Recenzie ” Locul care mă cheamă” de Robert Penn Warren

de | sept. 14, 2018 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA LOCUL CARE MĂ CHEAMĂ ARE REDUCERE PE:

Ați ascultat vreodată cu ochii închiși zgomotul unei ploi de toamnă care mușcă și mângâie din răbdătorii umeri ai colbului? Ei bine, cu o astfel de ploaie, când molcomă, când alertă, îndrăznesc să asemuiesc romanul ” Locul care mă cheamă” al scriitorului american Robert Warrnen Penn.

Îmbinând izul autobiografic cu buildingsromanul într-un stil plăcut, romanul ” Locul care mă cheamă” oscilează între avântul conjugării și beția simțurilor, personajul principal, Jed Tewksbury, aflându-se într-o permanentă căutare a sensului, unul care dansează voluptuos între sacru și profan, încercând să pășească, țanțoș și maiestuos, pe o oarecare linie de plutire, care coincide, într-o măsură mai mare sau mai mică, cu instinctul de supraviețuire al speciei umane.

Neavând nimic extraordinar în desfășurarea existenței sale, Jed Tewksbury, uneori terifiant de previzibil în zămislirea gesturilor sale, este tabloul perfect nord-americanului anilor 50-60 care, prins în glasul rădăcinilor verbului a fi și teribilismul senzorial, rătăcindu-se și regăsindu-se într-un labirint fără pereți, cufundat într-o lume înecată în jurămintele de măsură ale înșelătoarelor extrovertiri.

Dacă îți place recenzia cărții LOCUL CARE MĂ CHEAMĂ, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Robert Warren Penn

Reușind să combine, nu neapărat întotdeauna omogen, carnalul și spiritualul cu ajutorul descriptivismului detaliat, îndeosebi cel de la suprafață, trecut cu o indubitabilă dibăcie prin furcile caudine ale personajului principal, scriitorul Robert Warren Penn presară cu bună știință un ușor distopism, adică acea dezordine agreabilă și incă maleabilă, care nu încarcerează, dar nici nu eliberează, mergând mai mereu, pe axul principal al unui realism care, deși există și face parte din tabuurile existenței, ca un stigmat sau poate chiar ca un exemplu al otrăvitoarei nimicnicii a rasei umane, totuși el este arareori etalat în toată splendorea sa.

Între desuetudine și inovație, personajele din romanul ” Locul care mă cheamă” se ascund în jumătăți de trăiri, temătoare uneori, sfidătoare în anumite momente imprevizibile, surpinzând prin intermediul unor năucitoare răsturnări de situații în care albul devine negru și negrul se preschimbă în alb, sub mișcarea unui abil ruletist pe care unii îl numesc destin, iar alții hazard.

Dincolo de senzația orbecăirii personajului principal într-un labirint în care,căutându-și lumina convenabilă a verbului a fi chiar și cu prețul amăgirii, ajunge să se scurgă ușor în nimicuri mult prea mototolite, totuși actul scriitoricesc al lui Robert Penn Warren nu depășește chenarul realității, ba dimpotrivă, își ține cititorii conectați la această infinită căutare a sensului într-o amețitoare succesiune de redefiniri și regăsiri în care femeile din viața personajului principal au o anumită influență, mai mare sau mai mică, gravându-și, voluntar sau nu, neputința sau fericirea existenței lor în sineala intercalării sufocante: mama sa Elvira, mesalina Rozelle Hardcastle, carnala Dauphine, casta și totuși maleabila Agnes, toate reprezentând într-un mod frustrant de inexplicabil și totuși suficient de verosimil, regăsirea și pieirea personajului principal.

Cu siguranță că romanul  ” Locul care mă cheamă” este o carte de neratat care, din punctul meu de vedere, este un amestec perfect de lumină și întuneric, cele două primordiale elemente ale lăuntricului uman.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA LOCUL CARE MĂ CHEAMĂ CU REDUCERE DE PE:

Titlu: Locul Care Mă Cheamă
Autor: Robert Warren Penn
An apariție : 1992
Editura: UNIVERS
Nr. Pagini: 477
Gen Literar: Clasici
Nota recenzorului: 7 / 10
Vizualizari recenzie: 658

Alte recenzii de la Robert Warren Penn:

Recenzie ”Femeia cu fustă violet” de Natsuko Imamura

Femeia cu fustă violet de Natsuko Imamura este alegerea mea pentru această zi autentică de toamnă. Coperta este prima care m-a convins – este în ton cu anotimpul în care suntem, dar mi-am și dorit foarte mult sparg gheața în ceea privește literatura japoneză. Recunosc...

Recenzie ”Te rog, nu mă iubi” de Vi Keeland

Totul începe cu o iubire interzisă... Annalise și Bennett fac cunoștință în momentul în care află că se vor lupta pentru același post de muncă. Aceștia sunt gata să își pună armele la bătaie și să scoată tot ce au mai bun pentru a câștiga. Numai că între ei și...

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Cristian Cărpenaru este redactor Booknation.ro de 2730 zile și a scris până acum 490 articole. Se află pe poziția 1 din 40 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Cristian Cărpenaru aici.