Recenzie “Înainte să adorm” de S.J. Watson

Autor: S.J. Watson
An apariție : 2011
Nr. Pagini: 440
Recenzie de Oana Maria Stefan
Publicată la 5.03.2019

🔥 CARTEA ÎNAINTE SĂ ADORM ARE REDUCERE PE:

inainte sa adorm de s.j. watsonNu îți vine să crezi că atrăgătorul thriller “Înainte să adorm” este primul roman al scriitorului britanic S.J. Watson. Asta pentru că este foarte bine construit. Și are atâtea elemente psihologice pe care numai un autor versat le-ar putea introduce în scrierea sa. Dar nu, pur și simplu scriitorul s-a documentat extrem de bine pe subiectul amneziei, tema cărții.

Scrierea “Înainte să adorm” urmărește povestea bizară a unei femei amnezice

Ea se găsește în situația aceasta ca urmare a unui accident misterios. Femeia nu își poate aduce aminte nici măcar numele ei, darămite trecutul. Însă, de asemenea, nu poate ține minte nici evenimentele apropiate. Asta pentru că tot ceea ce află și i se întâmplă într-o zi, după ce se duce la somn se pierde definitiv.

Dar nu ar fi un thriller dacă nu ar avea o intrigă bine conturată și întâmplări care să te țină în suspans. Chiar dacă este amnezică, femeia încearcă cu disperare să afle adevărul despre cine este. Și totodată în cine să aibă încredere.

Christine suferă de amnezie. Ea nu poate să stocheze informații decât în momentele dinaintea somnului. Asta face ca de fiecare data când se trezește, creierul ei este lipsit de memorie. Iar ea trebuie să înceapă o nouă zi în care să pună întrebări și să se frământe legat de trecut. Soțul ei, Ben, alături de care se trezește în fiecare zi, este tolerant și are grijă de ea. Îi răspunde în fiecare zi la întrebări, dar și răbdarea lui are limite. El pare să dorească doar să o ajute să își revină.

Un telefon primit de Christine de la un doctor de care nu își amintește, o informează de existența unui jurnal

Jurnalul ei. Și de abia înauntrul acestuia, povestea adevărată a femeii începe să prindă contur. Și tot cu ajutorul a ce scrie înăuntru, amnezica începe să-și recapete cu pași de melc, dar hotărât memoria.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de S.J. Watson.

Misterul legat de ce i s-a întâmplat lui Christine și ce a adus-o în starea aceasta este bine scris și te intrigă. Este dezvoltat foarte detaliat. Dar nu te lasă nici o secundă să ghicești care a fost elementul de unde s-a pornit totul. Vei avea câteva idei. Îți vei da seama că cineva ascunde secrete ce nu se doresc aflate. Dar cea mai frumoasă parte a poveștii, și cea mai cutremurătoare, este la finalul cărții.

Asta nu înseamnă că trebuie să dai paginile până la sfârșit pentru a afla adevărul

Nu ar mai avea nici un farmec. În schimb, vei începe să îți conturezi o variantă a accidentului pe baza flashbackurilor care apar la anumiți stimuli în mintea tulburată a femeii. Aceste episoade blurate din trecut te vor aduce cu un pas mai aproape de aflarea adevărului. Și crede-mă pe cuvânt când îți spun că acesta este cât se poate de cutremurător.

După ce vei sfârși de citit thrillerul “Înainte să adorm” de S.J. Watson, este posibil să fii încă impresionat de povestea lui Christine. De aceea, poți viziona și adaptarea cinematografică după carte. Sub forma filmului cu același nume apărut în anul 2014, cu Nicole Kidman în rolul principal. Dar te avertizez că nu este nici pe departe la fel de bun ca scrierea. În plus, multe lucruri sunt schimbate în film. Așadar, vizionează-l doar după ce ai lecturat întâi thrillerul psihologic.