Recenzie “Locuri întunecate” de Gillian Flynn

Autor: Gillian Flynn
An apariție : 2014
Editura: Trei
Nr. Pagini: 488
Publicată la 3.07.2018

ACUM GĂSEȘTI LOCURI ÎNTUNECATE PE:

Thriller-ul prin definiție este un gen literar de ficțiune sau dramă care îți stârnește interestul folosing elemente de intrigă, aventură și/sau suspans. Consider că Gillian Flynn este o autoare de seamă a acestui gen și cu fiecare carte apărută își ridică nivelul, întărind ideea de talent și inspirație, uneori de geniu.

“Locuri Întunecate” de Gillian Flynn este o carte sumbră, cu multe elemente care uneori tind spre horror, dar care reușeste să te prindă într-un mod incredibil, având o intrigă foarte interesantă. Iubitorii genului polițist sigur vor aprecia personajul lui Libby, care la vârsta de 7 ani este martora uciderii mamei și a celor 2 surori ale sale. Fratele său mai mare, Ben, este acuzat de crimă chiar de Libby, aceasta fiind convinsă că el este făptașul. Anii trec și Libby nu a putut să treacă peste evenimentul ce i-a marcat copilăria, dar și viața. Atunci când este abordată de un grup secret care se ocupă de dezgroparea cazurilor vechi, Libby are brusc un nou țel în viață. Acest grup a obținut dovezi cum că Ben este nevinovat și are nevoie de ajutorul ei pentru a demonsta acest lucru.

Imagini pentru locuri intunecate gillian flynn

Libby este un personaj atipic, ce poate nu va plăcea multora dintre voi. Este extrem de antisocială, închisă în sine, o prezență căreia îi lipsește flacăra vieții. Evenimentele de acum 20 de ani au marcat-o profund și sentimentul de vinovăție o mistuie, chiar dacă la vârsta de 7 ani consideră că a făcut lucrul corect. Acum, o dată cu acest grup, Libby are ocazia poate de a îndrepta ceea ce a făcut, chiar dacă Ben nu o va ierta niciodată.

Cartea este foarte bine scrisă, cu perspective care alternează armonios, trecut-prezent, dar și între personaje, pentru ca cititorul să aibă parte de experiența completă și să știe totul din toate unghiurile. Am apreciat imprevizibilul, modul în care cititorul a putut să relaționeze cu personajele și să descopere adevărul o dată cu ele. Nu am simțit niciodată că sunt lăsată în urmă, sau că nu am reușit să surprind anumite faze. Totul a fost foarte clar relatat și a avut o cursivitate care pentru mine a mers de minune. Cartea este atât de bună, încât beneficiază și de o adaptare, cu Charlize Theron în rolul principal.

“Locuri Întunecate” de Gillian Flynn se găsește pe Libmag.ro