Recenzie “Înainte să adorm” de S. J. Watson

An apariție : 2011
Editura: Trei
Nr. Pagini: 439
Recenzie de Alexandra Villani
Publicată la 9.10.2018
5 (100%) 1 vote

În momentul în care m-am apucat de citit acest roman, nu aveam nici cea mai vagă idee, despre bogăția emoțiilor pe care acestă carte le ține ascunse de ochii oricărui curios. Cred cu tărie că această carte nu poate fi explicată cuiva, este imposibil să explici sentimentele care te acaparează atunci când citești acest roman. Oricât de mult ai încerca să dai un sens acestei povești, să explici cu cele mai potrivite cuvinte, persoana din fața ta nu va avea aceleași emoții și sentimente pe care le-ai trăit tu, în momentul în care ai descoperit treptat, lumea complicată și tenebroasă a personajului nostru principal, Christine Lucas.

Înainte să adorm de S. J. Watson este un roman de-a dreptul captivant, încărcat de suspans și mister. Este o carte foarte bine gândită care te scoate din circuit pentru o bună perioadă de timp și te face să îți pui la nesfârșit, aceleași întrebări. Este pentru a doua oară când citesc această carte și, la fel ca prima oară, odată începută, mi-a fost extrem de greu să mă opresc din citit.

” Unele lucruri e mai bine să nu ți le amintești. E mai bine să se piardă pentru totdeauna.”

Oare cum ar fi, ca într-o zi banală, să te trezești dimineața, crezând că ai cu 20 de ani mai puțin și să nu îți aduci aminte de absolut nimic. Să te trezești din somn alături de un bărbat necunoscut, să nu știi cine ești, cum ai ajuns acolo sau ce s-a întâmplat cu tine? Christine Lucas, o fostă scriitoare, își pune zilnic aceste întrebări, în momentul în care se trezește. O formă atipică de amnezie, o împiedica pe Christine să acumuleze informații noi mai mult de 24 de ore și trăiește în acest coșmar de mai bine de 20 de ani.

” Am impresia că nimic nu e real, totul pare inventat. Chiar și eu.”

Ajutorul vine din partea unui medic, care o sfătuiește să țină un jurnal intim, de care îi aduce aminte în fiecare dimineață, sunând-o. Toate informațiile dobândite în acea zi, le scrie în acel jurnal, doar acesta este modul în care ea își poate lega existența de la o zi la alta, și de care ea nu își mai aduce aminte absolut nimic. Cu ajutorul acestui medic, îi revin vagi amintiri din trecut dar, amintirea cea mai importantă, amintirea care le deblocă pe toate celelalte, seara din cauza căreia a ajuns așa, este adânc îngropată în interiorul ei.

Pe tot parcursul cărții am fost alături de Christine și am trăit povestea odată cu ea. Furia, disperarea sau fericirea pe care ea a simțit-o, am simțit-o alături de ea. Eroina noastră ne arată că puterea de care dă dovadă, o ajută să meargă mai departe și încearcă din răsputeri să deblocheze amintiri noi, care ar putea să o ajute în găsirea adevărului.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de S. J. Watson.

Pe măsură ce volumul avansează, descoperim indicii care contrazic tot ceea ce știam până atunci, dezvăluind adevăratul coșmar prin care trece eroina noastră.

“Înainte să adorm” de S. J. Watson este un roman excelent, un volum cutremurător care atinge cotele maxime de tristețe, suferință și disperare.

” Mâine? Dar n-am niciun maine, mi-am zis în sinea mea. Tot așa cum n-am niciun ieri”

M-a surprins plăcut modul de exprimare al scriitorului. Ne lasă timp să ne obișnuim cu noile informații dobândite dar nu îndeajuns de mult încât să ne plictisim. Odată începută, această carte m-a acaparat total și nici măcar nu am realizat cât de repede a trecut timpul până când am ajuns la final. Dacă ar trebui să vorbesc despre o carte care m-a marcat și care m-a făcut să uit de timp, pot spune cu siguranță că aceasta este cartea!

Finalul romanului este unul neașteptat. Nici o secundă nu mi-a trecut prin cap felul în care această carte ajunge la sfârșit. Am fost plăcut surprinsă de imaginația de care a dat dovadă scriitorul.

“Înainte să adorm” este o carte minunată și merită cu siguranță titlul de best-seller!

” Mă uit la ceasul de lângă mine și am un mic șoc. Abia acum îmi dau seama că este ceasul din jurnal, că mă aflu în același living și că sunt aceiași persoană despre care am citit. Abia acum înțeleg cu adevărat că povestea pe care tocmai am terminat-o este a mea.”

Cartea aceasta este una din preferatele mele. Mi-a plăcut absolut tot la ea. Povestea, modul în care scriitorul a pus-o pe foaie, suspansul... totul.

Nu a fost ceva ce pot să spun că nu mi-a plăcut. M-a șocat modul în care eroina noastră se trezea în fiecare dimineață. Disperare, spaimă și confuzie dar, cu siguranță, fără toate aceste dureri, cartea nu ar mai fi fost aceiași.