Recenzie: “Jocul” de Hanna Lee

Nr. Pagini: 111
Recenzie de Cristina Dobrescu
Publicată la 11.07.2019
Nota recenzorului: 9/10
Acordă o notă

Jocul este povestea plină de erotism a doi oameni care învață să renunțe la control. Dar acest joc ascunde în spate ceva mult mai intens decât jocuri BDSM, pariuri valoroase sau prietenii vechi.

Am ales să-mi achiziționez un set de cărți scrise de Hanna Lee, în urma unor recenzii foarte interesante citite pe Booknation. Chiar dacă aceste cărți conțin multe scene erotice (fapt care mi-a stârnit curiozitatea), poveștile relatate sunt absolut adorabile, ușor de citit și chiar amuzante.

Jocul a fost cartea care mi-a plăcut cel mai mult, m-a amuzat și intrigat în același timp, anumite detalii fiind probabil inspirate din 50 de umbre ale lui Grey. Întotdeauna mi-au plăcut provocările și recunosc că lumea cărților a fost dintotdeauna un tărâm foarte curtat de către mine, încă de pe vremea Sandrei Brown, care rămâne și astăzi scriitoarea mea preferată.

Televizorul este un loc neutru, care mă indispune și mă duce cu gândul spre negativ, îmi scurtcircuitează imaginația și mă tulbură la nivel psihic; cartea, în schimb, deși îmi prezintă o lume imaginară, îmi permite să mă dezvolt, să visez cu ochii deschiși și totodată să analizez situații și extreme care au mare legătură cu lumea de afară.

Partea erotică este încă un subiect tabu la nivel general, deși se prezintă destul de des și dezinhibat la ora actuală; cu toate acestea, tocmai eticheta pusă acestui subiect mă atrage mai mult să-l explorez și să caut parteneri de discuții, poate și în ideea de a mai schimba mentalități încă învechite.

Subiectul întâlnit în carte este încă regăsit în viața de zi cu zi, deși aparent nu pare, căci avem impresia că dacă unii dintre noi sunt mai evoluați, așa ar trebui să fie toată lumea. Realitatea este că suntem cu totii diferiți și chiar dacă lumea s-a schimbat extrem de mult în ultimii ani, încă mai regăsim personaje pudice, slabe de îngeri, cu frică de cel de sus, care trăiesc atât fizic cât și mental în vechile timpuri de mult apuse.

Am intrat în toate relațiile fără așteptări și o voi face în continuare până când o să întâlnesc unul la fel de matur și rațional ca și mine, care vede această relație ca pe un parteneriat, nu ca o flacără ce se va stinge într-o zi și va distruge toate planurile de viitor ale cuplului.

Departamentul unei firme care se ocupa de dezvoltarea jocurilor online, denumit Product Management, avea la conducere cinci prieteni buni, care formau o echipă perfectă atât în viața personală, cât și în cea profesională. Fuseseră colegi încă din facultate, unde se lăudau cu cele mai bune note, erau frumoși și inteligenți, invidiați de toți cunoscuții, dar populariatea obținută nu îi interesa foarte tare și nimeni nu reușea să intre în grupul lor bine sudat.

Echipa Product Management era formată din Sofia și Ross, gemenii unei familii din domeniul farmaceutic, Thomas, a cărui mamă era o cunoscută creatoare de modă, și Lara cu Andrew, care erau prieteni mult mai vechi, prin prisma părinților care erau prieteni de familie și astfel îi puseseră pe ei doi ca urmăritori la conducerea business-ului.

Lara și Andrew nu formau un cuplu, deși toată lumea îi percepea astfel, datorită faptului că se înțelegeau foarte bine și se potriveau de minune; însă ei erau cei mai buni prieteni încă din liceu, confidenți, dar și rivali în departamentul pe care îl conduceau împreună. La capitolul relații de dragoste, lucrurile nu erau stabile pentru niciunul dintre ei, deși erau înalți, arătoși și potenți financiar.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Hanna Lee.

Andrew avea un real succes la capitolul femei, fiind curtat și afișându-se destul de des în societate cu diferite domnișoare, dornice de aventură la brațul lui. Era perceput ca fiind un Don Juan al femeilor, dar el nu se lăuda cu acest lucru, pur și simplu își trăia viața cum știa el mai bine, bucurându-se de avantaje.

Lara, pe de altă parte, se ținea deoparte de orice relație care s-ar fi putut solda cu dragoste, deoarece nu era adepta acestui subict. Își pierduse virginitatea cu ani în urmă, de curiozitate și din dorința de a nu rămâne în urma prietenelor ei la acel capitol, dar fără a avea atracție sau sentimente pentru primul bărbat din viața ei.

Experimentul dezvirginării la momentul respectiv a fost, bineînțeles, un eșec, ceea ce i-a adus Larei un dezinteres total pentru bărbați, afecțiune sau romantism, transformând-o într-o persoană rece, rațională și distantă în relațiile cu bărbații. De aceea, în momentul în care a fost propusă de echipă să dea un interviu despre ce înseamnă dragostea adevărată, Lara s-a eschivat aducând doar argumente contra subiectului.

În timpul unei întâlniri acasă la Lara, unde gașca se strângea destul de frecvent pentru a lucra, a dezvolta jocuri noi sau pur și simplu a socializa, Andrew o provoacă pe aceasta la un joc în doi, cu scopul precis de a-i schimba mentalitatea în legătură cu relațiile dintre un bărbat și o femeie, crezând că astfel o va ajuta să renunțe la autocontrol.

Sofia, Ross și Thomas se amuzat copios pe seama jucătorilor și a ideii în sine, dar erau obișnuiți cu felul lor de a se șicana și așteptau cu interes să vadă cine urma să iasă șifonat în urma pariului, mai cu seamă că cel care pierdea renunța nu doar la control, dar și la propriul autoturism, în favoarea câștigătorului.

-24 de ore sunt sclavul tău, fac tot ce îmi ceri tu, iar după 24 de ore schimbăm rolurile. 24 de ore poți să faci ce vrei cu mine, de la cărat geantă, la curățat praful prin casă. Ai tot controlul asupra mea și nu am voie să comentez. Dacă greșesc sau refuz, poți să mă pedepsești. Care rupe înțelegerea, pierde jocul (…). O să-ți spun ”Stăpână” și tu mi te vei adresa la fel.

Provocat de atitudinea și argumentele Larei la adresa bărbaților și aflând câteva detalii din viața amoroasă aproape inexistentă a acesteia, Andrew, bazându-se pe încrederea dintre ei, decide să riște absolut tot. În speranța că până la finalul jocului Lara își va da seama de adevăratul motiv al provocării și va lăsa garda jos pentru prima oară în viața ei, Andrew pornește pe un drum periculos, în care autocontrolul trebuie să capituleze în fața plăcerilor inimii.

Autocontrolul este dictat de minte, este o protecție la care, de frica necunoscutului, apelăm cu încredere să ne dea frâiele care țin la distanță sentimentele și pasiunea. Să fii în control se traduce prin a fi cu ochii în patru în permanență, evitând să-ți pierzi capul în vreo situație sau Doamne ferește să se întâmple lucrurile altfel decât le-ai planificat.

Este o tensiune pe care ți-o creezi singur, renunțând la tot ce te poate face fericit, căci fiind în control total nu înseamnă că deții adevărul suprem, doar ți se pare. Cine refuză să se uite în oglindă și se sustrage de la micile plăceri ale vieții, va fi incomplet și retras într-o carapace fără culoare, prizonier într-un turn de fildeș în care nu mulți curioși au curajul să-i treacă pragul.

Lectură pasională!