Recenzie ,,Leonor și zânele” de Maria Postu

Autor: Maria Postu
Editura: Școala Ardeleană
Nr. Pagini: 86
Recenzie de Adriana Alexandra
Publicată la January 3, 2018

ACUM GĂSEȘTI CARTEA PE:

Adesea, suntem atât de grăbiți în a ne îndrepta către acel ceva ce numai noi știm, încât uităm să mai privim și împrejurul nostru. Ne concentrăm atât de tare asupra punctului final în care vrem să ajungem, încât uităm de frumusețea lucrurilor care ne-au însoțit pe parcurs. Vrem să devenim adulți, crezând că doar atunci vom fi îndeajuns de puternici, dar trecem cu vederea faptul că sufletul de copil deține o forță inimaginabilă.

Dar nu e basm, e purul adevăr. Toate basmele au fost cândva adevărate, dar oamenii, ca să-și ferească copiii de lacrimi și suferință, îi mint că tot ce spun basmele nu s-a întâmplat niciodată.

Maria Postu reușește în cartea sa, intitulată Leonor și zânele, să scoată în evidență esența unei legi general valabile, dar pe care de cele mai multe ori noi o ignorăm, în speță, să nu ne pierdem niciodată sufletul de copil, indiferent cât de greu ne-ar fi uneori să trecem peste vicisitudinile vieții.

Într-un stil foarte jucăuș, autoarea ne face cunoștință cu Leonor, o fetiță tare simpatică, a cărei putere magică de a vorbi cu florile o va face să fie parte a unei aventuri cum nu a crezut vreodată. Cine ar fi intuit că niște simple frezii aflate într-o vază dintr-o florărie dețin atât de multe secrete, dar și că au puterea să se transforme în…zâne? Fiecare dintre aceste flori deține o informație pe care o vor comunica fetiței, astfel încât ea să transmită mai departe și altor oameni. A ajuns și la tine mesajul de la Leonor, nu-i așa?

Așteptăm ziua când oamenii vor ști să se poarte cu apa cum te porți cu un prieten drag, iar, la rândul ei, și ea va fi darnică și prietenoasă cu oamenii și cu natura.

Mai mult decât atât, paginile cărții nu sunt doar pline cu fraze, propoziții, cuvinte, ci, niște desene foarte frumoase vor contura mult mai bine cadrul poveștii. Totodată, cartea este ediție bilingvă, prin urmare, traducerea în franceză a fiecărui capitol este binevenită atunci când vrem să învățăm această limbă sau, de ce nu, atunci când vrem să vedem cum ar suna și cu un alt accent povestea.

Așadar, dacă vreți să vă reîntâlniți cu copilul din voi pentru a vă da niște sfaturi pe care, deși le cunoșteați, le-ați ignorat, dacă vă era dor de fericirea pe care lucrurile simple o oferă, de gândurile de copil sau  dacă vreți ca măcar pentru câteva minute să vă teleportați într-o călătorie magică alături de o fetiță tare isteață, vă recomand să citiți cartea Mariei Postu.