Recenzie „Nymphette_dark99” de Cristina Nemerovschi

by | Nov 7, 2015 | Recenzii cărți

🔥 CARTEA NYMPHETTE_DARK99 ARE REDUCERE PE:

► LIBRIS.RO ► ELEFANT.RO ► CARTURESTI.RO ► EMAG.RO

nymphettedark99 Cristina Nemerovschi a reflectat în nymphette_dark99 povestea generațiilor de astăzi. Criticata și controversata, nymphette este ceea ce aș numi eu o frescă a realității. Nu spun nicidecum că cei din ziua de azi ar avea curajul Victoriei (ups! curajul lui Vicky, reformulez), dar Cristina Nemerovschi trece dincolo de granițele convenționalului și afirmă în această carte exact gândurile adolescenților de azi și de mâine.

Vicky este o adolescentă de 13 ani și 4 lui pentru care viața e un carusel într-o mișcare constantă. Curajoasă, îndrăzneață și inteligentă, protagonista este ceea ce unii ar numi-o Lolita în varianta românească, dar eu cred că Vicky o depășește pe această Lolita a lui Vladimir Nabokov în foarte multe privințe. Protagonista este unul dintre cele mai complexe personaje pe care le-am întâlnit vreodată. Vicky nu e copilul cu media zece pe linie și nici fata bună și ascultătoare. Vicky nu este rebelă; Vicky e rebeliunea în sine.

Vicky are o singură zi pentru a ajunge de la Brașov la București, pentru aniversarea iubitului ei, Dev. Fără bani, baterie la telefon și fără geaca ei preferată, protagonista se folosește de toate mijloacele pe care le are la dispoziție pentru a-și atinge scopul. Face autostopul de mai multe ori și interacționează cu foarte multe persoane pe care autoarea le-a descris în toată complexitatea lor.

Nymphette depășește limitele impuse de literatură, devenind astfel una dintre cele mai bune cărți psihologice. Cine ar auzi pentru prima dată de Vicky, tânăra care face lucruri neobișnuite pentru vâsta ei ar zice că e nebună și nu gândește. De fapt, scrutând în adâncul romanului, aflăm că protagonista are o gândire mult, mult mai matură decât ar fi normal la vârsta sa și gândește și analizează în profunzime fiecare situație, fiind extrem de perspicace și inteligentă. Dar nu inteligentă în funcție de notele de la școală, întrucât unul din mesajele acestui roman e că notele nu reliefează inteligența și nici vârsta nu arată maturitatea. Vicky e deșteaptă în ce privește o școală a educației personale. Știe ce vrea și știe că va face orice pentru a-și atinge scopurile.

📚 Îți place cartea până acum? Vezi toată lista de cărți scrise de Cristina Nemerovschi

“Faza e că niciodată nu trebuie să-ți propui să trăiești la limită, ca să-ți și iasă. Din contră, ca să-ți iasă așa cum trebuie, e musai să uiți că trăiești, că ești alive, să nu mai fii conștient de persoana ta și să te lași să plutești liber în orice direcție ar vrea vântul să te împrăștie.”

Cum afirmam și la început, consider nymphette ca fiind o frescă a realității. Părinții care își stresează copiii în legătură cu situația școlară, prietenii falși și relațiile aparent complicate sunt exact situațiile prin fiecare dintre noi trece la un moment dat. Dar Vicky nu acceptă asta. Ea se revoltă și recunoaște asta clar și răspicat în fața tuturor. Vicky poate schimba lumea, dar lumea nu ar putea să o schimbe vreodată pe ea. Adolescenta face exact ce simte, se lasă ghidată de instinct și nu o interesează părerea celorlalți. Știe că vrea să învețe din propriile greșeli, nu din greșelile mamei sau prietenei ei. Are personalitate și o exploatează la maximum. Vicky vrea să lase în urma ei mai mult decât cenușă; vrea să lase în urma ei un sens mai profund al vieții, un sens care poate schimba destinul fiecăruia dintre noi.

Nymphette_dark99 este mai mult decât o carte. Nymphette_dark99 este vocea unei generații, este ceea ce va fi când nu va mai fi nimic.

Titlu: Nymphette_dark99
Autor: Cristina Nemerovschi
An apariție : 2013
Editura: HERG BENET
Nr. Pagini: 344
Publicată la 7.11.2015

Personalitatea puternică a lui Vicky, concepțiile sale despre tot ce o înconjoară, diversitatea limbajului.

Recenzie ”Și-am privit cu toții spre cer…” de Tommy Wallach

Cea mai frumoasă perioadă din viața unui om este adolescența, respectiv anii de liceu. Cel mai bun jucător e baschet, Peter, se teme de acest lucru. Eliza numără orele până când va scăpa de Seattle, orașul său natal și de reputația sa. Anita, este o fată cu o viață...

Recenzie ”Lumina unui nou început” de Agnès Martin-Lugand

Titlu: Lumina unui nou început Titlu-original: À la lumière du petit matin Autor: Agnès Martin-Lugand Editura: Trei An apariție: 2018 Număr de pagini: 352 Am auzit prima dată de Agnès Martin-Lugand de la o prietenă ce abia aștepta să meargă la faimoasa lansare a...

Recenzie ”În ape adânci” de Paula Hawkins

Titlu: În ape adânci Titlu-original: Into the Water Autor: Paula Hawkins Editura: Trei An apariție: 2017 Număr de pagini: 432 Paula Hawkins este autoarea celui mai bine vândut roman New York Times, Fata din tren, a scris un thriller plin de suspans și provocator, În...

Arianna Suduc este redactor Booknation.ro de 1910 zile și a scris până acum 176 articole. Se află pe poziția 8 din 146 de redatori, fiind astfel un Redactor Foarte Activ. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Arianna Suduc aici. Arianna Suduc are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.
îmi place să dau cuvintele mele lumii dimineața. iubitoare de cafea cărți ceai pisici toamnă și frumos.