Recenzie “Four. O antologie Divergent” de Veronica Roth

Autor: Veronica Roth
An apariție : 2012
Editura: Leda
Nr. Pagini: 256
Publicată la October 24, 2017

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Fanii “Divergent” știu totul despre povestea lui Tobias “Four” și a lui Tris Prior, despre întâmplările și aventurile pe care le-au trăit în cele 3 cărți ale seriei. Au avut parte de momente grele, dar și frumoase, găsindu-se într-o societate ce împărțea oamenii pe facțiuni. Ei fiind divergenți, au ieșit în evidență, nu doar prin mentalitate, dar și prin acțiunile lor care au schimbat o lume întreagă și i-au făcut eroi.

“Four. O antologie Divergent” de Veronica Roth este un prequel (acțiune plasată înaintea seriei Divergent) care ni-l prezintă pe Four cu 2 ani înainte ca Tris să intre în viața lui. Four pe care îl știți acum este complet diferit de băiatul de mai demult, fiind foarte timid și adaptandu-se greu la noua sa viață. Abuzurile repetate ale tatălui, șocul aflării că este divergent și dificultatea acceptării acestui lucru, mutarea sa în facțiunea Neînfricare, îl marchează dar îl și ajută să se dezvolte, devenind un soldat exemplar. Aflăm cum își capătă numele de Four, cum luptă zilnic cu negarea originii sale, cum își înfrânează anumite porniri și frici pentru a nu părea un trădător, dar și cum dorește din tot sufletul să fie liber.

Cartea este împărțită în 4 părți: Transferatul, Novicele, Fiul și Trădătorul, ce creionează etapele importante din viața lui Tobias. Dacă nu ați apucat să citiți cele 3 cărți înainte, începeți cu această antologie, pentru că seria de întâmplări este corectă și oferă informații în plus, ceea ce face parcurgerea seriei mai ușoară. Atunci când începeți “Divergent” deja sunteți familiarizați cu personajele și universul creat de Veronica Roth.

Partea mea preferată este “Trădătorul”, deoarece aflăm despre relația lui cu Tris din perspectiva sa și trăim alături de el îndoielile și primele scântei apărute. Apar și câteva scene bonus, însă din punctul meu de vedere nu au adus valoare adăugată antologiei, fiind ceva redundant și destul de plictisitor. Cititorul trebuie să se concentreze pe cele 4 părți care reprezintă trecutul unui personaj iconic pentru genul YA.