Recenzie “Experiment” de Veronica Roth

Nr. Pagini: 480
Gen Literar: Fantasy
Publicată la 28.11.2018
Nota recenzorului: 6/10
Recenzie “Experiment” de Veronica Roth
5 (100%) 1 vote[s]

Imagini pentru tris and fourUite cum a ajuns Ramona la ultima carte din seria “Divergent”:) Privind cu melancolie în urmă, sunt mulțumită de alegerea pe care am făcut-o și consider că am citit o serie interesantă, cu un subiect inedit și cu personaje care probabil, vor rămâne de referință, pentru că ele au revoluționat un gen literar. “Experiment” de Veronica Roth este ultima carte din aventură “Divergent”, însă nu pot spune că s-a ridicat la nivelul așteptărilor. Am citit foarte multe serii cu un final impactant, uneori de neuitat, însă această poveste nu s-a concluzionat așa cum doream eu, sau așa cum îmi imaginăm că merită, după succesul de care s-a bucurat.

“Experiment” de Veronica Roth marchează finalul pe care toți îl așteptam, acum trebuie văzut dacă l-am primit pe măsura așteptărilor…Pe acțiune nu o să pun accent, pentru că este destul de greu să mă exprim fără să vă dau un spoiler, dar pot să vin cu idei care să explice schimbările survenite în carte. În primul rând avem schimbare de stil narativ, toată acțiunea fiind acum împărțită în capitole extrem de scurte, relatate din perspectiva dublă, Tris și Four. Mie mi-a plăcut mai mult așa pentru pentru că l-am cunoscut mai bine pe “noul” Four, ce a avut un mare twist de comportament aici. În “Experiment” a devenit o persoană temătoare, plină de dubii, vulnerabilă și destul de conflictuală.

Imagine similarăAccentul este pus foarte mult acum pe relațiile dintre personaje, de aceea nu cred că are foarte mare rost să vă povestesc ceva din acțiune. Introspecția, dragostea, cunoașterea și prietenia sunt doar câteva din temele principale abordate de Roth și pe care le pune în evidență pe măsură ce acțiunea curge. Relația dintre Tris și Four este în acest volum în declin, și de aceea avem și această schimbare de personalitate pentru amândoi. În timp ce Trist crește, Four se prăbușește și din păcate, își găsesc drumul foarte greu unul spre celălalt. Acest lucru cred că justifică și finalul neașteptat, ce trebuie dezbătut mai pe larg, dar nu în recenzia mea. Doar ce vă pot spune este că trebuie să aveți mintea deschisă și să înțelegeți că poate lucrurile pe care Veronica le-a scris au fost cu un scop mai mare, care justifică planul ei cu personajele.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Veronica Roth .

Dacă trebuie să răspund în câteva secunde, aș spune că “Experiment” este cea mai slabă carte, pentru că se abate foarte mult de la primele două… Este diferită prin stil și prin personaje și te lasă cu suuuute de întrebări, în loc să ți elucideze. Aici cred că nu a fost ok. Veronica a vrut să fie atipică, să aducă ceva diferit, dar poate nu a fost chiar cea mai bună idee, acum la final, când fanii voiau să guste din talentul ei și să vadă fie mulțumiți de ceea ce primesc.