Recenzie „Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune” de Steve Hockensmith

Autor: Steve Hockensmith
Editura: Editura Nemi
Nr. Pagini: 224

Editura Nemi de la Nemira a debutat anul acesta pe piața românească, promovând cărți pentru copii, publicate pe categorii de vârstă. Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune e o carte recomandată celor peste 9 ani.

Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune prezintă povestea a doi frați (Nick și Tesla, în caz că nu v-ați prins) care sunt trimiși să-și petreacă vacanța de vară alături de unchiul lor Newt, părinții lor fiind trimiși într-o călătorie destul de ciudată în interes de serviciu.

Unchiul Newt e un fizician/inventator/chimist destul de ciudat (bine, foarte ciudat) care își petrece tot timpul liber în interiorul laboratorului său de înaltă tensiune. Când le spune celor doi nepoți că pot să se distreze în laboratorul lui, vacanța lui Nick și Tesla nu mai pare atât de plictisitoare. Cei doi descoperă că au și ei o latură creativă, care îi ajută să facă o mulțime de experimente interesante, care, la un moment dat, le-ar putea salva viața.

Îți place cartea până acum? Vezi și lista cărților scrise de Steve Hockensmith.

Imagine lucky blue smith

Mie îmi plac la nebunie cărțile de la Nemi. Deși sunt pentru 9-12 ani și eu nu mai fac parte din categoria aceea de vârstă, le găsesc interesante, educative, și mai mult de atât, amuzante. Îmi plac dramele și cărțile cu final trist, dar uneori simt nevoia să mă destind și să deschid ușa unei lumi mai altfel. Când am văzut în colet Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune, mi-a săltat inima-n piept de bucurie. Asta pentru că există anumite cărți care te fac să simți că trăiești. Care te trezesc. Care te re-aduc la viață și te fac să te bucuri de lucrurile mărunte.

”Do you hear something?” Tesla asked.
Nick cocked his head just as his sister had, though he wondered why anyone bother doing that.
Does lifting one ear at an approximately thirty-degree angle really increase one’s ability to detect faint noises? he thought. Because he was that sort of kid.

Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune este o carte pentru oameni mici și oameni mari, o lectură de-a dreptul antrenantă, comică, dar totuși tratată în cel mai serios mod. O poveste despre inventivitate și reușită, presărată cu desene sugestive ale unor invenții cu adevărat trăznite. Nick și Tesla în laboratorul de înaltă tensiune lansează o adevărată provocare în lumea poveștilor educative. Tu o accepți?