Recenzie Infernul lui Gabriel de Sylvain Reynard

de | ian. 31, 2017 | Chick Lit & Romance, Dragoste, Literatură Contemporană, Recenzii cărți, Romantism

Pe măsură ce mă veți cunoaște, veți sesiza plăcerea mea pentru poveștile de dragoste survenite între studente și profesori. Este plăcerea mea vinovată și sunt convinsă ca voi reuși să vă atrag și pe voi de această parte interzisă a cărților cu subiecte mai delicate dar foarte senzuale.

Prima pe listă este Infernul lui Gabriel de Sylvain Reynard pe care o recomand din tot sufletul tuturor, indiferent de percepții sau gusturi. Este suficient doar să ne lăsăm purtați puțin de această poveste senzuală, pentru a o putea înțelege, fără a judeca acțiunile și trecutul personajelor principale.

Julia este o tânără studentă care visează să devină specialistă Dante. Este ambițioasă, perseverentă și pune pasiune în tot ceea ce face, inclusiv în modul în care iubește. Cel ce va afla acest lucru peste puțin timp este Gabriel, profesorul Juliei la universitatea la care aceasta studiază. El este diferit de ceilalți profesori nu doar prin fizicul de nereproșat, dar și prin atitudinea pe care o are.

Impune respect prin tot ce face și atrage atât critici cât și priviri admirative. Bărbații îl invidiază, iar femeile îl doresc, însă Gabriel ascunde ceva ce nimeni nu poate desluși, până când Julia intră în viața sa și îi schimba total percepțiile și dorințele.

Atunci când două destine se întâlnesc și trebuie să fie împreună, se numește predestinare, iar eroii noștri sunt meniți pentru acest lucru. Evident drumul este greu și veți observa pe parcurs faptul că ei nu sunt atât de diferiți precum vă imaginați. Atât Julia cât și Gabriel sunt extrem de încăpățânați, dorind cu ardoare sa fie cei mai buni, să își spună punctul de vedere și de aici pornesc multe discuții, care vă asigur că se vor termina într-un mod foarte plăcut pentru cititori. Ei doi sunt uniți și prin dragostea pentru literatura lui Dante, care este defapt elementul ce i-a adus împreună.

Cartea este structurată în 2 parți importante. Prima o numesc „Descoperirea” deoarece aici cei doi încearcă din răsputeri să se opună sentimentelor care îi unesc, iar când într-un final cedează, descoperă ce frumos este sa iubești fără regrete, liber, ca și cum timpul s-ar opri. A doua parte „Explorarea” ne dezvăluie mai în amănunt relația dintre ei, dar și secretele ce țin să îi despartă. Aici consider că ajungem să îl cunoaștem cel mai bine pe Gabriel și înțelegem de ce a ajuns acest om amar și nepăsător, care consideră că nu mai merită nicio șansa la fericire. În plus, toate scenele fierbinți se petrec aici, deci încă un motiv să citim cu atenție cartea pentru a le explora.

Personajele sunt extrem de complexe și greu de descifrat în prima faza. Autorul pornește de la un punct comun (pasiunea pentru Dante) și după aceea îi conturează atât pe Gabriel cât și pe Julia într-un mod unic. Gabriel este pentru mine un exemplu marcant de erou masculin al literaturii romantice contemporane, fiind un individ greu de citit, care te face să îl urăști dar și să-l iubești în același timp. Trecutul lui este greu de dezbătut, dar tot ce pot să spun este că Julia este singura care îi poate reda încrederea în viitor, în faptul că merită a doua șansa plin de iubire și iertare. Julia m-a încântat cu personalitatea ei caldă, dar și explozivă uneori și consider că a fost creată special pentru eroul nostru, pentru a-i vindeca rănile trecutului, a-l ajuta să scape de vina teribilă ce-l macină și să privească înainte. Și Gabriel o schimbă pe Julia, ajutând-o să evolueze pe plan cultural, dar și sexual. Devine mentorul ei în multe aspecte ale vieții sale și o ajută să se maturizeze și să închidă răni mai vechi. Cuvântul interzis nu s-a inventat pentru acest cuplu, deoarece veți ajunge singuri la concluzia că totul a fost planificat pentru ca ei să se regăsească. Am folosit bine cuvântul „regăsit” și sper că v-am făcut curioși…

Încă un lucru și v-am lăsat. Încercați să vă bucurați de modul absolut minunat al scrierii lui Sylvain Reynard. Atenția acordată detaliilor, operelor lui Dante care vor îmbracă superb această poveste de dragoste, precum și modul fluent în care întâmplările se succed, fac din această carte o experiență unică și destul de elevată. Deși am fost puțin reticentă la început asupra narării la persoana a III a, autorul a reușit să mă conecteze cu personajele, tocmai prin acest stil special, care deja i-a devenit semnătura.

În concluzie, ce contează diferența de vârstă, statutul pe care îl au personajele noastre atâta timp cât există această legătură ce nu se poate rupe indiferent cât de mulți ar încerca alții?

Titlu: INFERNUL LUI GABRIEL
Autor: Sylvain Reynard
An apariție : 2014
Nr. Pagini: 704
Vizualizari recenzie: 3252

Alte recenzii de la Sylvain Reynard:

Recenzie ”Animal pe moarte” de Philip Roth

Romanul "Animal pe moarte" de Philip Roth realizează o meditație profundă asupra iubirii, morții și trecerii timpului, străbătută de un fir narativ complex și captivant. Romanul explorează relația dintre un profesor universitar în vârstă, David Kepesh, și o tânără...

Recenzie “Problema Spinoza” de Irvin D. Yalom

Psihologul și psihanalistul Irvin D. Yalom, autor al mai multor lucrări de psihoterapie, a delectat publicul larg și cu câteva romane, între care și “Problema Spinoza”. Acest volum dezvoltă în paralel două planuri, la distanța de câteva secole, care se...

Recenzie ”Ispita bodyguardului” de Jennifer L. Armentrout

,,El o poate proteja de oricine, însă nu și de el însuși” Povestea din Ispita bodyguardului explorează aventura tumultoasă a unei jurnaliste, Alana Gore, și a bodyguardului ei, Chandler Gamble, într-o călătorie presărată cu provocări și atracție. Confruntată cu o...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 1 zi și a scris până acum 549 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.