Recenzie ” Întoarcerea la Babilon” de F. Scott Fitzgerald

Autor: F. Scott Fitzgerald
Editura: Litera
Nr. Pagini: 95
Recenzie de Cristian Cărpenaru
Publicată la 24.02.2018

ACUM GĂSEȘTI ÎNTOARCEREA LA BABILON DE PE:

Considerată una din capodoperele literaturii americane nuvela ” Întoarcerea la Babilon”, publicată în anul 1931, este una din inestimabilele comori lăsate posterității de către scriitorul american F. Scott Fitzgerald.

Personajul principal din nuvela ” Întoarcerea la Babilon”, Charlie Wales, este unul din milioanele de personaje afectate de Marea Criză care a lovit continentul nord-american. Fost alcoolic și împătimit de opulența risipirii de bani ( aici există un anumit iz autobiografic), totuși Chearlie Wales reușește să se vindece, revenind pe o fragilă linie de plutire, decisă să lupte cu Marion Peters, cumnata sa, pentru custodia unicei sale fiice, Honoria.

Cu siguranță că această nuvelă este despre decădere, îndurerare, beznă și speranță, dar mai ales despre șuierul golului lăuntric, în care Babilonul este chiar alambicata și nesătula societate interbelică cu răni, cicătrizări și vindecări suturate în graba setei de progres și al dorinței de a uita fiecare scâncet al durerii din perioada beznei înțepătoare.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de F. Scott Fitzgerald.

Alternând între joc și încarcerare, mimetism și luptă, personajele create în această nuvelă de către indubitabila măiestrie a scriitorului nor-american sunt deopotrivă simple și complexe, nu ca un mijloc de a deruta cititorii, ci doar pentru a putea exprima cât mai sincer și lucid cu putință ezitările vieții, cu viforul destinului, mai mereu alternând între prinos și prisos, ca un giratoriu în care, odată ce ești prins, nu poți preciza cu exactitate unde începe și unde se sfârșește această cursă nebună, cu șchiopătări și înălțări, canonizări și excomunicării, oamenii încă reușind să creadă că totul face parte din irezistibilul farmec al vieții.

ACUM GĂSEȘTI ÎNTOARCEREA LA BABILON PE:

O nuvelă plină de explozive trăiri.

Personajele secundare doar pătează decorul.