Recenzie „Labirintul” Volumul 4- Ordin să ucidă de James Dashner

Autor: James Dashner
Editura: Litera
Nr. Pagini: 352

POȚI CUMPĂRA CARTEA DE PE:

Sunt o mare fană a seriei “Labirintul” de James Dashner și am citit cu sufletul la gură cele 3 cărți pline de aventuri și suspans. Recunosc, am văzut și filmele, însă după cum bine știți deja, nu se compară cu povestea relatată în amănunt pe care ne-o oferă cartea.

“Ordin să Ucidă” este o poveste anterioară acțiunii din “Labirintul”, plasată în trecut. Când am auzit despre această carte, am pornit cu așteptări mari, deoarece eram convinsă că trebuie să se ridice la așteptările seriei originale. James Dashner este foarte cunoscut pentru stilul său adresat adolescenților și eram sigură că va ridica această carte la nivelul celorlalte.

Acțiunea are loc cu 13 ani înaintea acțiunii din volumul 1, “Evadarea” și îi urmărește pe Mark și Trina, 2 adolescenți care la început duc o viață normală. Totul se schimbă atunci când într-o, zi un elicopter plin cu soldați aterizează în orașul lor și încep să împuște oameni cu niște săgeți ciudate. În curând oamenii se transformă în ceva diferit și totul devine haos și teroare. Mark a fost îndrăgostit de Trina toată viața lui și acum va face tot ce îi stă în putere să o apere. Formează o mică alianță cu alți prieteni “netransformați” și pornesc în căutarea unui antidot și a unor răspunsuri. Cine vrea să le facă rău? Ce li se mai pregătește? Cine se află în spatele acestui dezastru?

” Mark și Trina sunt convinși că există un mijloc de a-i salva pe supraviețuitori și sunt hotărâți să-l găsească… dacă vor reuși să rămână în viață în această lume pustiită, în care fiecare viață are un preț, iar unii preferă să ucidă și adevărul să rămână ascuns.”

Acțiunea este puțin diferită de “Labirintul”, unde eram obișnuiți ca eroii noștri să străbată drum lung și să viziteze locuri misterioase. Aici însă, totul are loc pe o arie destul de restrânsă, însă evenimentele sunt intense și dramatice. Stilul este destul de sumbru și matur, cu întâmplări care nu au un final fericit. Capitolele sunt generoase și conferă multe detalii, relatând totul din perspectiva personajelor principale. Nu se fac foarte multe referiri la elementele pe care deja le cunoșteam din cărțile anterioare, ceea ce mă duce cu gândul la o carte de sine stătătoare și nu la un “prequel”.

Ceea ce m-a dezamăgit a fost faptul că mă așteptam ca această carte să mă ajute să înțeleg mai bine seria originală. Din păcate nu a fost așa, ci din contră, a generat mai multe întrebări decât răspunsuri. Am găsit câteva informații care m-au ajutat să mai pun câteva idei cap la cap, dar până la urmă, mi-am ridicat mult mai multe semne de întrebare, ceea ce m-a nemulțumit. Personal, aș fi inserat această poveste ca flashback-uri și cred că s-ar fi integrat în seria originală mult mai bine.