Atenţie fani Supernatural, urmează o recenzie… de groază 🙂 Recent am primit „Jurnalul lui John Winchester” de Alex Irvine şi am ţopăit de fericire deoarece în sfârşit am prima mea carte de colecţie care face referire la serialul mult iubit. Aşa cum bine ştim, povestea lui Sam şi Dean Winchester este una foarte complicată şi porneşte de la moartea mamei lor, Mary Winchester. Aceasta a fost omorâtă de un demon şi începând din acea noapte, deci doi fraţi au rămas orfani practic de ambii părinţi, deoarece tatăl lor, John Winchester, şi-a dedicat viaţa răzbunării şi găsirii acelui demon, privându-i pe Sam şi Dean de dragostea paternă după care tânjeau atât de mult. În timp, cei doi fraţi au devenit şi ei vânători, urmând „tradiţia” de familie şi misiunea lor a fost să protejeze oamenii de tot ce este supranatural, dându-şi viaţa pentru acest ideal.

„Jurnalul lui John Winchester” a fost pentru câteva sezoane singului ghid al băieţilor, în el găsind toate informaţiile necesare desluşirii multor cazuri. De la informaţii despre persoane, despre monştrii, arme sau locaţii, John a pus bazele unui instrument foarte important pentru Sam şi Dean, la care au apelat foarte des.

Cartea este împărţită astfel: o parte dedicată cazurilor întâlnite de John în vânătorile sale şi una dedicată vieţii sale de familie. În prima, găsim detaliate informaţii despre monştrii vânaţi, de la poze, notiţe, istoric şi informaţii mitologice, la relatări din misiunile sale. Arată ca un fel de scrapbook, unde a adunat tot ce a putut găsi folositor referitor la acel subiect. Mi s-a părut foarte interesant şi în acelaşi timp am putut să fac multe legături cu episoadele pe care le-am văzut, ceea ce mi-a crescut nivelul de cunoaştere al legendelor care au pus bazele serialului.

A două parte tratează strict viaţa de familie, modul în care John a interacţionat cu băieţii săi şi regretele sale asupra celor pierdute în relaţia cu ei. Dacă până acum l-am cunoscut pe John mai mult din perspectiva lui Sam şi Dean, acum practic el ne spune versiunea sa. Scrie în jurnal cât de mult îi lipsesc băieţii săi şi relatează anumite momente pe care doreşte să le păstreze pentru totdeauna. De la prima dată când Sam a mers în picioare, la prima vânătoare la care l-a dus pe Dean, John ne spune cât de mândru este de ei şi cât şi-ar fi dorit să fie mai implicat în viaţa lor. Dacă până acum îl judecam, acum pot să spun că l-am înţeles într-un fel, realizând ce a pierdut după moartea soţiei sale şi am empatizat cu durerea sa. Ceea ce a trăit John a fost tragic şi chinurile prin care a trecut l-au schimbat, nemaiputând face nimic să schimbe cursul evenimentelor.

Recomand cu căldură acestă carte pentru fanii Supernatural, este foarte interesantă şi foarte bine documentată. Parcurgerea ei poate schimba perspectiva unora asupra personajului John Winchester şi aduce un plus de cunoaștere în acest univers deosebit ce aparent, este un izvor continuu de inspiraţie pentru creatorii serialului.

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE Books express

Titlu: JOHN WINCHESTERS JOURNAL
Autor: Alex Irvine
An apariție : 2009
Editura: IT BOOKS
Nr. Pagini: 218
Nota recenzorului: 9 / 10
Vizualizari recenzie: 2148

Alte recenzii de la Alex Irvine:

Recenzie ” Sărmane creaturi” de Alasdair Gray

Evident, am fost influențată de apariția filmului, însă am de spus în apărarea mea faptul că nu am văzut filmul și nici măcar nu știu ideea principală. Doar știu că este ciudățel și că Emma Stone joacă magistral, în rest, haide să vedem cum este cartea, pentru că...

Recenzie ”Tăcerea vine prima” de Ioana Maria Stăncescu

Pentru că știu cât este de criticată și cu ce ochi suspicioși este privită literatura română, vin cu o recomandare de carte care demonstrează că și ai noștri merită timpul și banii. Nu am auzit de Ioana Maria Stăncescu (dar am pus deja pe lista scurtă și prima ei...

Ramona Alexandra Popescu este redactor Booknation.ro de 7 ani, 2 luni, 21 zile și a scris până acum 551 articole. Se află pe poziția 3 din 15 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Ramona Alexandra Popescu aici. Ramona Alexandra Popescu are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
Cititul este pasiunea mea si nu m-as vedea facand altceva. Orice carte reprezinta pentru mine un prilej de relaxare si nu exista un loc mai bun in care as vrea sa fiu.