Recenzie “Moștenitoarea” de Kiera Cass

Autor: Kiera Cass
Editura: Leda Edge
Nr. Pagini: 384
Publicată la March 19, 2018
Recenzie “Moștenitoarea” de Kiera Cass

Mi-a plăcut foarte mult seria “Selecția”, de la aspect, la intrigă, la personaje și atunci când am aflat că avem parte de a patra carte am fost foarte bucuroasă, pentru că voiam să știu ce s-a mai întâmplat cu America și Maxon. “Moștenitoare” de Kiera Cass, o urmărește pe prințesa Eadlyn, fiica cuplului regal, ajunsă la vârsta de 20 de ani și participantă a propriei sale Selecții. Dacă în primele 3 cărți am văzut acest concurs din afară, prin ochii mamei sale, acum vedem tot ce se întâmplă în interior, modul de organizare și fiecare detaliu interesant care pune bazele acestei tradiții.

Cartea este foarte ușor de citit, dar pentru cei care o cunosc pe Keira, știu că acest stil lejer ascunde tot felul de răsturnări de situație, momente captivante, dar și multe detalii despre politică și datorie față de popor. Eadlyn nu m-a încântat foarte mult în prima parte a cărții, deoarece este o prințesă foarte răsfățată, care consideră că i se cuvine tot și de multe ori se poartă urât cu cei din jur. Spre final însă am ajuns să o înțeleg, pentru că ea a devenit din ce în ce mai sinceră cu noi și ne-a “povestit” ce o copleșește, de ce îi este frică și ce așteptări are de la viața ei. La o vârstă atât de fragedă, ea continuă să își caute identitatea și acest drum de multe ori este anevoios și presărat cu îndoieli și încercări. Trebuie să învețe să fie mai devotată poporului ei, mai umilă și mai înțelegătoare, să fie conștientă că poziția ei de prințesă nu trebuie asumată cu aroganță, ci trebuie să fie egală cu oamenii pe care ii conduce, așa cum fac și părinții ei.

Un mare plus al acestei cărți este doza de mister păstrată în permanență asupra Selecției. Deși Eadlyn interacționează cu foarte mulți tineri, nu știi niciodată care o să fie alegerea ei, nu indică pe cineva extrem de evident și stai la fiecare pagină să te gândești care va fi alesul ei. Nu vreau să dezvălui dacă și-a găsit perechea, trebuie să descoperiți voi. Voiam mai multe scene frumoase de dragoste, dar Keira a fost cam zgârcită la acest capitol.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Kiera Cass .

Ce nu mi-a plăcut foarte foarte mult? Îi doream pe America și pe Maxon mai activi, mai dinamici în intrigă, nu doar întruchiparea “părinților lui Eadlyn”. Am avut impresia că au avut un rol puțin static și voiam să aflu mai multe despre ei, despre ce au făcut în acești 20 de ani. Poate câteva flashback-uri erau utile, pentru că aceste două personaje mi-au lipsit foarte mult. În afară de cei doi, trebuie să fiți pregătiți să vă reîntâlniți cu Aspen și Malory, doi eroi care mie mi-au plăcut foarte mult:)

Recomand cu drag cartea pentru stilul ușor, light al Kierei, pentru detaliile politice și morale foarte utile, dar și pentru povestea de dragoste plasată într-un cadru neobișnuit, unic.