cu adevărat cititorul.

,,Atunci, înfruntă Imperiul, Laia, aud în minte vocea lui Darin. Salvează-mă. Găsește Rezistența.”

Iubirea fraternă este una dintre cele mai puternice forțe de pe pământ iar lucrurile prin care suntem în stare să trecem pentru cei de-un sânge cu al nostru sunt inimaginabile, iar tăria de care dă dovadă Laia demonstrează acest fapt. Aceasta este în stare de orice pentru a-și salva fratele din închisoare, chiar și de a da ochii cu cea mai fioroasă persoană din imperiu- Comandantul. Cu toții ne putem regăsi în lupta ei pentru persoanele dragi, mai mult sau mai puțin.

La fel ne putem regăsi și în lupta interioară pe care o duce Elias. Acesta dorește să scape de subjugare, de reguli stricte, de cruzime, însă setea pentru libertate nu i-o poate împărtăși nici celei mai bune prietene, Helene Aquilla. În dorința lui de a se destăinui dar frica de a nu fi înțeles m-am regăsit și eu. Dar și în loialitatea față de Imperiu a Helenei și prietenia puternică dintre ea și Elias, care trece de granițele impuse.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Sabaa Tahir.

,,Tu ești templul meu, murmur, în timp ce îngenunchez lângă ea. Tu îmi ești preot. Tu îmi ești iertarea păcatelor.”

Printre miile de bătălii, atât fizice cât și psihice la care sunt supuse personajele, undeva prin tot haosul acesta nemilos, se strecoară câteva firicele de iubire între Elias și Laia, nu prea multe încât să distrugă adevăratul scop al cărții dar îndeajuns încât să facă cititorul să suspine. Dragostea dintre ei nu este narată, cât se vede prin reacțiile pe care le au unul față de altul și grija pe care și-o poartă chiar dacă nu se cunosc îndeajuns. În această carte, faptele vorbesc mai mult decât autorul iar puterea deducției domină.

Cartea este cu dublă perspectivă, astfel încât, atunci când ajungem la intriga din povestea Laiei, următorul capitol continuă cu drama lui Elias, lucru ce mă frustra uneori, însă mă determina să citesc tot mai mult, iar acesta este scopul unei cărți, nu? Mi-a plăcut că puteam înțelege fiecare personaj principal în parte și puteam trăi prin ochii lui acțiunea. Puteam să-i descopăr reacțiile fiecăruia și chiar să văd ce fac amândoi în prealabil, ceea ce era genial.

Cât despre acțiunea complexă a romanului, aceasta dezvăluie o societate politică sângeroasă și personaje care, deși trăiesc într-o lume imaginată, par cât se poate de reale, fiindcă se confruntă cu probleme de care ne lovim zi de zi, chiar dacă se află sub altă formă. Asemenea Mamiei Rila, povestitoarea tribului, o putem numi pe Sabaa Tahir o Kehanni excelentă!

În ,, Elias și spioana cărturarilor ,, veți găsi rețeta perfectă pentru un roman bun: mister, supranatural, prietenie, iubirea înfățișată în toate ramurile ei, personaje uimitoare, lupta sângeroasă pentru libertate și dragoste și încrucișarea unor destine într-o lume în care totul este împotriva lor. Este o carte pe care o recomand oricărui cititor în căutare de aventură și care dorește să experimenteze trăiri fascinante!