Recenzie ”O familie aproape normală” de Mattias Edvardsson

de | aug. 10, 2022 | Familie, Ficțiune, Horror și Thriller, Mister, Psihologie, Recenzii cărți, Suspans

🔥 CARTEA O FAMILIE APROAPE NORMALĂ ARE REDUCERE PE:

Scenariul pe care îl propune cartea ar trebui să fie incomod pentru orice părinte. Suntem conștienți că a fi părinte nu este un job ușor sau part-time. Este un job permanent care îți modelează psihicul și îți pune la încercare în fiecare zi valorile, siguranța de sine, stăpânirea, responsabilitatea și chiar moralitatea. Pentru că trebuie să recunoști, chiar dacă o faci numai pentru tine, că pentru copilul tău ești capabil de orice.

Familia Sandell este o familie absolut normală, cel puțin cu nimic ieșită din comun față de altele și rămân la această impresie și acum când am ajuns la finalul poveștii. Nu este o familie destrămată, cu probleme financiare sau sociale. Părinții sunt absolvenți de studii superioare, ambii angajați, oameni apreciați și respectați în comunitate. Intriga se declanșează în momentul în care fiica, adolescentă de 19 ani, este acuzată și arestată pentru uciderea unui bărbat. Povestea este spusă pe rând din perspectiva a trei personaje: tatăl – preotul, mama – avocata și fiica – acuzata. Avem parte pe rând de gândurile intime și sentimentele expuse ale acestora. Fiecare vină, regret, remușcare, greșeală sunt scoase la înaintare și despicate cu spirit critic, atât de personaj cât și de autor, inevitabil și de noi, cititorii, în funcție de mentalitatea fiecăruia.

Oare tatăl a făcut tot ce ținea de el pentru a susține nevinovăția fiicei? Oare mama a avut prea multe secrete și alte interese decât cele firești unei mame? Oare fiica este mult prea traumatizată pentru a reacționa normal? Oare faptele ei ar putea avea o justificare? Oare valorile lor morale sunt altfel decât ale unei persoane stabilă psihic?

E groaznic să-ți privești copilul în boxa acuzaților și să n-ai niciun fel de putere sau control. Este inuman să n-ai încotro și să aștepți la mâna norocului și a destinul. Este aproape imposibil să ceri unui părinte să lase soarta copilului său în mâinile unor străini. Dar oare e moral să influențezi lucrurile în avantajul propriului copil și în detrimentul altora? Cât de bine îți cunoști copilul? Ești sigur că este nevinovat? Și dacă nu e, contează asta pentru tine dacă ai posibilitatea să influențezi destinul în favoarea lui?

Dacă îți place recenzia cărții O FAMILIE APROAPE NORMALĂ, atunci vezi 👉 lista cărților scrise de Mattias Edvardsson

Cât de ușor renunți la valorile și standardele după care ți-ai ghidat întreaga viață când în joc este libertatea propriului copil? Minciuni, vină, secrete, furt, înșelăciune, amenințări, violență, ce ar fi prea mult pentru tine? Care ar fi limitele când vine vorba să-ți aperi copilul? Oare părinții ar trebui să beneficieze de un cod de legi morale și etice speciale?

Este o carte despre iubire și compromisurile pe care le facem în numele ei, despre frustrări și urmările acestora. Este despre regrete, despre vină, despre nevoia de a-ți răscumpăra greșelile și mai ales despre relațiile familiale dintre tată și fiică, dintre soț și soție și dintre mamă și fiică. Este o carte ce poate fi încadrată și la parenting deoarece propune subiecte actuale în ceea ce privește educația și problemele ce apar pe durata creșterii unui copil. Este despre ce facem, cât și cum ca părinte și cât de ușor poți pierde calea ca adolescent.

🔥 CUMPĂRĂ CARTEA O FAMILIE APROAPE NORMALĂ CU REDUCERE DE PE:

Titlu: O Familie Aproape Normală
Autor: Mattias Edvardsson
Traducător: Iulia Dromereschi
Nr. Pagini: 512
Nota recenzorului: 7.5 / 10
Vizualizari recenzie: 9342

Alte recenzii de la Mattias Edvardsson:

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Perfecți” de Cecelia Ahern

Celestine North, perfectă printre Defecți... Celestine North este acum fugară, dar toată lumea o privește ca pe o eroină. Celestine este cea mai Defectă și cea mai însemnată persoană din toată țara, dar e un exemplu. Nimeni nu a făcut ce a reușit ea să facă față de...

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Recenzie ”Defecți” de Cecelia Ahern

Defecți într-o lume Defectă Celestine North este o tânără care trăiește într-o țară defectă și crudă. În lumea lor, greșelile, păcatele, minciunile și închipuitele trădări aduse statului sunt pedepsite crunt. Ghilda este cea care dă sentințele, iar din Ghildă face...

Recenzie „Pericol la petrecere!”

Recenzie „Pericol la petrecere!”

La insistențele fiicei, care a văzut-o într-o librărie, am cumpărat și altă carte din seria Pericol. Ei i-a plăcut foarte mult, mie mi s-a părut mai slabă decât prima parte. Îmi place culoarea locală (stilul oltenesc de a vorbi al unor personaje, referirile la Therme,...

Angela este redactor Booknation.ro de 1352 zile și a scris până acum 447 articole. Se află pe poziția 3 din 54 de redactori. Dacă îți place acest articol, poți vedea toate articolele scrise de Angela aici. Angela are și un blog pe care scrie - îl găsești aici.